Gå til innhold

WD MyBook 500gb. slår seg av og på hele tiden

Anbefalte innlegg

den kobler seg bare av og på hele tiden, før var det bare til tider, men nå er den helt ubrukelig. la akkurat merke til at den hadde stått opp-ned den siste tiden, om det skulle ha noe å si.

kan det være at det ikke er selve harddisken? hadde laptop før, men nå har jeg stasjonær, så kan godt sett den inn.

noen idéer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tatt den ut av mybook boksen, satt den inn i maskina. kommer bare forbi boot screen, kommer aldri til noe velkomstskjerm. i bios er det bare to innstillinger som jeg ser, begge står på auto, akkurat som den andre.

noen?

Lenke til kommentar
det er sata.

Da må du se på oppstartsrekkefølgen av harddisker. Hvis disken ikke er listet der må du kanskje enten flytte tilkoblingspunktet på sata kontrolleren ( Noen kontrollere lar deg ikke koble til hvor som helst hvis du har ide enheter som f.eks. cd sp+iller tilkoblet) eller stille om modus på Sata kontrolleren.

Lenke til kommentar

den er der, og rekkefølgen er fin. har to sata disker internt fra før, men bare to sata kabler, så jeg skifter ut den ene med problem disken. eneste forskjell er at istedenfor svart skjerm en liten stund etter boot screen, så var det svart skjerm så lenge at jeg ga opp.

i bios er innstillingene de samme som på den de to interndiskene som funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...