Gå til innhold

Hjelp til kjøp av rolig PC

Anbefalte innlegg

Jeg hadde først planer om å bygge selv, men jeg har aldri bygd en PC før, og jeg vil ha en solid og rolig konstruksjon, så jeg heller mot å kjøpe en ferdig PC fra en side som www.EndPCNoise.com. Jeg har sett litt rundt, og vurderer denne:

http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/std/sk...uiet_core2.html

Jeg byttet ut noen deler:

http://sm64.org/johannes/pcoppsett.png

Jeg har en XP-CD, så trenger ikke å ha med OS.

Duger dette til musikklytting, 1080p-kikking i MPC, 720p gjennom flash (YouTube HD) og videoredigering, eller bør jeg kjøpe noe helt annet? Jeg er litt usikker på 430W-PSU-en, som ikke kan byttes ut.

På forhånd takk.

Johannes

Endret av JohannesSM64
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bestille fra utlandet? Tryggere og mye enklere å kjøpe fra en norsk webshop - og i de fleste tilfellene rimeligere.

430W blir for lite dersom du etterhvert vurderer å bytte skjermkort etc.

Vil si at alle "ferdig-PC"er fra Komplett/NetShop og andre er bedre - og rimeligere enn disse to alternativene.

EDIT: Dersom du bare skal se på video så duger nok den riggen - men nok en gang - da får du noe mye rimeligere ferdig bygget i Norge. PCn du har valgt ut blir ikke lydløs den heller med de komponentene.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

Hvis du bor i Norge så ville jeg ikke tatt sjangsen å bestille fra utlandet. Du mister den veldig gode reklamasjonsretten vi har her i Norge og du kan også risikere å måtte sende pc'en tilbake til kjøpslandet hvis noe går gale.

Bestill heller gjennom en av de norske webshoppene som netshop.no, komplett.no, datakjeden.no.

Hvis du har planer om å oppgradere pc'en med nytt skjermkort o.l senere så er 430W for lite.

Lenke til kommentar

Ring Komplett/NetShop og hør om de kan bygge en stille PC for deg. Bare fordi et firma utgir seg for å levere "QuietPC" betyr det ikke at de er lydløse... Jeg personlig hadde ihvertfall aldri funnet på å kjøpe noe fra utlandet, både med tanke på økonomi, men også frakt/skade og strømforsyning/kabel (230V). Når du i tillegg TAPER penger på det så ser jeg ingen gode argumenter igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...