Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen fryser helt 100% flere ganger om dagen

Anbefalte innlegg

Heisann!

Problem:

Hvis jeg f.eks synkroniserer i iTunes eller lager musikk i FlStudio, kan ta det fra 1sec til en hel dag og plutselig så skjer det: Pcen låser helt. Musa rikker seg ikke, det kommer ingen lyd i høytalleren hvis jeg kobler fra f.eks iPhonen eller en annen ekstern kobling. CTRL+ALT+DEL hjelper ikke etc. Pcen fryser rett og slett helt, og det eneste som hjelper er å slå av pcen fullstendig.

Merkelig nok skjer dette ALDRI ellers. Det skjer KUN om jeg synkroniserer i iTunes eller lager musikk. Jeg bruker et eksternt lydkort og en midi controller (keyboard). Problemet har vart lenge, t.o.m før jeg kjøpte lydkortet og midi-controlleren.

Info:

Har fått ny pc av en kamerat. Har satt inn mine gamle to harddisker på ca 300GB tilsammen, som fungerte klinkende godt på min tidligere PC. Inkludert i PC'en var det en IDE harddisk på 300gb. Eneste jeg har gjort nytt er å:

Sette inn en rambrikke av nøyaktig samme sort som er der fra før (Twinmos PC3200 1gb), samt kjøpt ny strømforsyner med 500W. Har også prøvd å ta ut rambrikken, men det hjelper ikke. Pcen fryser uansett.

Han jeg fikk pcen av hadde IKKE dette problemet, men slet mye med bluescreens i ny og ne. Jeg formaterte alle diskene når jeg fikk pcen, og har ikke hatt problemer med bluescreens. Har dog problemer med den ene disken, som rett og slett ikke fungerer. Får error hvis jeg skal inn på enkelte mapper, og får til tider beskjed på skrivebordet at "Delayed write failed(?)" på den aktuelle disken. NB: Pcen fryser også hvis jeg prøver å formatere denne disken!

Det merkelige er at jeg ikke kjører et eneste program gjennom denne disken. Det er en C disk som jeg har hatt Windows på for mange årsiden, men nå er det kun filmer og spill der som ikke har noe med verken iTunes eller Flstudio å gjøre. Alle drivere og slikt har jeg på IDE disken. Har prøvd å kjøre memtest uten lykke, fordi pcen vil ikke boote fra cden. Den booter fint fra windows XP installasjons cden, men IKKE fra memtest boot cden.

Evt. spørsmål? Hva kan være problemet her?... Det er utrolig irriterende når jeg sitter midt i produksjonen av en låt...

Mvh,

Jhj.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar:)

Nå har jeg koblet fra pcen og prøvd å ta ut alle komponenter som ikke trengs for oppstart. (CD-rom, harddiskene som ikke har windows, alle rambrikker utenom 1, lydkort og alle andre eksterne koblinger). Får fortsatt bluescreen.

Har satt pcen på bordet, og CPU kjøleren er grisevarm. Ikke slik at jeg brenner meg, men jeg merker den har jobbet HARDT. Samme med videokortet. Er dette normalt?

Googler litt rundt nå. Ellers hadde det vært flott hvis noen hadde noe på hjertet:)

Risikerer å miste ALLE prosjekter fra musikkproduksjon, noe som hadde vært tragisk!

Men er det ikke merkelig at jeg helt plutselig får bluescreen, uten å ha gjort NOE som helst?

Endret av jhj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...