fototim Skrevet 20. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Kaffilars lånte meg sin nyeste juvel på Rundeturen, DA 15/4 Ltd. Jeg brukte det ikke så mye, men nok til at jeg ble frelst. Dette objektivet står høyt på kjøpelista mi. Ingen tvil om det. Kompakt og lett, og mekanisk utrolig presist. Heller ikke så galt sånn rent optisk Så dette bildet er først og fremst en hyllest til et objektiv og til Runde. Kunne selvfølgelig spandert på å fjerne fotosekken i bakgrunnen, men syntes på en måte den passa der. Ta fargene med ei klype salt, sliter fortsatt med fargerom. (Er ikke imponert over ColorVision sin support, de svare ikke på mail) Endret 20. mai 2009 av fototim Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2009 Kaffilars lånte meg sin nyeste juvel på Rundeturen, DA 15/4 Ltd. Jeg brukte det ikke så mye, men nok til at jeg ble frelst. Dette objektivet står høyt på kjøpelista mi. Ingen tvil om det. Kompakt og lett, og mekanisk utrolig presist. Heller ikke så galt sånn rent optisk Skal det yte bra optisk også!?! Hvor vil det ende? 15mm blir vel ca 22.5mm på gamle-måten. Akkurat passe vidt etter min mening. Tom Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2009 15mm blir vel ca 22.5mm på gamle-måten. Akkurat passe vidt etter min mening.Jepp, det er vidvinkel uten å være helt ekstremt. Tror nok heller at jeg vil ha 12-24, mer fleksibel, bra bildekvalitet og koster omtrent det samme - men er jo en del større da... Lenke til kommentar
fototim Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Skal det yte bra optisk også!?! Hvor vil det ende? 15mm blir vel ca 22.5mm på gamle-måten. Akkurat passe vidt etter min mening. Tom Optisk ytelse er selvfølgelig sekundert ja, men jeg syns det har en viss betydning. Det har fått litt blanda motakelse for de optiske prestasjonene. Men kan ikke si jeg har noe å utsette på det. Snarere tvert i mot. Nedblenda yter det godt over hva jeg er vant til i vidvinkelområdet. Det er noe udefinberbart over hvordan det skiller ulike nyanser av grønt. Noe som gjør det spesielt egnet til landskap. At det får de fleste standard kitzoomer til å virke klumpete er heller ikke å forakte. Vi snakker 212g, og 63 x 39,5mm Ikke verst for en god vidvinkel. Det perfekte putte i sekken objektiv. Endret 20. mai 2009 av fototim Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2009 Nydelig bilde, men jeg må innrømme at jeg kanskje hadde foretrukket et portrett av DA 15/4 Ltd., det kunne til og med bli tatt med kitobjektivet. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 21. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2009 Flott bilde flott sted, men den sekken blir verken fugl eller fisk. Hadde foretrukket at enten hele sekken var med eller ingenting. Kanskje det hadde blitt bedre om den var plasert ved beina til modellen din.. Kanskje en utfyllingsblits kunne myka opp skyggene litte gran også, hvem vet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå