Gå til innhold

Flytter til Oslo - hvor skal jeg bo?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Mulig jeg kommer med dumme spørsmål. Whatever. Jeg vet ikke hvordan Oslo fungerer til daglig, men nesten hver dag leser jeg i Dagbladet eller VG om et eller annet jævelskap som har skjedd i Oslo. Derfor vegret jeg meg tilmed for å søke jobb der til å begynne med. Takker hvertfall for innspill som hjelper meg med å bestemme bosted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er blitt fortalt at det bor mange innvandrere i området (og at det er et gjengmiljø der). Ikke at jeg har noe imot dem (vel kanskje jeg har det). Ønsker egentlig et rolig sted med fine naturomgivelser så jeg skal sjekke det.

Vel,dette er bare bullshit. Bor selv på Lindeberg, og har aldri sett no trøbbel. Som jeg skrev, er jo østmarka bare noen minutters gange fra Trosterud t-banestasjon, så natur får du nok av.

Lenke til kommentar
Mulig jeg kommer med dumme spørsmål. Whatever. Jeg vet ikke hvordan Oslo fungerer til daglig, men nesten hver dag leser jeg i Dagbladet eller VG om et eller annet jævelskap som har skjedd i Oslo. Derfor vegret jeg meg tilmed for å søke jobb der til å begynne med. Takker hvertfall for innspill som hjelper meg med å bestemme bosted.

Oppsøker du trøbbel, finner du den uansett hvor du bor, ikke bare i Oslo.

Lenke til kommentar
Og hva er "feil oppgang"? Og hvilke typer problemer kan man støte på?

det er det dummeste jeg har hørt i forrige innlegg. mulig det er mange langere i grønlandsområdet, men har aldri opplevd voldelige eller trusselsituasjoner der på de 6 åra jeg har bodd her. og har hatt grønland som stamsted alle år.

Det er det dummeste jeg også har hørt, "feil oppgang" fra Grønland T-bane? Hva faen. Hvis du tenker på T-baneoppgangene mot Vaterlandsbrua og Riverside så er ikke det farlig.

"javel".. :)

550 ran i året bare på Grønland(ref 1, vet ikke helt, har selv gått på skole på Grønland i 3 år, men holder meg kun en utgang. Har vært nok av saker om de som blir ranet når de sier nei til dop. Har også noen bekjente som har blitt ranet i området. At det ikke skjer med deg betyr ikke at det er "smertefritt" akkurat.

Har ikke så mye mer å si om saken, jeg vet hvertfall hvor jeg holder meg unna og hvor jeg aldri kommer til å bo, er nok av steder jeg foretrekker.

Politiet anbefaler forøvrig fremdeles (såvidt jeg vet) å ikke gå alene omkring i grønlandsområdet på kveldstider.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Og hva er "feil oppgang"? Og hvilke typer problemer kan man støte på?

det er det dummeste jeg har hørt i forrige innlegg. mulig det er mange langere i grønlandsområdet, men har aldri opplevd voldelige eller trusselsituasjoner der på de 6 åra jeg har bodd her. og har hatt grønland som stamsted alle år.

Det er det dummeste jeg også har hørt, "feil oppgang" fra Grønland T-bane? Hva faen. Hvis du tenker på T-baneoppgangene mot Vaterlandsbrua og Riverside så er ikke det farlig.

"javel".. :)

550 ran i året bare på Grønland(ref 1, vet ikke helt, har selv gått på skole på Grønland i 3 år, men holder meg kun en utgang. Har vært nok av saker om de som blir ranet når de sier nei til dop. Har også noen bekjente som har blitt ranet i området. At det ikke skjer med deg betyr ikke at det er "smertefritt" akkurat.

Har ikke så mye mer å si om saken, jeg vet hvertfall hvor jeg holder meg unna og hvor jeg aldri kommer til å bo, er nok av steder jeg foretrekker.

Politiet anbefaler forøvrig fremdeles (såvidt jeg vet) å ikke gå alene omkring i grønlandsområdet på kveldstider.

Herregud, sier nei til dop? Hvordan klarer du det i det hele tatt. Du behøver ikke å se dem inn i øya da, bare gå rett forbi ignorerende. JEg har også blitt rana en gang, men jeg sa fuck det her og gikk. Det er vel som pappa sier at noen har det i seg, andre ikke. Du kan selv tenke deg hvilken gruppe du hører til. Sorry at jeg er frekk mot deg, men blir bare så irritert over at folk klager på Grønland og sånt. Jeg viste foresten innlegget ditt til faren min og han fikk seg en god latter. tudeledu

Lenke til kommentar

Wall-E: Jeg skal være ærlig ikke ta deg nær, men du høres ut som en ordentlig mammadalt av en pyse. Kjerp deg, kast deg ut i det, vær litt vill. Det verste som kan skje hvis du er av typen som ser ut som et lett bytte så kan du bli rana, so what det er en livserfaring det og, kanskje det gjør deg tøffere.

Jeg sier ikke at du nødvendig vis er en "jævla pingle", men du fremstår veldig som det. Akkurat som om jeg fremstår som "kjempe tøff" hehe.

Lenke til kommentar
Det verste som kan skje hvis du er av typen som ser ut som et lett bytte så kan du bli rana, so what det er en livserfaring det og, kanskje det gjør deg tøffere.

Grow up. Hvem i helvete vil bli ranet, ærlig talt.

Hey har ikke du et univers du skal utforske, sitt å se på stjernene dine du. Ingen vil bli rana, men det er da ikke så jævla farlig. Nesten alle jeg kjenner har blitt rana eller forsøkt rana. Og det er en negativ opplevelse ja, men man lærer av det også.

Jeg driter i om 20 av diskusjon.no venna dine kommer her å svarer i mot meg. Da ler jeg bare enda mer. Av alt jeg sa så måtte du kommentere den ene linjen og vinklet alt som om jeg syntes det er greit og bli rana. I tillegg kommer du med personangrep om at jeg må vokse opp, hva faen vet du om det?

Ser forøvrig at du er fra Mo i Rana og er en ivrig WOW spiller(ikke at det nødvendigvis gjør noe), syntes ikke du er aktuell for dette temaet "ny i Oslo"

Endret av Warrior Elite
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg har 11 måneders trening i en jegerbataljon og lar meg ikke pille på nesen. Synes det var fornuftig av deg Elite, å bare gå når du ble ranet. Har ikke hørt om noe liknende før haha.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Hey har ikke du et univers du skal utforske, sitt å se på stjernene dine du. Ingen vil bli rana, men det er da ikke så jævla farlig. Nesten alle jeg kjenner har blitt rana eller forsøkt rana. Og det er en negativ opplevelse ja, men man lærer av det også.

Jeg klarer meg uten den lærdommen, ellers takk.

Jeg driter i om 20 av diskusjon.no venna dine kommer her å svarer i mot meg. Da ler jeg bare enda mer. Av alt jeg sa så måtte du kommentere den ene linjen og vinklet alt som om jeg syntes det er greit og bli rana. I tillegg kommer du med personangrep om at jeg må vokse opp, hva faen vet du om det?

Tror ikke det er noe gangster-mentalitet her på forumet, så spar latteren din til en annen gang. Jeg kommenterer forøvrig hva jeg vil, og trengte ikke å vinkle noe som helst her. Jeg tolket det dit hen at du er en person som er involvert i gatemiljøet, her er det ofte unge individer innblandet.

Ser forøvrig at du er fra Mo i Rana og er en ivrig WOW spiller(ikke at det nødvendigvis gjør noe), syntes ikke du er aktuell for dette temaet "ny i Oslo"

Hva du synes er irrelevant. Man trenger ikke å ha opplevd Oslo på kroppen for å vite at visse plasser der er mindre gunstige enn andre. WoW spiller jeg lite, men jeg posta ganske ivrig på forumet der en stund.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Warrior Elite har mensen?

Trådstarter, hvis du ikke vil kikke deg over skuldra når du går ute etter midnatt så bosetter du deg IKKE på Grønland/Tøyen m/omegn. Er det noe dritt som skjer i Oslo så er det i de traktene, samt muligens litt oppover Grünerløkka... Synes å huske en eller annen avisartikkel som hadde oversikt over det sentrale Oslo, med innplottede punkter over hvor ran/vold var hyppigst. Denne artikkelen samstemte fint med hva jeg nå har sagt og mine egne erfaringer. Har også kamerater som har blitt ranet borti der.

Jeg har bodd i Oslo sentrum i 4 år.

Lenke til kommentar

Det handler mer om hvem du er og hvordan kroppsholdning og oppførsel du har. Hvis du går rundt som en gladidiot med litt "sossete merker/stil" og hårbånd da ber man hardt om det. Hvis du går med en vanlig jeans, en grei hettegenser og noen vanlige sko og ikke ser folk så mye i øye samtidig som du har bra kroppsholdning så minsker du sjansen. Jeg vet a faen hvorfor, men jeg går ofte langs akerselva, tror det er fordi det er raskeste vei hjem.

Jeg er forøvrig ikke i noe gatemiljø, jeg er strait har ikke rulleblad (har noen ordensforstyrrelser, men ikke noe ordentlig.) Hender jeg bommer sigg av drugdealerne bare for å teste meg selv i sånne litt spennende situasjoner. Det handler om å overaske folk og ikke vise frykt. Det er ikke bare hunder som lukter frykt vettu, det tror jeg er det viktigste det med øynene.

Kan fortelle om når jeg ble rana under motorveibrua på Grønland. Jeg og en kompis er på vei ned til tbanen, vi kom fra spektrum eller no. Så kommer tre stykker hoppende på oss og sier gi oss penga eller no sånt. Plutselig ringer telefonen min, det er mamma. Jeg sier til ranerne: to sekunder morra mi ringer. Jeg sier så helt glad til morra min mens dem hører på: "Mamma, jeg blir rana jeg ringer deg opp om to minutter hade a."

Så ser jeg på dem og sier: JA. Så ser de rart på hverandre så gikk jeg bare. kameraten min ble egentlig like overasket som dem. hehe

Hadde de kommet med en kniv i strupen min eller noe sånt, hadde jeg så klart bare gitt dem månedskortmappa mi og den slitne mobilen min. Ikke noe stort tap, men det skjedde ikke.

Men trådstarter: Gå hvor faen du vil i byen når faen du vil, det gjør jeg. Jeg er i tillegg til det frekk mot folk som er frekke mot meg. Og jeg er ikke noen sværing akkurat, jeg er ikke noe slåsskjempe i kroppen. Veier 75kg og er 180cm høy.

Bare spør mer, digger å svare folk om byen min. OSLOOO

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Takket ja til en leilighet på Smestad. Må ta t-banen en halv time hver vei hver dag men det får så være. Blir nok bare et midlertidig bosted. Mange som leier ut har minimum 1 år i kontrakten, mens jeg her står litt friere til å avslutte leien på relativt kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...