JohanP Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Bruker WinXP. Sliter med et irriterende problem. Relativt ofte når jeg sørfer gjennom harddiskene, så låser explorer seg. Etter ca. 30 sek. lukker explorer seg (og oppgavelinja nederst forsvinner, men dukker fort oppgjen, da med færre iconer i systemtray). Samme problemet har også en kamerat av meg. CPU bruker (under explorer hengen) lite kraft. Explorer bruker derimot litt minne da. Hva i all verden kan dette komme av? Min hardware : http://home.c2i.net/sonkam/tbj/pc/PC_historie.html + 3x120GB WD hd, 1x100GB WH hd og 1x45GB hd. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Har hatt det problemet før, la inn 2000 så prøvde jeg repair funskjonen. Så fant jeg ut at det var et virus. Trodde HDen var ødelagt siden den jeg kjøpte den brukt samme dag var litt redd da halvparten av .exe filene ikke virket mer Lenke til kommentar
JohanP Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Ingen virus (har F-secure som oppdateres daglig) Alle filene på alle harddiskene fungerer Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Sliter med samme problemene jeg også uten å ha funnet noen løsning. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Har noe lignende.Av og til klikker explorer.exe og tar 99% av cpu'en og suger mer og mer av rammen. Heldigvis har jeg over 1 gig med ram. Men når explorer ta 650Mb av rammen begynner jeg å lure. Det hjalp ikke med ny installasjon heller. Siden jeg brukte filer og drivere fra de andre harddiskene kan jeg ikke utelukke virus. Men Norton antivirus finner ingen ting. Men avslutter jeg explorer.exe og starter det på nytt fungere alt som før. Litt merkelig spør du meg. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Oppstår problemet når det gås inn på mapper med mye filmer, bilder og/eller musikk? Windows Explorer i XP er satt opp som standard til å indeksere disse, og hvis man har en hel mappe med laaange filmer så vil Explorer prøve å finne lengden på filmene, samt lage en thumbnail av første frame av filmen. Ikke sikkert dette er problemet, men det er verdt et forsøk å endre visningen av mapper i Windows Explorer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå