Diabo Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hei. Jeg har veldig lyst på en fjernutløser til kameraet mitt som er et Nikon D60. Og har tenkt på Nikon Fjernkontroll ML-L3, som går på infrarød. Men det jeg lurte på er om man må stå foran kameraet for å bruke fjernutløseren? eller kan man stå på baksiden av kameraet når man bruker den? Og dere kan gjerne komme med anbefalinger/forslag på andre fjernutløsere som funker ganske bra. mvh. Diabo Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Du må nok stå foran, den sender vel infrarødt... Men du kan velge på kameraet om den skal fyre umiddelbart eller etter liten pause, så du rekker å skjule senderen. Jeg kjøpte en billigere kopi på Finn, men originalen er så billig at du like godt kan kjøpe den. Skal du stå bak må du nok ha radiobasert, som er en god del dyrere. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg kjøpte på dealextreme.com, der var de så billige at jeg like godt kjøpte tre for prisen av to. Jeg hadde ikke så store forventninger til dem, men de fungerer strålende. Jeg forventet ikke å kunne bruke dem fra bak kameraet, men det fungerer vangligvis fint. Det skal ikke mye flate foran kameraet før tilstrekkelig lys reflekteres til å å gi presis avfyring. Siden de virktet fint alle sammen, og siden jeg knapt betalte noe for dem har jeg gitt bort to og beholdt en. Lenke til kommentar
Diabo Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Ok, takker så meget for svar. Men hvordan er det å bruke sånn tråd fjernutløser? fins det noen som passer til d60? Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Ok, takker så meget for svar.Men hvordan er det å bruke sånn tråd fjernutløser? fins det noen som passer til d60? Nei, D60 har ikke muligheter for det. Tror IR-fjernkontrollen er eneste mulighet. For meg har den fungert utmerket. Som sagt, du klarer stort sett å stå litt bak kameraet og bruke den. edit: Er jo ikke verre enn at du bare kjøper en og prøver. Den koster ikke akkurat skjorta. Endret 21. mai 2009 av jaadd Lenke til kommentar
Tungsten Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Har selv D60 og ML-3L, ikke noe problem å stå bak å bruke den, ir dioden i den sender ut i en ganske så brei kon, så jeg holder stort sett fjern kontrollen litt til siden eller under kameraet hvis jeg benytter den ute. Innendørs kan du oppleve at du slipper dette også da du kan "sprette" ir strålene av vegger f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå