Qbat Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Har tenkt å mekke meg en ftp-server, men da vil jeg ha en pc som er skikkelig stillegånede, minst mulig lyd. Noen forslag? Lenke til kommentar
kri2rs1 Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Ett tips. Ikke en IBM disk iallefall. Tror Seagate barrecuda diskene er gangske stilliegående. Lenke til kommentar
Star Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 kor goe sko an vert? Har sjøl ein p2 350 mmx med 80 gb harddisk, kjipeste skjermkortet ( 2-4 mb) 256 sdram, 100 b nettverkskort, +++ går heilt fint, bråker lite og ingenting Skaff deg gjerne et nytt tower selv om du mekker gammel pc. har du mye penger, kjøp gjerne en p3 p4 eller en amd. Skaff deg en enermax psu eller no som bråker lite:) Lykke te Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Husk at det er ikke alle Seagate disker som er ultrastille. FTP server... da er vel det beste en P2/P3 350-600 MHz fra QXL til 1000,- for CPU, MB, RAM, Tower. Og så kjøper du en/to Seagate BarracudaV 80GB disker, og to papst 60/80mm vifter. Viftene settes på HSF'en og i PSU. MB=Motherboard=Hovedkort HSF=Heatsink and fan=Prosessorkjøler PSU=Powersuply unit=Strømforsyning Bare i tilfelle du lurer. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Som flere skriver her: En FTP-server krever veldig lite og du kommer langt med en 'gammel' maskin som krever mye mindre kjøling enn nyere og raskere prosessorer. En kunde av meg kjører forøvrig webserver OG ftpserver på en P2 400Mhz-maskin med 256MB minne og det funker helt fint. Det er ofte 90-100 mennesker på nettsidene deres samtidig og det er ikke noe treghet i det hele tatt - de har riktignok hovedsaklig tekst og og ganske 'lett' grafikk / få bilder men alikevel... De har forøvrig hatt den samme webserveren (egentlig bare en Compaq desktop-maskin) siden 1998 og den står ikke i forhold til resten av maskinparken (5 Mbit linje inn/ut og mye nytt ellers). Men så lenge den funker så hvorfor ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå