Gå til innhold

Har du erfaring med cyclocross-sykler?

MagnusW

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en landeveissykkel, men ser nå at det finnes noe som heter cyclocross. Jeg tenker at dette må være perfekt for meg. En landeveissykkel som jeg også kan bruke på grus.

Er det noen her som selv eier en cyclocross sykkel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke cyclocross selv, men en av mine neste sykler skal definitivt bli en Cyclocross!

Det er en flott kompromiss-sykkel om du ikke trenger de hardcore sti-egenskapene i en fulldemper/hardtail eller asfalt egenskapene i en landeveissykkel. Skaffer du deg et racer-hjulsett og et grus-sett har du en veldig allsidig og bra sykkel.

Lenke til kommentar

Jeg er en helårs jobbsyklist (36 km hver dag) som konverterte fra offroad sykkel til cyclocross for to år siden. Det er en fantastisk sykkel som gir mye mer fartsglede hele året. Importerte en Felt F1x fra statene for ca halve norske prisen og har oppgradert hjulene til Specialized Roval Pave SL da originalhjulene ble slitt ut. De nye hjulene er perfekt til tøffe forhold med hullete asfalt. En detalj som er svært praktisk på cyclocross syklene er ekstra sett med bremsehendler oppe på bukke styret. Dette er svært nyttig når man skal kjøre på kronglete steder med mye folk/biler. Cyclocross syklene har plass til piggdekk i motsetning til landeveis syklene og er også normalt utstyrt med cantilever bremser.

Anbefales!

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...