Gå til innhold

Ny TV, anbefales det privat forsikring hos Expert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være mer svindel å miste et produkt mot slutten av forsikringsperioden enn på vei hjem fra butikken. Har man et uhell så har man et uhell.

 

 

Hvor tyveri kommer inn i bildet kan ikke jeg svare for.

Lenke til kommentar

Dette er en svært omdiskutert sak. Jeg jobber selv i bransjen, og ser faktisk den trygghetsavtalen som et greit kjøp. Selv har jeg ikke det på de siste produktene jeg kjøpte. (Onkyo SR876 og 42LH5000)

 

Uansett. Garanti og reklamasjon dekker til sammen 5 år. Det vil si, feil fra produksjon(at den slår seg av uten videre, piksel feil osv.)

 

Trygghetsavtalen er ganske grei derimot. Det er ingen verdiavskrivning på den, og egenandelen er det ikke. Har du god forsikring (alâ LO sin) har du ikke behov for denne. Derimot hvis du har en høy egenandel kan det være svært lurt å ha denne trygghetsavtalen.

 

Det er pris på den, ja. Men, på enkelte produkter kan det være greit å ta med.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person, og jeg ser ingen problemer med å tilby en ekstra forsikring på en TV som koster kanskje over ti laken. selv gjorde jeg det, siden jeg ikke orker tanken på å måtte betale for en helt ny TV dersom jeg glipper taket på den når jeg for eksempel skal flytte til ny leilighet.

 

Det finnes også de som utnytter dette ved å med vilje "miste" TVen i gulvet nær slutten av forsikringen, så om man skal dra frem svindelkortet så må man ikke glemme at det går begge veier :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...