MagnusW Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg har lenge hatt lyst til å kjøpe meg en landeveissykkel, men ser nå at det finnes noe som heter cyclocross. Jeg tenker at dette må være perfekt for meg. En landeveissykkel som jeg også kan bruke på grus. Er det noen her som selv eier en cyclocross sykkel? Lenke til kommentar
audungk Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Har ikke cyclocross selv, men en av mine neste sykler skal definitivt bli en Cyclocross! Det er en flott kompromiss-sykkel om du ikke trenger de hardcore sti-egenskapene i en fulldemper/hardtail eller asfalt egenskapene i en landeveissykkel. Skaffer du deg et racer-hjulsett og et grus-sett har du en veldig allsidig og bra sykkel. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Det var det jeg tenkte, å kjøpe et racer-hjulsett i tillegg. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Blir ikke dette nesten det samme som hybrid? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Ja, det er jo en hybrid. Bare at de syklene som blir kalt hybrid er terrengsykler med "landeveisdek", mens cyclocrossykler er landeveissykler med "terrengdekk". Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. mai 2009 Del Skrevet 26. mai 2009 (endret) Jeg er en helårs jobbsyklist (36 km hver dag) som konverterte fra offroad sykkel til cyclocross for to år siden. Det er en fantastisk sykkel som gir mye mer fartsglede hele året. Importerte en Felt F1x fra statene for ca halve norske prisen og har oppgradert hjulene til Specialized Roval Pave SL da originalhjulene ble slitt ut. De nye hjulene er perfekt til tøffe forhold med hullete asfalt. En detalj som er svært praktisk på cyclocross syklene er ekstra sett med bremsehendler oppe på bukke styret. Dette er svært nyttig når man skal kjøre på kronglete steder med mye folk/biler. Cyclocross syklene har plass til piggdekk i motsetning til landeveis syklene og er også normalt utstyrt med cantilever bremser. Anbefales! Endret 26. mai 2009 av froggyler Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 26. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2009 Takk for at du delte dine erfaringer, froggyler. Det virker som cyclocross er sykkeltypen for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå