Gå til innhold

Kan jeg bruke OEM nøkkel om jeg instalerer en retail version? LØST! Det funker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en maskin som kom med vista pre-instalert, men har lyst til å reinstalere med en "clean" version. Vil den nøkkelen som kom med maskinen bli godtatt?? Det er vista home premium som kom med maskinen, og skal instalere samme version.

Takk!

Endret av staagri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XP hadde begresninger på at OEM og retail-versjoner ikkje kunne blandes iforhold til serialene. ein OEM-lisens ville ikkje bli godtatt som gyldig lisens på ein retail-innstallasjon (og motsatt)

Om dette gjelder også på Vista vil eg anta.

For XPen sin del var det ein omvei for å få dette til, bekrefta får microsoft-support.

Innstaller med retail-nøkkelen men ikkje aktiver den, så bruker du muligheiten til å bytte lisensnøkkel til OEM-nøkkelen, og då skal det gå bra med aktivering.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har en maskin som kom med vista pre-instalert, men har lyst til å reinstalere med en "clean" version. Vil den nøkkelen som kom med maskinen bli godtatt?? Det er vista home premium som kom med maskinen, og skal instalere samme version.

Takk!

hva mener du med " clean "
hvis du har kjøpt en clean, så følger de med en " nøkkel "
helt enige med Jankee,
totalt uenige med *  :thumbdown:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel til forsvar så har jeg installert endel bærbare maskiner som hadde levert med OEM versjon. Brukte "clean" dvd og reinstalerte OS'et og registrerte med nøkkel som var levert med maskinen.

Derfor.... Tut og kjør....

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Jeg kjørte en DVD med flere versioner på, la inn OEM nøkkelen og vips så hadde jeg riktig version i forhold til nøkkel. Validering gikk rett gjennom:) Så denne maskinen var det ikke noe problem å gjøre dette med.

Men sliter fortsatt med sinnsykt lang oppstartstid etter jeg installerer win updates...skjønner ikke dette?? noen tips??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...