Alastor Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 De har vilkår som hindrer slikt misbruk, og ja de krever det gamle produktet i retur. At du kaster noe i bakken med vilje kan de ikke nødvendigvis oppdage, men det er svindel - straffbart lovbrudd. Stjeler du på butikken også kanskje? Lenke til kommentar
novell Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Mister man den så mister man den. Det er da en ærlig sak å snuble i trappa. Er det ikke derfor man kjøper slike forsikringer? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Nei, man kjøper de i tilfelle man har et uhell, ikke driver med svindel og tyveri. Lenke til kommentar
novell Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Kan ikke skjønne hvorfor det skulle være mer svindel å miste et produkt mot slutten av forsikringsperioden enn på vei hjem fra butikken. Har man et uhell så har man et uhell. Hvor tyveri kommer inn i bildet kan ikke jeg svare for. Lenke til kommentar
Chosiso Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Dette er en svært omdiskutert sak. Jeg jobber selv i bransjen, og ser faktisk den trygghetsavtalen som et greit kjøp. Selv har jeg ikke det på de siste produktene jeg kjøpte. (Onkyo SR876 og 42LH5000) Uansett. Garanti og reklamasjon dekker til sammen 5 år. Det vil si, feil fra produksjon(at den slår seg av uten videre, piksel feil osv.) Trygghetsavtalen er ganske grei derimot. Det er ingen verdiavskrivning på den, og egenandelen er det ikke. Har du god forsikring (alâ LO sin) har du ikke behov for denne. Derimot hvis du har en høy egenandel kan det være svært lurt å ha denne trygghetsavtalen. Det er pris på den, ja. Men, på enkelte produkter kan det være greit å ta med. Lenke til kommentar
MjusicForLife Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg lurerpå en ting, har klart å miste/blitt frastjålet iPoden min. En iPod touch. Har idiotforsikring på den, men dekker idiotforsikringen tap, tyveri av iPoden? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg ser på meg selv som en relativt oppegående person, og jeg ser ingen problemer med å tilby en ekstra forsikring på en TV som koster kanskje over ti laken. selv gjorde jeg det, siden jeg ikke orker tanken på å måtte betale for en helt ny TV dersom jeg glipper taket på den når jeg for eksempel skal flytte til ny leilighet. Det finnes også de som utnytter dette ved å med vilje "miste" TVen i gulvet nær slutten av forsikringen, så om man skal dra frem svindelkortet så må man ikke glemme at det går begge veier . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå