Hansoen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Kvalitet over kvantitet anyday Skjønner ikke åssen du klarte å skrive 13 sider engang Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Glad jeg hadde med kalkulator i dag... Skrev i underkant av 6 sider med enkel linjeavstand, inkludert kildehenvisninger og overskrifter. Egentlig en gavepakke edit: 3087 ord Endret 23. mai 2009 av Ingar Lenke til kommentar
deleder Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Litt mer å vite hvor mange ord som ble skrevet. Noen har skrevet på PC og andre for hånd. Selv skrev jeg 1800 ord. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Brukte bare kalkulatoren på dataen jeg Funka som faen det Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Ettersom jeg forstod skulle man vel basere de eventuelle regjeringsalternativene på mandatfordelingen som ble antatt i tabellen.. Endret 22. mai 2009 av kakeninja Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ettersom jeg forstod skulle man vel basere de eventuelle regjeringsalternativene på mandatfordelingen som ble antatt i tabellen.. Det sto "Ta utgangspunkt i tabellen..." Jeg tolket det dit hen at vi skulle se på hvilke regjeringsalternativer som var mulige og sannsynlige etter den sammenstningen. Tok med en 6-7 stk, noen urealistiske å, bare for å vise hvorfor de var det. Lenke til kommentar
Me_Sara Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Shiit..! Jeg skrev 5 sider,virker så lite i forhold til dere andre. Uff,håper det går bra Lenke til kommentar
LowGravitas Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 2900 ord her... Føler det ble litt i meste laget men vi får se hvordan det går. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Tror at man kan oppnå topp karakter både med 5 og 10 sider. Dog er det bedre å ha 5 sider enn 10 sider hvis innholdet er det samme. Det sees som positivt at man bruker så få ord som mulig for å forklare noe. Lenke til kommentar
FinalHorror Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Skrev ca 1800 ord, føler at det var mer enn nok. Skriver du for mye rundt emnet kan det gå gale, lett å skrive det samme på 100 forskjellige måter. Uansett, med de mandatene var det egentlig ikkje så mange utgangspunkt... Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Virka på læreren min (som har laget oppgaven) at man skulle bruke de mandatene aktivt egentlig, men håper ikke de vektlegger det veldig mye for da er jeg rompekjørt. Brukte nesten ikke den lista i det hele tatt. Håper det stemmer sånn ca med det jeg skrev da hvertfall. Lenke til kommentar
heisaoo Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 hei!! det samme her faen har skrevet på den første mulige regjeringsalternativ til høsten uten den jævla tabbelen... men håper på en 4;) hva tror dere om jeg ikke har brukt tabbelen da? hei!! det samme her faen har skrevet på den første mulige regjeringsalternativ til høsten uten den jævla tabbelen... men håper på en 4;) hva tror dere om jeg ikke har brukt tabbelen da? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Oi. Her var det litt av en tråd. Skrev vel rundt 9 sider selv med 1,5 i linjeavstand + kilder. Føler det gikk veldig bra, og jeg ble kjempeglad når jeg så oppgaven. Jeg trodde den skulle vært vektet omvendt og jeg følte meg ikke veldig trygg på de utenlandske systemene. Tror ikke jeg får dårligere enn 5, men det blir spennende å se. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Det er jo helt fatalt å ikke bruke tabellen. Det står jo at man skal bruke den. Tror det er vanskelig å gi mer enn 2-3 på en besvarelse som ikke tar utgangspunktet i tabellen. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Hva kom egentlig folket fram til som realistiske løsninger? Selv pekte jeg ut en Ap-regjering eller en regjering etter Bondevik II-modellen (V, H, KrF) som de mest sannsynlige med FrP alene eller FrP/H som jokere. Lenke til kommentar
HappyMe Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Huff, jeg ble nervøs av å diskutere dette med dere! ;-) Det viktigste er uansett at eksamen er levert, og det er ingenting å gjøre med den nå. Det er bedre å fokusere på neste eksamen enn å sitte å fundere på en eksamen man allerede har hatt.:-) Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Kom også fram til ren Ap eller Bondevik 2. Lenke til kommentar
heisaoo Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 men uansett strykker jo ikkje.. håper hjelper den andre kortsvar oppgaven. fordi på den har skrevet skikkelig svar.. men håper sensoren vere ikke så streng;) Lenke til kommentar
wesminster Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg skrev ca. 12 sider (for hånd, for å understreke det - noen av oss, det vil si skolene våre, lever ikke helt i dataverdenen enda). Jeg var egentlig veldig skuffet over oppgaven - jeg syns den passer dårlig inn i læreplanen, og det føles veldig irriterende at jeg basically ikke hadde trengt å ha politikktimer siden november for å avlegge denne eksamenen. Angående tabellen brukte jeg den til en viss grad, men jeg syns det er for dårlig at Udir kan slippe unna med å ikke oppgi bakgrunnen for tabellen i det hele tatt (hvem har laget den? Hvilke kilder er brukt? Er det lagt meningsmålinger til grunn, eller er det bare "tilfeldige" tall?) mens vi må gjøre rede for alle kildene vi har brukt, så jeg valgte derfor å ikke vektlegge tabellen så alt for mye, egentlig. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Kom også fram til ren Ap eller Bondevik 2. Kom du fram til at en Bondevik 2 regjering var det mest sannsynlige?? Den regjering hadde jo blitt mikroskopisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå