druevin34 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Vi får se - time will show. Alle regjeringspartiene er klare på at de ønsker et fortsatt sammarbeid. AP vil bare samarbeide med SV og SP hvis de får flertall sammen. Men SP OG SV vil stille krav - og spesielt SV om å få vere meir delaktig som regjering. Dei har på ein måte sett seg ganske leie av å "ligge bak" Stoltenberg og AP. Lykke til alle sammen i dag. Eg er våken og nesten klar! Kryssa fingrane for alle. Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Lykke til ja folkens! Takk til trådstarter som åpnet denne tråden og samlet alle linkene i første post, samt alle andre som har bidratt. Endret 22. mai 2009 av Ingar Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hva er Cevita som dere har hentet dokument fra? Tankesmie...? Ja, er vel det som blir sett på. Husk at den er skrevet av ein professor ved UiO, men at den er publisert i Cevita;) Lenke til kommentar
eskilf Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ja, da var eksamen over for min del. Holdte på å le meg i hjel av den mandatfordelinga. Er det noen som har noen tanker rundt hva de ville ha ut av oss med den mandatfordelinga? At det var tilfeldig at Rødt hadde ett mandat og KrF hadde 9, i forhold til de rødgrønnes 7 mandat - eller om det var tilfeldig at Ap, SV og SP ga 75 mandater, H og FrP ga 74 mandater og at V, SP, AP ga 76 mandater? Lenke til kommentar
MPC Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Eg sleit litt med den xD Skreiv berre 2 paragrafer om vedlegg 1 men fikk skreve 4.5 sider om Oppgåve 1 A, 0.5 sider om 1 B og 2 sider om det siste. Men trur ikkje det gjekk så toppers xD HÅPER PÅ 4!! Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Ja, da var eksamen over for min del. Holdte på å le meg i hjel av den mandatfordelinga. Er det noen som har noen tanker rundt hva de ville ha ut av oss med den mandatfordelinga? At det var tilfeldig at Rødt hadde ett mandat og KrF hadde 9, i forhold til de rødgrønnes 7 mandat - eller om det var tilfeldig at Ap, SV og SP ga 75 mandater, H og FrP ga 74 mandater og at V, SP, AP ga 76 mandater? Whaat? Eg kom fram til at FRP og H hadde 76 mandata, har eg rekna heilt feil? Isofall har eg ikkje klart kompetansemålet om å kunne rekne i Politikk... Men ja, den tabellen var teit. Og sånn btw, korleis omtalte dokke den i oppgåvebesvarelsen? Passa fint lite å skrive i ein fagartikkel "Ifølgje tabellen som fulgte med eksamensheftet..." Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Den oppgaven passet meg kjempebra Var oppgave 1 jeg hadde mest kilder på å så Jeg skrev 6.5 sider totalt på hele oppgaven. Hva lå dere andre på med tanke på lengde? Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg skrev først den første oppgaven, ut ifra de mulighetene jeg fikk tak i! Og så kikket jeg på tabellen, og haha, heldigvis funket det! Mye lettere enn jeg hadde trodd, og kildene mine var perfekte. Takket være denne tråden. på dere alle! Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Hadde rett i at det var en av politikklærerne på skolen min som lagde den første oppgaven. Han er medlem i Rødt og han sa han grein seg til ett medlem når vi snakka med han etter vi var ferdige. Tror jeg dreit meg litt ut på den oppgaven, la ikke særlig stor vekt på tabellen egentlig, men håper det stemte ca i forhold til de kildene jeg hadde. Litt usikker på åssen det gikk egentlig, men var hvertfall mye bedre oppgaver enn jeg frykta på forhånd. Edit: Skreiv nesten 6.5 sider jeg også. Litt under 1,5 på den siste. Endret 22. mai 2009 av ErlendRU Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hadde rett i at det var en av politikklærerne på skolen min som lagde den første oppgaven. Han er medlem i Rødt og han sa han grein seg til ett medlem når vi snakka med han etter vi var ferdige. Tror jeg dreit meg litt ut på den oppgaven, la ikke særlig stor vekt på tabellen egentlig, men håper det stemte ca i forhold til de kildene jeg hadde. Litt usikker på åssen det gikk egentlig, men var hvertfall mye bedre oppgaver enn jeg frykta på forhånd. Edit: Skreiv nesten 6.5 sider jeg også. Litt under 1,5 på den siste. Snakka vi dataside med skriftsstørrelse 12 og linjeavstand halvannan? Med det skreiv eg totalt 8,5 sider. Den siste blei berre på ein side. Blei ganske stressa då eksamensvakten fortalte at klokka var 13.00 og eg ikkje hadde starta på kortsvarsoppgåva... Blei mange sider, glad at dei ikkje hadde siderbegrensingar i den oppgåva, i tilfelle hadde eg heilt sikkert blitt trekt. Nokon andre som hadde litt problema med tida? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hadde ikke nevneverdig tidsproblemer nei. Som sagt, skrev 6.5 sider, med kilder ble det rett over 7. Lenke til kommentar
HappyMe Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg lo litt av den mandatfordelingen, ja. Haha! Tror ikke det var helt tilfeldig, nei. Slet litt med å sammenligne den mandatfordelinga med tall jeg hadde fra før, men jeg tror jeg fikk det nogenlunde til. Jeg fikk også til at FrP og Høyre tilsammen fikk 74 mandater. På meg ble det rundt 8 datasider, med halvannen linje og tolv i str. Ble litt stressa av at det ikke sto noe nevnt hva maksantall på sider var, ble usikker på om jeg skrev for langt. Men siden de fleste skrev like mye som jeg så går det vel greit! :-) Bjarnemann: På data? Oo Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg lo litt av den mandatfordelingen, ja. Haha!Tror ikke det var helt tilfeldig, nei. Slet litt med å sammenligne den mandatfordelinga med tall jeg hadde fra før, men jeg tror jeg fikk det nogenlunde til. Jeg fikk også til at FrP og Høyre tilsammen fikk 74 mandater. På meg ble det rundt 8 datasider, med halvannen linje og tolv i str. Ble litt stressa av at det ikke sto noe nevnt hva maksantall på sider var, ble usikker på om jeg skrev for langt. Men siden de fleste skrev like mye som jeg så går det vel greit! :-) Bjarnemann: På data? Oo Ugg. No ser eg for meg sensor sitte med eit ark foran seg der det står: Grunnleggande ferdigheiter i faget, og skriv eit stort nei på å kunne rekne i faget. Håpa det ikkje trekke for mykje ned. Oppdaga midt under eksamenen at eg hadde skrevet navnet mitt på dokumentet av rein vane. Skikkelig skummelt egentlig. Glad vakta sa i frå. Tenkte ikkje over det i det heile, so kunne ha gjort noko skikkelig skummelt der ja. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg lo litt av den mandatfordelingen, ja. Haha!Tror ikke det var helt tilfeldig, nei. Slet litt med å sammenligne den mandatfordelinga med tall jeg hadde fra før, men jeg tror jeg fikk det nogenlunde til. Jeg fikk også til at FrP og Høyre tilsammen fikk 74 mandater. På meg ble det rundt 8 datasider, med halvannen linje og tolv i str. Ble litt stressa av at det ikke sto noe nevnt hva maksantall på sider var, ble usikker på om jeg skrev for langt. Men siden de fleste skrev like mye som jeg så går det vel greit! :-) Bjarnemann: På data? Oo Ugg. No ser eg for meg sensor sitte med eit ark foran seg der det står: Grunnleggande ferdigheiter i faget, og skriv eit stort nei på å kunne rekne i faget. Håpa det ikkje trekke for mykje ned. Oppdaga midt under eksamenen at eg hadde skrevet navnet mitt på dokumentet av rein vane. Skikkelig skummelt egentlig. Glad vakta sa i frå. Tenkte ikkje over det i det heile, so kunne ha gjort noko skikkelig skummelt der ja. Kva?! Eg skreiv navne mitt på word dokumentet Skreiv også ein hilsen til sensor lmao xD Kva kan skje? Lenke til kommentar
lala09 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Hadde rett i at det var en av politikklærerne på skolen min som lagde den første oppgaven. Han er medlem i Rødt og han sa han grein seg til ett medlem når vi snakka med han etter vi var ferdige. Tror jeg dreit meg litt ut på den oppgaven, la ikke særlig stor vekt på tabellen egentlig, men håper det stemte ca i forhold til de kildene jeg hadde. Litt usikker på åssen det gikk egentlig, men var hvertfall mye bedre oppgaver enn jeg frykta på forhånd. Edit: Skreiv nesten 6.5 sider jeg også. Litt under 1,5 på den siste. Oh S**** jeg brydde meg ikke om denne tabellen i det hele tatt :S Jeg tror at jeg bare nevnte tabellen INDIREKTE så vidt "ja slik som man ser i dagens statistikker osv" noe sånt, håper ikke de trekker mye pga den ene tabellen! Ellers så følte jeg at jeg svarte godt nok på oppgaven, hvor bra det var det vet jeg ikke noe om enda (kanskje ikke den beste følelsen man bør ha etter en eksamen, men men..) Opg 2 - Her begynte jeg å stresse, alle begynte å gå og dermed ble jeg veldig utålmodig XD Jg skrev ca 1,5 på opg 2 og ca 3/4 på den første. Lenke til kommentar
druevin34 Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg lo litt av den mandatfordelingen, ja. Haha!Tror ikke det var helt tilfeldig, nei. Slet litt med å sammenligne den mandatfordelinga med tall jeg hadde fra før, men jeg tror jeg fikk det nogenlunde til. Jeg fikk også til at FrP og Høyre tilsammen fikk 74 mandater. På meg ble det rundt 8 datasider, med halvannen linje og tolv i str. Ble litt stressa av at det ikke sto noe nevnt hva maksantall på sider var, ble usikker på om jeg skrev for langt. Men siden de fleste skrev like mye som jeg så går det vel greit! :-) Bjarnemann: På data? Oo Ugg. No ser eg for meg sensor sitte med eit ark foran seg der det står: Grunnleggande ferdigheiter i faget, og skriv eit stort nei på å kunne rekne i faget. Håpa det ikkje trekke for mykje ned. Oppdaga midt under eksamenen at eg hadde skrevet navnet mitt på dokumentet av rein vane. Skikkelig skummelt egentlig. Glad vakta sa i frå. Tenkte ikkje over det i det heile, so kunne ha gjort noko skikkelig skummelt der ja. Kva?! Eg skreiv navne mitt på word dokumentet Skreiv også ein hilsen til sensor lmao xD Kva kan skje? Alle eksamnane skal vere anonyme? Er jo eit ganske vesentlig del av eksamen. Tenk viss sensor veit ken du e då?;p Men... eg haldt på å gjere det. Veit ikkje heilt ka som kan skjer eg. Sikkert ingenting skummelt. Håpe at sensor ignorere det då. Lenke til kommentar
MPC Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Kjenner ikkje meg xD Einaste eg kjenner i verda er familien min i eid og england, så 4-5 andre venner Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 13 sider her oO Det er seriøst det dummeste du gjør å skrive så langt. De sier vel at 6-7 sider er det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå