Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Rekkverk i trappeoppgang, utendørs

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp satt opp ny mur og bygd ny trapp fra veien og opp mot huset. Nede ved veien er muren cirka 100 cm, der hvor trappen begynner, og øverste trinn er 0 cm i forhold til muren. Rekkverk er, såvidt jeg har lest meg til, vanligvis 90 cm, slik at rekkverket her vil settes oppå muren, være 90 cm høyt øverst, skrå likt med trappa og avsluttes "i" muren (siden muren er 100 cm nederst)..

post-192720-1242798165_thumb.jpg

Hvordan skal jeg bygge rekkverk her? Hva slags materialer foreslåes? Noen som har bilder av noen rekkverkstyper som kunne passa? Til info vil det vil komme busker på begge sider av trappen, slik at rekkverket bør bare se pent ut fra èn side.

Setter stor pris på alle forslag! :-)

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En eller annen form for smijernskonstruksjon tror jeg vil bli det peneste og beste her, selv om det ikke er så greit å lage selv. Rekkverk av f.eks. treverk vil se rart ut sammen med en steintrapp, etter mitt syn.

Vurderer smijern, men ser for meg at jeg må lage noe spesielt her, i og med at det ikke blir noen "rett" skrå å plassere det i.. Vanskelig å lage det selv, mon tro? Hvor får jeg kjøpt "emner" f.eks? :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...