Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg suger i all matematikk som er høyere enn grunnkurs elektro-matte.. og lurer derfor på hvordan dere ville skrevet en funksjon for å regne ut strømmen i en kondensator.

.. formelen er "I = C * dv/dt", hvor C er en konstant (oppgitt i farad), og dv/dt er spenning over tid..

Function Capcurrent (Vin, C : double) : double;

begin

result := ...

end;

Jeg prøver å skrive et program(dsp) for å simulere en en triode, men her trenger jeg noen tips for å komme meg videre:P

-John

Endret av zckumling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Hei

Jeg suger i all matematikk som er høyere enn grunnkurs elektro-matte.. og lurer derfor på hvordan dere ville skrevet en funksjon for å regne ut strømmen i en kondensator.

.. formelen er "I = C * dv/dt", hvor C er en konstant (oppgitt i farad), og dv/dt er spenning over tid..

Function Capcurrent (Vin, C : double) : double;

begin

result := ...

end;

Jeg prøver å skrive et program(dsp) for å simulere en en triode, men her trenger jeg noen tips for å komme meg videre:P

-John

Kan det være så vanskelig? Er dv/dt en variabel som er output fra en annen ligning? Hva er så spesielt med dv/dt?

Jeg har notert meg følgende:

<sitat>

6. Ikke reklamer for websider, butikker, etc. Dette gjelder særlig bedrifter

og deres ansatte.

</sitat>

Her er mitt svar:

Jeg kan ikke Delphi om det er det språket du prøver å bruke, men jeg kan C og C++. Jeg har noen mer kompliserte eksempler på mitt forum:

<kan modereres>

forumnorway dot com i underforumet C++

</kan modereres>

KBleivik

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Fant ut av det..

//I := C * Dv/dt

I := C * (Vnext - Vold) / (1/samplerate);

Dette er koden for å beregne strømmen som går igjennom en kondensator.. Dv/Dt er Volt per sekund.. Så da ble Dt 1/samplerate .. 44100

du var ikke så mye til hjelp, men takk for at du svarte :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...