JohannesSM64 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Jeg hadde først planer om å bygge selv, men jeg har aldri bygd en PC før, og jeg vil ha en solid og rolig konstruksjon, så jeg heller mot å kjøpe en ferdig PC fra en side som www.EndPCNoise.com. Jeg har sett litt rundt, og vurderer denne: http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/std/sk...uiet_core2.html Jeg byttet ut noen deler: http://sm64.org/johannes/pcoppsett.png Jeg har en XP-CD, så trenger ikke å ha med OS. Duger dette til musikklytting, 1080p-kikking i MPC, 720p gjennom flash (YouTube HD) og videoredigering, eller bør jeg kjøpe noe helt annet? Jeg er litt usikker på 430W-PSU-en, som ikke kan byttes ut. På forhånd takk. Johannes Endret 20. mai 2009 av JohannesSM64 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Hvorfor bestille fra utlandet? Tryggere og mye enklere å kjøpe fra en norsk webshop - og i de fleste tilfellene rimeligere. 430W blir for lite dersom du etterhvert vurderer å bytte skjermkort etc. Vil si at alle "ferdig-PC"er fra Komplett/NetShop og andre er bedre - og rimeligere enn disse to alternativene. EDIT: Dersom du bare skal se på video så duger nok den riggen - men nok en gang - da får du noe mye rimeligere ferdig bygget i Norge. PCn du har valgt ut blir ikke lydløs den heller med de komponentene. Endret 20. mai 2009 av oslo72 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hvis du bor i Norge så ville jeg ikke tatt sjangsen å bestille fra utlandet. Du mister den veldig gode reklamasjonsretten vi har her i Norge og du kan også risikere å måtte sende pc'en tilbake til kjøpslandet hvis noe går gale. Bestill heller gjennom en av de norske webshoppene som netshop.no, komplett.no, datakjeden.no. Hvis du har planer om å oppgradere pc'en med nytt skjermkort o.l senere så er 430W for lite. Lenke til kommentar
JohannesSM64 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Hva med støynivå? Ingen norske sider bryr seg om støy så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Ring Komplett/NetShop og hør om de kan bygge en stille PC for deg. Bare fordi et firma utgir seg for å levere "QuietPC" betyr det ikke at de er lydløse... Jeg personlig hadde ihvertfall aldri funnet på å kjøpe noe fra utlandet, både med tanke på økonomi, men også frakt/skade og strømforsyning/kabel (230V). Når du i tillegg TAPER penger på det så ser jeg ingen gode argumenter igjen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå