Gå til innhold

Ny TV, anbefales det privat forsikring hos Expert

Anbefalte innlegg

Ser ikke poenget med idiotforsikringer på TV-er og annet innbo. Kunne vurdert det på dyrt kamerautstyr, laptoper og lignende som jeg drar med meg rundt, men på en TV til 5000,- som står på samme sted, sånn i tilfelle jeg klarer å smekke den i gølvet med støvsugeren eller den mot all formodning blir tatt av lynet? Nei. Det føles sikkert kjekt når uhellet først er ute, men om du idiotforsikrer alt innbo av en viss verdi så går det garantert i dundrende minus. Bedre å sette disse pengene i banken, da får du din egen private forsikring. :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke helt vitsen med en slik forsikring på en tv, da den som oftest står på en plass hele tiden og på den måten ikke er så utsatt for "hærverk"

Men på mobiltelefoner, bærbare pcer, kameraer, osv kan det jo være kjekt hvis man er av den klomsete typen.

Du støvsuger og plutselig smeller du støvsugeren i skjermen med uhell. ergo ulykke. når man støvsuger så kan ting skjer og hvis tven henge rpå veggfeste så er det greit med slik forsikring.

Slike forsikringer er gunstige på gode tver. men på billigtver er det penger ut av vinduet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Idiotforsikring er bra ord. Oppfører du deg pent er du idiot hvis du kjøper forsikringen på et billig produkt. Oppfører du deg som en idiot er risikoen så stor at du får bruk for forsikringen. Jeg har det på et kamera som ikke blir pent behandlet, alle andre produkter er det meningsløs bruk av penger etter min bruk.

Lenke til kommentar

Er man av den uredelige typen må det jo være veldig enkelt å utnytte disse forsikringene... Liksom, hvis du kjøper en TV og forsikrer den for 5 år, så kan man jo bare på slutten av forsikringstiden uheldigvis komme til å velte TVen, smelle støvsugeren inn i den, etc. Og vips, man får en mye nyere og bedre TV. Det sagt, så håper jeg ingen faktisk gjør slikt :p

Nei, ikke kast bort pengene på slik forsikring, for som flere sier: Det er en TV det er snakk om, ikke noe portabelt som du bærer rundt på overalt.

Lenke til kommentar
Er man av den uredelige typen må det jo være veldig enkelt å utnytte disse forsikringene... Liksom, hvis du kjøper en TV og forsikrer den for 5 år, så kan man jo bare på slutten av forsikringstiden uheldigvis komme til å velte TVen, smelle støvsugeren inn i den, etc. Og vips, man får en mye nyere og bedre TV. Det sagt, så håper jeg ingen faktisk gjør slikt :p

Nei, ikke kast bort pengene på slik forsikring, for som flere sier: Det er en TV det er snakk om, ikke noe portabelt som du bærer rundt på overalt.

Hehe, funker et par ganger kansje:) etter det tar de en bedre kikk på deg pga alt blir registrert i skaderegisteret :) å vips, du er på forsiden i vg ;)

Lenke til kommentar

Jeg har selv jobbet på Expert og solgt mye av denne forsikringen. "Jada-jada" mener visst det bare er svindel og at vi burde gjøre matten på dette, så greit, jeg skal gjøre matten.

Jeg solgte en mobil som kosta 2100. Forsikring kosta 700. = 2800kr

Kunden, smart som h*n var, nektet, og synes det nesten var frekt at jeg ville selge noe så ubrukelig når de hadde innbo og reiseforsikring.

Tre dager senere kommer kunden tilbake med en ødelagt mobil. H*n fikk 300kr på innboforsikring, og måtte kjøpe ny mobil. 2100 + 2100 - 300 = 3900kr

Kostnad med forsikring: 2800kr

Kostnad uten forsikring: 3900kr

Så på noe så enkelt og billig som en mobiltelefon lønner det seg. Hvem kan ærlig si at de aldri har ødelagt en mobiltelefon?

Virker også som om mange er under innbilningen av at det bare er tordenvær om dagen? Merker man at det er tordenvær på gang drar man såklart ut kontakten, men om du blir vekka kl 4 på natta av et durabelig drønn og TV-en ikke skrur seg på etterpå, da skulle man gjerne ønske man hadde betalt de 1400 kronene.

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

Vi diskuterer dette tilfellet og den tven.... Tordenvær/lynnedslag dekkes av innboforsikring. Jeg fikk tilbake 4000,- for min gamle pc som kanskje var verdt 2000,- og var greit fornøyd med dette (500 egenandel). Dikuter gjerne videre Expert og Elkjøp ansatte :roll:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Jeg har selv jobbet på Expert og solgt mye av denne forsikringen. "Jada-jada" mener visst det bare er svindel og at vi burde gjøre matten på dette, så greit, jeg skal gjøre matten.

Jeg solgte en mobil som kosta 2100. Forsikring kosta 700. = 2800kr

Kunden, smart som h*n var, nektet, og synes det nesten var frekt at jeg ville selge noe så ubrukelig når de hadde innbo og reiseforsikring.

Tre dager senere kommer kunden tilbake med en ødelagt mobil. H*n fikk 300kr på innboforsikring, og måtte kjøpe ny mobil. 2100 + 2100 - 300 = 3900kr

Kostnad med forsikring: 2800kr

Kostnad uten forsikring: 3900kr

Så på noe så enkelt og billig som en mobiltelefon lønner det seg. Hvem kan ærlig si at de aldri har ødelagt en mobiltelefon?

Virker også som om mange er under innbilningen av at det bare er tordenvær om dagen? Merker man at det er tordenvær på gang drar man såklart ut kontakten, men om du blir vekka kl 4 på natta av et durabelig drønn og TV-en ikke skrur seg på etterpå, da skulle man gjerne ønske man hadde betalt de 1400 kronene.

Jada, om alt du kjøper går i stykker etter ei uke så lønner det seg selvsagt, men alt går ikke i stykker etter ei uke.

Lenke til kommentar

Det er dessverre veldig mangen som mener disse trygghetsavtalene som tilbys er tull. Men, det som er viktig å huske på er at faller TV'en ned fra veggen, får du ikke dette på innbo forsikringen, i så tilfelle har du en vesentlig høy egenandel i veldig mangen tilfeller.

Har hørt om enkelte som har prestert å miste TV'en i bakken når man pakker det ut, og blir ødelagt. Den TV'en blir fort veldig dyr, i forhold til hva den hadde vært DERSOM du hadde valgt å ta med denne trygghetsavtalen, for kun 599ish på gjerne 3 år.

Lenke til kommentar

bare for å kommentere det med mobilen, så har du i tillegg en abbenomentsavgift å betale dersom uhellet er ute.

Si mobilen koster 1499kr med abbenoment.. Skal du kjøpe ny telefon med samme abbenomentet, så må du såfall si det opp å bryte bindingen.. Å bryte den begynner på rundt 2400kr mener jeg, og reduseres med 100-150kr i måneden. Har du forsikring, vips en ny telefon. Den samme, eller en bedre! hos expert er det 0 avskrivning på verdien, så den er verdt det samme de 12 månedene..

Ellers så tar ikke reiseforsikring/innbo forsikring å dekker slitasje skader og fuktskader. De dekker heller ikke transportskader eller hjemmeservice. F.eks har du en 50 tommers pioneer som blir ødelagt. Har du expert sin, så får du hentet tven hjemme uten å stresse noe selv med å frakte den til butikk.. Ser vi på egenandelene, har expert 400kr. Tar vi en titt på Gjensidige Utvidet, er egenandelen på 4000 eller 6000. IF super har fra 4000-12000kr. LO sin begynner på 3000kr. I tillegg har du de herlige verdi avskrivningene. Innboen dekker forsåvidt helelr ikke skader uten ytre uforuttsette årsaker!

Ser vi på reiseforsikringene, har de alle til felles at de alle har lav egenandel. ligger på under rundt 1000kr. Blant annet har LO TOPP 1000kr egendal, gjensidige 500kr osv. Det reiseforsikringene kan ligge litt foran med er at de dekker tyveri, som er grei å ha på ferie.. Kun gjensidige sin kjøpsforsikring dekker ikke det. Ellers så dekker ikke noen andre reiseforsikringer enn expert sin egen uhell ved ytre uforusette skader. De dekker heller ikke fuktskader/søl, dekker ikke mistet/tapt produkt (heller ikke expert sin) og de dekker da heller ikke hjemme eller på arbeid og skole. (Gjensidige sin kjøpsforsikring dekker arbeids og skole).. Så reiseforsikringen dekker KUN hvis du er på ferie og produktet f.eks blir stjålet eller at du mister å knuser det bla bla bla.. Men da har du alikevel avskrivningene... I tillegg må det ytre skader til for at du skal få dekker produktet, og fuktskader fra f.eks stranden eller noe blir ikke dekka..

Alt i alt, fordelene ved Expert sin egen forsikring er stor, blant annet at de dekker alt mulig som kan skje, uten at du må dokumentere det, du får utvidet den vanlige garantien, den dekker slitasjefeil å du har ikke avskrivninge! + så er egenandelen kun 400kr. F.eks tven din blir slått ut av lynet etter 1 år. Kostet ny 25000kr, si det er pioneer sin. Da får du den nye 50 tommeren til pionner, da du skal ha tilsvarende eller bedre, og merket skal fortsatt være pioneer!

Lenke til kommentar

vel, det går kke mer lik pioneer da de ikke lager de lenger om 1 år xD.

på dyre produkter er forsikring bra hos elkjøp, siba, euronics og expert. ingen egenandel på de fleste av de og får som regel nytt produkt.

Jeg syns det er uansvarlig å bruke 22998 på en led tv og ikke legge på 1 tusen til på forsikring

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Går det an å kalle dette kaskoforsikring på TV? Når det ikke lønner seg med kasko på bil som er verdt under 100-150000kr kan det umulig lønne seg på en TV til 5000kr som ikke skal ut i trafikken? Hvis du skal henge TVen på veggen er den beste forsikringen å sette et par solide skruer rett i stenderen :)

Selvfølgelig kan det skje uhell, men personer med normalt utviklet motorikk og alkoholinntak taper garantert penger på slike forsikringer i lengden.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noen av dere som har brukt denne forsikringen på f.eks en tv eller pc? Krever de det gamle\ødelagte produktet i retur?

Hva med å "bruke" denne forsikringen for det den er verdt? Kast tven ut vinduet etter 4,5år og si at du mistet den under flytting. Vips så har du en ny tv....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...