zckumling Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Hei Jeg suger i all matematikk som er høyere enn grunnkurs elektro-matte.. og lurer derfor på hvordan dere ville skrevet en funksjon for å regne ut strømmen i en kondensator. .. formelen er "I = C * dv/dt", hvor C er en konstant (oppgitt i farad), og dv/dt er spenning over tid.. Function Capcurrent (Vin, C : double) : double; begin result := ... end; Jeg prøver å skrive et program(dsp) for å simulere en en triode, men her trenger jeg noen tips for å komme meg videre:P -John Endret 19. mai 2009 av zckumling Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Hei Jeg suger i all matematikk som er høyere enn grunnkurs elektro-matte.. og lurer derfor på hvordan dere ville skrevet en funksjon for å regne ut strømmen i en kondensator. .. formelen er "I = C * dv/dt", hvor C er en konstant (oppgitt i farad), og dv/dt er spenning over tid.. Function Capcurrent (Vin, C : double) : double; begin result := ... end; Jeg prøver å skrive et program(dsp) for å simulere en en triode, men her trenger jeg noen tips for å komme meg videre:P -John Kan det være så vanskelig? Er dv/dt en variabel som er output fra en annen ligning? Hva er så spesielt med dv/dt? Jeg har notert meg følgende: <sitat> 6. Ikke reklamer for websider, butikker, etc. Dette gjelder særlig bedrifter og deres ansatte. </sitat> Her er mitt svar: Jeg kan ikke Delphi om det er det språket du prøver å bruke, men jeg kan C og C++. Jeg har noen mer kompliserte eksempler på mitt forum: <kan modereres> forumnorway dot com i underforumet C++ </kan modereres> KBleivik Endret 21. mai 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
zckumling Skrevet 22. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2009 Fant ut av det.. //I := C * Dv/dt I := C * (Vnext - Vold) / (1/samplerate); Dette er koden for å beregne strømmen som går igjennom en kondensator.. Dv/Dt er Volt per sekund.. Så da ble Dt 1/samplerate .. 44100 du var ikke så mye til hjelp, men takk for at du svarte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå