Odabra Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jeg syntes oppgavene var vanskelige, og det vet jeg flere i klassen min syntes også. Særlig på oppgave 1 kunne man dra inn så mange forskjellige emner at jeg syns det var vanskelig å få til en god drøfting som tok med mest mulig. Andre som føler det samme? Godt at jeg hadde lastet ned kilder herfra i alle fall! Reddet meg nok betraktelig. Tusen takk til alle som la ut kilder her! Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Syntes det var for kort tid med kun 5 timer, slet dermed med oppgave 2 som jeg vil si var den vanskeligste av oppgavene. Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg hadde eksamen i sosialkunnskap til jul. Som privatist. Synes egentlig dette faget er veldig greit. Fikk fire til jul. Å håper nå på at jeg har forbedret meg. Slik at jeg kan klare fem. Lenke til kommentar
Zeelot Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Hva syns dere om oppgaven på eksamen? Veldig bra. Veldig mye å prate rundt, og mange interessante emner å ta inn. Samt relevante forhold til kildene jeg hadde. Fikk 4, og er fornøyd med det. Lenke til kommentar
SF91 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Hva syns dere om oppgaven på eksamen? Veldig bra. Veldig mye å prate rundt, og mange interessante emner å ta inn. Samt relevante forhold til kildene jeg hadde. Fikk 4, og er fornøyd med det. Har tentamen i morgen og ut i fra forberedelsesarket vi har fått, ser det ut som det er stor sannsynlighet for at vi får deres gamle eksamenssett. Jeg jobber til 23 i kveld (gjorde det samme i går og på fredag og + heldags på fredag, så har hatt sykt liten tid til å forberede meg). Ligger an til 5 i sosialkunnskap og det hadde vært kjedelig å ødelegge alt nå. Vil du maile meg oppgaven din? Eller evt. notater? Tusen takk. ([email protected]) Lenke til kommentar
nissenpålåven Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Hei. Sosialkunnskapentustiast her! Syns det var mange fine linker her, veldig interesant å lese. Hvilke oppgaver fikk dere på eksamensdagen? Lenke til kommentar
AMK10 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Hva syns dere om oppgaven på eksamen? Veldig bra. Veldig mye å prate rundt, og mange interessante emner å ta inn. Samt relevante forhold til kildene jeg hadde. Fikk 4, og er fornøyd med det. Har tentamen i morgen og ut i fra forberedelsesarket vi har fått, ser det ut som det er stor sannsynlighet for at vi får deres gamle eksamenssett. Jeg jobber til 23 i kveld (gjorde det samme i går og på fredag og + heldags på fredag, så har hatt sykt liten tid til å forberede meg). Ligger an til 5 i sosialkunnskap og det hadde vært kjedelig å ødelegge alt nå. Vil du maile meg oppgaven din? Eller evt. notater? Tusen takk. ([email protected]) Endret 28. april 2010 av AMK10 Lenke til kommentar
warthos Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 hei:) kansje litt sent nå men jeg får sansynligvis disse oppgavene på tentamenen min som jeg har neste uke: 1. Gjer greie for korleis ulike lover og ordningar i velferdsstaten kan medverke til låg arbeidsløyse. 2. Les vedlegget, ”Integrering i Vinje”, Dagbladet 21.06.2008. Gjer greie for føresetnader Afi Boon legg til grunn for integrering. Drøft deretter utsegna ”Takket være velferdsstaten er innvandrere i Norge godt integrert i samfunnet”. det var vell denne eksamenen de som hadde eksamen i desember 2009 som privatister:)? noen som har bra kilder og kansje et eventuelt svar som fikk en go karrakter:)? Lenke til kommentar
asdfghjkl Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei! Jeg skal ta eksamen i Sosialkunnskap som privatist på torsdag, men har ikke fått noen forberedelsesdel. Er det noen andre som også skal opp til eksamen og som kunne tenke seg å sende meg forberedelsesdelen? Eller bare et lite hint om hva den handler om? Blir veldig takknemlig for alle svar! nikkaka (a) hotmail.com Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Du vet at vi skal få den i morgen (26. mai) Btw.. Lager selv en ny tråd for årets sosialkunnskap eksamen.. Lenke til kommentar
asdfghjkl Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 (endret) Du vet at vi skal få den i morgen (26. mai) Btw.. Lager selv en ny tråd for årets sosialkunnskap eksamen.. Jepp, men tenkte jeg skulle spørre tidlig. Supert! Endret 26. mai 2010 av asdfghjkl Lenke til kommentar
Lami Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Bumper gammel tråd men - trenger hjelp. Noen som har en oppgave sin som de kan laste opp og sende til meg? Trenger veldig til veiledning! Takk! Lenke til kommentar
ANYsos Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Tror dere at en av oppgavene, kan handle om hvorfor ungdom har mer psykiske plager enn før i tiden? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Ja. Men er det skriftelig? Jeg gikk opp i muntlig så kanskje annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå