Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen: Politikk og Menneskerettigheter (SAM 3020)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ettersom jeg forstod skulle man vel basere de eventuelle regjeringsalternativene på mandatfordelingen som ble antatt i tabellen..

Det sto "Ta utgangspunkt i tabellen..." Jeg tolket det dit hen at vi skulle se på hvilke regjeringsalternativer som var mulige og sannsynlige etter den sammenstningen. Tok med en 6-7 stk, noen urealistiske å, bare for å vise hvorfor de var det.

Lenke til kommentar

Virka på læreren min (som har laget oppgaven) at man skulle bruke de mandatene aktivt egentlig, men håper ikke de vektlegger det veldig mye for da er jeg rompekjørt. Brukte nesten ikke den lista i det hele tatt. Håper det stemmer sånn ca med det jeg skrev da hvertfall.

Lenke til kommentar

hei!! det samme her faen har skrevet på den første mulige regjeringsalternativ til høsten uten den jævla tabbelen... men håper på en 4;) hva tror dere om jeg ikke har brukt tabbelen da?

hei!! det samme her faen har skrevet på den første mulige regjeringsalternativ til høsten uten den jævla tabbelen... men håper på en 4;) hva tror dere om jeg ikke har brukt tabbelen da?

Lenke til kommentar

Oi. Her var det litt av en tråd.

Skrev vel rundt 9 sider selv med 1,5 i linjeavstand + kilder. Føler det gikk veldig bra, og jeg ble kjempeglad når jeg så oppgaven. Jeg trodde den skulle vært vektet omvendt og jeg følte meg ikke veldig trygg på de utenlandske systemene.

Tror ikke jeg får dårligere enn 5, men det blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Huff, jeg ble nervøs av å diskutere dette med dere! ;-)

Det viktigste er uansett at eksamen er levert, og det er ingenting å gjøre med den nå. Det er bedre å fokusere på neste eksamen enn å sitte å fundere på en eksamen man allerede har hatt.:-)

Lenke til kommentar

Jeg skrev ca. 12 sider (for hånd, for å understreke det - noen av oss, det vil si skolene våre, lever ikke helt i dataverdenen enda).

Jeg var egentlig veldig skuffet over oppgaven - jeg syns den passer dårlig inn i læreplanen, og det føles veldig irriterende at jeg basically ikke hadde trengt å ha politikktimer siden november for å avlegge denne eksamenen.

Angående tabellen brukte jeg den til en viss grad, men jeg syns det er for dårlig at Udir kan slippe unna med å ikke oppgi bakgrunnen for tabellen i det hele tatt (hvem har laget den? Hvilke kilder er brukt? Er det lagt meningsmålinger til grunn, eller er det bare "tilfeldige" tall?) mens vi må gjøre rede for alle kildene vi har brukt, så jeg valgte derfor å ikke vektlegge tabellen så alt for mye, egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...