Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alle exe filene åpnes i notepad WTF?


Anbefalte innlegg

Jeg kan prøve følgende:

echo REN *.TXT *.EXE

 

Men, da blir vel absolutt alle txt filene til programfiler, og jeg vet ikke om det er så bra?

Problemet er at jeg ikke klarer å finne denne koden på pcen, har søkt og alt mulig.

Formålet er nok nyskjerrighet. Men det jeg synes er så merkelig er at jeg ikke har kjørt noe slikt script, da må det ha vært automatisk i så tilfelle når jeg har åpnet en programfil ?

Ja, kjører du REN *.TXT *.EXE (glem echo, da dette kun vil skrive "REN *.TXT *.EXE" på skjermen uten å gjøre noe annet), så vil alle tekstfiler bli exe, uavhengig om de var exe tidligere.

 

Men sier du nå at du ikke har kjørt noe script likevel, men bare mistenker at det har blitt kjørt via et annet program? Hvordan har du fått idéen om at noe script har blitt kjørt i det hele tatt, egentlig? Hvis du ikke har kjørt det manuelt tviler jeg sterkt på at noe script har blitt kjørt.

 

Lett å teste: Høyreklikk på noe som skal være en exe-fil (ta C:\Windows\explorer.exe, f.eks.) og se på properties/egenskaper. Hva er det fulle filnavnet? Slutter et på .exe så har du ikke kjørt noe script som det du henviser til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan prøve følgende:

echo REN *.TXT *.EXE

 

Men, da blir vel absolutt alle txt filene til programfiler, og jeg vet ikke om det er så bra?

Problemet er at jeg ikke klarer å finne denne koden på pcen, har søkt og alt mulig.

Formålet er nok nyskjerrighet. Men det jeg synes er så merkelig er at jeg ikke har kjørt noe slikt script, da må det ha vært automatisk i så tilfelle når jeg har åpnet en programfil ?

Ja, kjører du REN *.TXT *.EXE (glem echo, da dette kun vil skrive "REN *.TXT *.EXE" på skjermen uten å gjøre noe annet), så vil alle tekstfiler bli exe, uavhengig om de var exe tidligere.

 

Men sier du nå at du ikke har kjørt noe script likevel, men bare mistenker at det har blitt kjørt via et annet program? Hvordan har du fått idéen om at noe script har blitt kjørt i det hele tatt, egentlig? Hvis du ikke har kjørt det manuelt tviler jeg sterkt på at noe script har blitt kjørt.

 

Lett å teste: Høyreklikk på noe som skal være en exe-fil (ta C:\Windows\explorer.exe, f.eks.) og se på properties/egenskaper. Hva er det fulle filnavnet? Slutter et på .exe så har du ikke kjørt noe script som det du henviser til.

 

Her er et program:

http://www.mediafire.com/?hlzmmyy5z1z

 

Men jeg kjørte aldri noe som helst.

Så kun kodene. :(

 

Jeg kan prøve følgende:

echo REN *.TXT *.EXE

 

Men, da blir vel absolutt alle txt filene til programfiler, og jeg vet ikke om det er så bra?

Problemet er at jeg ikke klarer å finne denne koden på pcen, har søkt og alt mulig.

Formålet er nok nyskjerrighet. Men det jeg synes er så merkelig er at jeg ikke har kjørt noe slikt script, da må det ha vært automatisk i så tilfelle når jeg har åpnet en programfil ?

Ja, kjører du REN *.TXT *.EXE (glem echo, da dette kun vil skrive "REN *.TXT *.EXE" på skjermen uten å gjøre noe annet), så vil alle tekstfiler bli exe, uavhengig om de var exe tidligere.

 

Men sier du nå at du ikke har kjørt noe script likevel, men bare mistenker at det har blitt kjørt via et annet program? Hvordan har du fått idéen om at noe script har blitt kjørt i det hele tatt, egentlig? Hvis du ikke har kjørt det manuelt tviler jeg sterkt på at noe script har blitt kjørt.

 

Lett å teste: Høyreklikk på noe som skal være en exe-fil (ta C:\Windows\explorer.exe, f.eks.) og se på properties/egenskaper. Hva er det fulle filnavnet? Slutter et på .exe så har du ikke kjørt noe script som det du henviser til.

 

Det slutter på exe..

Lenke til kommentar
Tror nok ikke det har vært kjørt noe så enkelt som REN *.ditt *.datt, nei.

 

Men kjørte du virkelig ikke fila?

 

Da tror jeg nok du bare har ett eller flere urelaterte virus, som ikke har noe med DELmE's Batch Virus Maker v2.0 å gjøre.

 

Wow! Jeg klarte å lure det på en måte!

 

Jeg klarte å åpne steam.

For når jeg skulle åpne delmes batch virus maker så trykka jeg på avbryt og da kom det opp at jeg skulle velge en fil, og da valgte jeg tekstdokumentet til steam som egentlig er en exe, og det funka, så da åpnet steam seg. Men, det vil si at det var en manual måte å gjøre det.

 

:)

Lenke til kommentar
Bare slik at du fikk se koden.

Jeg har lastet ned og testet det nå, og det skal være helt OK å bare se på koden.

 

Maskina mi føkka ikke opp, iallefall :)

 

Enten har du klart å kjøre scriptene på en eller annen måte eller så har du vært utrolig uheldig og fått et uavhengig virus nesten samtidig...

Lenke til kommentar
Bare slik at du fikk se koden.

Jeg har lastet ned og testet det nå, og det skal være helt OK å bare se på koden.

 

Maskina mi føkka ikke opp, iallefall :)

 

Enten har du klart å kjøre scriptene på en eller annen måte eller så har du vært utrolig uheldig og fått et uavhengig virus nesten samtidig...

 

Ok, jeg ser at vedkommende på det andre forumet skriver "time restore".. Og da sier jeg bare ?.. Noen som kan forklare hvordan?

Lenke til kommentar
Så var det jo dette problemet at jeg ikke klarer å kjøre exe.. Funket ikke på samme måte som jeg klarte å kjøre steam.

Prøv via Backup/restore (husker ikke hva det heter på norsk) under Kontrollpanel. Fungerer ikke det tror jeg du må kjøre en fullstendig reinstallasjon av OS.

Lenke til kommentar

Hei, siden du har fått så mye idiotsvar som ikke har hjulpet deg: finn Vista-dvden din, og kjør System Restore.

 

Du trenger ikke å kunne kjøre exe-filer fra installasjonen din for å gjøre dette.

 

Det er en allright guide her, skriv den ut eller ha den åpen på en pc ved siden av den som er føkka. Så setter du altså i Vista-dvden og restarter. Enkelt og greit, bare å restore til et tidspunkt du er sikker på at problemene ikke var tilstede.

 

Altså; du velger å restore til en dato fra før første gang du kjørte det glupe h4xx0r-scriptet, og alt blir bra igjen.   :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...