KarmaZ Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Rett og slett bare utfra lufta, hva kan man gjøre med en kongle? Noe mat? Siden kongle tidligere var svært høytidlig. Må det jo være av en eller annen grunn. Noen som vet? Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Nå mente jeg seriøst, postet den her fordi jeg ikke fant en mer passende kategori. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Det har nå hjulpet McGyver ut av noen kniper Lenke til kommentar
Mith Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 "Siden kongle tidligere var svært høytidlig." Jaha? Aldri hørt om at konglen skal ha hatt noen høytid. Det er sikkert mange næringstoffer i frøene inne i konglen. Spis dem og se hva som skjer. Sjekk ut http://en.wikipedia.org/wiki/Conifer_cone Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Det jeg mener er at tidligere så sådde man trer som kongler..Men det er akkurat grunnen jeg vil ha fram. Ser og hører om mange som sier de sår/har sått. Men får ikke noe svar... Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Du kan jo ikke få "seriøse" svar på hva kongler kan brukes til. Det kan brukes til det som det kan brukes til. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Da forstod du neppe spørsmålet mitt. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hvorfor kunne man ikke ha fått et seriøst svar på det spørsmålet, om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg forsto tydeligvis ikke spørsmålet. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Det ligger som sagt næringsfrø i kongler som visse dyr spiser. Ja, og man kan kaste dem på folk som tidligere sagt. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Du kan plukke av alle...dingsene og så får du en fin..greie som du kan gi til moren din som gave. Eller noen andre for den saks skyld, men konglestilker funker som oftest best å gi til mødre da de utstråler en spesiell energi som gjør mødre glade. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Pine_nut Lenke til kommentar
Special P Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ingen som har prøvd å slå de med badminton-kølle? de som er litt små og kompakte kan man slå sykt langt. alltid like gøy å se om man treffer hus/personer/båter/fugler osv. Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg har prøvd, flyger som faaen! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 man kan male de i kule farger og lage fancy pynt til en billig penge for å dekorere boligen med. årets mote når det kommer til dekorasjon innendørs er å ta ting som kommer utenfra og male det i freshe farger og ha de inne. kongler, steiner, elg, torsk og greenpeace medlemer er spesiellt populært Lenke til kommentar
E.I. Lonoff Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Hva "man" kan bruke en kongle til er det jo bare fantasien som setter stopper for (see above..) Hva trærne angår så er det jo spredning av arten, dvs. frøene sitter inni i kongla. Ellers er det jo opptil flere dyr som lever av næringen i frøa i kongla. Til slutt kan man jo alltid kjøpe seg et kamera med god makromodus og få til flotte bilder av kongla. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Ingen som har prøvd å slå de med badminton-kølle? de som er litt små og kompakte kan man slå sykt langt. alltid like gøy å se om man treffer hus/personer/båter/fugler osv. Haha, drev altid med det når vi var på hytta når eg var mindre Første eg gjore når vi kom der var og hente badminton kølla og samle kongler Men ellers kan man vell lage kongle suppe. Endret 22. mai 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå