Gå til innhold

Livet er kun arbeid?

Gjest Guest_zomg_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har mye mer frihet nå enn da jeg var ungdom. Har det generelt sett bedre også. Er mer moden, har mye mer penger, ferdig med den kjedelig delen av læring (grunnskolen) og skal kose meg resten av livet :)

og arbeid skal være positivt, du må bare jobbe med noe du synes er ålreit.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Arbeid er viktig. Jeg jobber med mennesker, jeg trives med det, til tross for at det er tidvis slitsomt.

I tillegg til lønnen får jeg også glede og inspirasjon. Å jobbe handler ikke bare om lønn, og er ikke negativt.

Jeg tror også at det å få seg en partner, gifte seg, elske og bli elsket er vanvittig viktig, og godt.

Bruke tiden godt. Studer / jobbe med noe du liker, ikke tenk lønn, tenk trivsel.

Jeg tror også religion er viktig. Om Gud eksisterer eller ikke trenger vi ikke å diskutere her, men det er ikke til å komme unna at veldig mange religiøse, opplever at det gjør dem godt.

Lenke til kommentar
Arbeid er viktig. Jeg jobber med mennesker, jeg trives med det, til tross for at det er tidvis slitsomt.

I tillegg til lønnen får jeg også glede og inspirasjon. Å jobbe handler ikke bare om lønn, og er ikke negativt.

Jeg tror også at det å få seg en partner, gifte seg, elske og bli elsket er vanvittig viktig, og godt.

Bruke tiden godt. Studer / jobbe med noe du liker, ikke tenk lønn, tenk trivsel.

Jeg tror også religion er viktig. Om Gud eksisterer eller ikke trenger vi ikke å diskutere her, men det er ikke til å komme unna at veldig mange religiøse, opplever at det gjør dem godt.

Ja, som Marx sa var "religion opium for folket", det gjør dem sløve og sovende og tar bort frykten for døden. Det er som å gi grisene morfin før de skal slaktes.

Lenke til kommentar
Ja, som Marx sa var "religion opium for folket", det gjør dem sløve og sovende og tar bort frykten for døden. Det er som å gi grisene morfin før de skal slaktes.

Eller som "en" sa "religion gir trygghet og et ønske om å leve godt, vise og dele kjærlighet".

Det er litt som å gi kamelen vann før den setter av gårde på en langtur i ørkenen.

Lenke til kommentar
Eller som "en" sa "religion gir trygghet og et ønske om å leve godt, vise og dele kjærlighet".

Trenger da ikke religion for det? Jeg setter mye mer pris på livet nå som jeg har kastet fra meg religion.

On topic: Livet er ikke kun arbeid, ikke i mine øyne i hvert fall. Arbeid er et verktøy, og om man liker jobben så kan det være en hobby også, men det er ikke alt.

Lenke til kommentar
I korte trekk, ikke mye positive saker i den lille listen. Selv om det er en generalisering, kan jeg ikke noe for å føle at dette er litt på trynet. Verden er utforsket og det er fint lite igjen å gjøre.

Del gjerne deres erfaringer/forventninger :)

Du ble ikke skapt for å jobbe, jeg lever for å ha det fint og skape gode minner.

Lenke til kommentar

Det å jobbe er vel noe vi er skapt for egentlig, om ikke et hulemenneske gikk ut og sanka bær eller jakta så kom han seg ikke langt i livet, sånn er det mer eller mindre framdeles det er bare mange fler steg imellom arbeidet du gjør og maten/belønninga på bordet.

jeg føler meg ubrukelig og kjeder meg noe sykt om jeg ikke utretter noe på en hel dag.

om det er snakk om sosialisering, studering eller husarbeid er likegyldig men jeg må gjøre noe.

og jeg ser det også som viktig å gjøre det man har lyst til å gjøre, noe som også er grunnen til at jeg gjør mye rart/teit. den dagen jeg sitter gammel og oppbrukt vil jeg snakke med vennene mine om alt det idiotiske og morsomme vi gjorde og ikke alt vi ikke lengre kan gjøre som vi burde da vi var unge.

Lenke til kommentar

Jeg husker det var en kursholder som sa en gang at "vi jobber så vi kan kjøpe oss fritid".

Det er i grunn ganske sant, men da blir livet svært så grått og trist. Vi jobber så vi kan kjøpe oss fritid, slik at vi slipper å jobbe.. Det henger jo ikke på greip. En eller annen undersøkelse har også vist at 1 av 6 som bor i by ønsker å bo og jobbe på et småbruk. Inkludert meg selv. Det sier litt synes jeg. Alt virker så meningsløst når man tenker på det sånn. Eneste grunnen til at jeg jobber er så jeg kan tjene penger, så jeg kan kjøpe hus. Og kanskje et lite småbruk så jeg kan bli helt uavhengig. Det hadde vært min drøm. Da har jeg kunnet brukt tiden min på det jeg alltid har ønsket å bruke tiden min på. Nemlig musikk. Jeg klarer nemlig ikke å være fullstendig fattig og leve hver dag i håpet om å "slå gjennom" med musikken. Likevel hadde det kanskje vært like meningsfylt som livet mitt er per dags dato.

Lenke til kommentar
-Pensjonist tilværelse hvor jeg er gammel, grå og sliten.

Når jeg blir pensjonist skal jeg kun late meg med å game med andre gamlinger på gamlehjemmet (masse tid til MMO og andre spill), lese bøker, se filmer og gjøre andre arrtige ting intill jeg kreperer.... nesten så jeg gleder meg, så mye fritid til å gjøre hva jeg vill.

Må passe på og samle opp noen gode minner også. Skal man bo på gamlehjem så må man ha noen minner man kan dele rundt kaffen.

Lenke til kommentar

Apropos det, jeg har en slags vision om å lage et gigantisk herlig eldresenter-komplex hvor hele bygget er basert på en eggeform. I gigantisk skala selvfølgelig :)

Og hele bygget skal være åpen i toppen såsi, uten at det regner inn selvfølgelig. Alt skal være i glass og i midten skal det være en gigantisk park med en ekte elv som renner gjennom bygget :) Selve boligene tenkte jeg skulle være langt veggene i flere etasjer. Vet ikke helt hvor eldrevennlig det hadde vært.

Jeg blir så lei meg hver gang jeg kommer inn på et gamlehjem og ser hvordan de har det.. Nitriste sterile vegger med dårlig 90-tallspynt og trange korridorer, helt uten sjel. Sånt synes jeg ikke de gamle skal ha det. Da hadde det vært bedre med et sted hvor de føler at de er ute i friskluft nærmest. Og hvor de kan sitte i en park og mate endene og samtidig være på gamlehjemmet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...