Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når du har satt opp "Client Push Installation", og lagt til de rolene som serveren skal ha, boundaries og lagt til riktig konto som skal installere klienten så skal det gå fint å installere automagisk fra serveren.

Har du prøvd dette? Sjekk også ccm.log som jeg nevnte for deg tidligere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klientene dukker ikke en gang opp i CM-konsollet, dessverre. Ja, sånn rent bortsett fra noen få. Jeg er clueless i alle fall.

Har sjekka ccm.log ja, ikke noe fornuftig å lese ut fra den.

I tillegg er det noen klienter som knapt nok lar meg installere CM-klienten, manuelt pålogget som administrator.

Jeg gleder meg til dette er ferdig satt opp, slik at jeg får igjen for alt strevet. Jeg har bestemt meg for å gå for manuell installasjon, selv om det kommer til å ta noe jævlig med tid.

Lenke til kommentar

Har du brannmur konfigurert lokalt på klientene?

Det er også noen servicer som må kjøre på klientene for at dette skal fungere.

Husker ikke hvilke i farta, men kan sjekke dette for deg..

Hvis du kan poste loggen her så kan jeg sikkert se over for deg hvis du vil det.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt brannmur på klientene, dog er dette kun den som standard medfølger windows XP.

Det ligger selvsagt ingen ccm-log på klientene som ikke får installert ccm. Jeg vet da faen jeg, det fungerer stort sett med manuell installasjon. :p Har bare 220 maskiner igjen nå, så det går fort.

Fatter ikke hvorfor:

a) Maskinene ikke dukker opp i CM-konsollet på serveren.

b) De maskinene som faktisk dukker opp, ikke lar seg installere med push-client.

c) Hvorfor ikke klienten lar seg installere via gpo.(Årsaken er selvsagt at brukerene ikke er administratore.)

Lenke til kommentar

a) ccm.log ligger på serversiden. Der står det sannsynligvis hvorfor dem ikke dukker opp i konsollet også.

b) Se svar a

c) Du kan installere med maskin account via GPO istedenfor bruker konto, evt bruke "Software Update Point" i SCCM til å installere klient.

Dæven når jeg skreiv se svar a, føltes ut som jeg var tilbake på skolen :p

Lenke til kommentar

Jo, det er riktig at det ligger en ccm.log der også, men den gir ikke noe fornuftig info egentlig. Jeg tenkte på den loggen som ligger på klientsiden, får sjekke i morra. :)

Har prøvd å installere med computer account, uten at det heller virket, både med svitsjen service og noservice.

De fleste klientene ser ikke ut til å være istand til å oppdage serveren uten at klienten er installert, noe som gjør at jeg ikke får brukt CM til å pushe klienten. Har i dag forsøkt igjen med push-client på stasjonære maskiner jeg har i nærheten, but no luck, sår sjekke den loggen igjen.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar

Jeg har nå fått datamaskinene inn i CM-konsollet! Det hjalp litt å fikse LDAP-spørringen faktisk, tro det eller ei! :D

Nå sliter jeg litt med deployment av klienten, den feiler under installasjon bare. Jeg fatter ikke problemet til MS, at de ikke klarer å installere sine egne produkter. :p

Lenke til kommentar

Ikke jeg heller. Jeg blir sprø av av de prøver å oversette feilmeldinger. Den der er noe av det mest obskure jeg har sett på veldig, veldig lenge.

I tillegg så påstår den at sharet ikke er tilgjengelig. Jeg lurer nesten på om den stakkars boksen min kjører litt for mange tjenester, slik at den ikke klarer å dra i gang det der på ordentlig vis. Lurer nesten på om jeg bare skal installere det på en annen tjener og heller begynne forfra gitt. :(

Takk for hjelpa i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...