Gå til innhold

Explorer fryser og lukker seg


Anbefalte innlegg

Bruker WinXP.

 

Sliter med et irriterende problem.

Relativt ofte når jeg sørfer gjennom harddiskene, så låser explorer seg.

Etter ca. 30 sek. lukker explorer seg (og oppgavelinja nederst forsvinner, men dukker fort oppgjen, da med færre iconer i systemtray).

 

Samme problemet har også en kamerat av meg.

CPU bruker (under explorer hengen) lite kraft. Explorer bruker derimot litt minne da.

 

Hva i all verden kan dette komme av?

 

Min hardware : http://home.c2i.net/sonkam/tbj/pc/PC_historie.html

+ 3x120GB WD hd, 1x100GB WH hd og 1x45GB hd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe lignende.Av og til klikker explorer.exe og tar 99% av cpu'en og suger mer og mer av rammen. Heldigvis har jeg over 1 gig med ram. Men når explorer ta 650Mb av rammen begynner jeg å lure. Det hjalp ikke med ny installasjon heller.

Siden jeg brukte filer og drivere fra de andre harddiskene kan jeg ikke utelukke virus. Men Norton antivirus finner ingen ting. :cry:

Men avslutter jeg explorer.exe og starter det på nytt fungere alt som før. Litt merkelig spør du meg.

Lenke til kommentar

Oppstår problemet når det gås inn på mapper med mye filmer, bilder og/eller musikk? Windows Explorer i XP er satt opp som standard til å indeksere disse, og hvis man har en hel mappe med laaange filmer så vil Explorer prøve å finne lengden på filmene, samt lage en thumbnail av første frame av filmen.

 

Ikke sikkert dette er problemet, men det er verdt et forsøk å endre visningen av mapper i Windows Explorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...