Gå til innhold

Ny TV, anbefales det privat forsikring hos Expert


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat skaffet meg en ny TV hos Expert.

Tv'en er en Panasonic TH42PX80 plasma.

 

Expert anbefaler meg å tegne en privat forsikring på 5 år hos dem.

Forsikringen er ca 1400,-

 

Nå ble jeg usikker , og valgte i første omgang å takke nei.

Trodde at vanlig garanti skulle være godt nok , eller ?

 

Er det noen som vet mere om dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke poenget med slik forsikring jeg.. Er det feil på apparatet så dekkes det av garanti og reklamasjonsrett på tilsammen 5 år. Det må i så fall være for å forsikre seg mot uhell, men da ville jeg brukt pengene på en bedre innboforsikring heller.

Lenke til kommentar

Garanti dekker kun produksjonfeil på tven, ikke at du mister den i bakken eller at den blir tatt av overspenning ved lynnedslag, tyveri etc.

 

Ofte har man en innboforsikring som kan dekke slikt, men de har ofte høye egenandeler og beregner inn at produktet taper verdi etterhvert etc, noe som ofte gjør at du får mindre penger utbetalt til å kjøpe nytt produkt enn det du egentlig gav for den første. De ser også på om det er din feil om produktet er skadet, og i såfall er det ange forsikringer som ikke vil dekke tapet for deg da.

 

Nå kjenner jeg ikke til Experts avtale, men ihvertfall hos Elkjøp og Lefdal er du dekket mot alle typer uhell - Lynnedslag, TV-en faller ned fra veggfestet, skjermen blir skadet av et skrujern under montering etc etc, og du betaler ingen egenandel. I tillegg skal du få det samme eller tilsvarende produkt. De vil si at om TV-en du kjøpte er tilgjengelig på det tidspunktet du benytter deg av forsikringen, får du den samme modellen tilbake. Er den derimot erstattet av en nyere, oppdatert modell, er det den du får. Regner med at Expert har noe av det samme. Kan være kjekt å ha i tilfelle noe skulle skje, selv har jeg det på min TV, men det har ikke skjedd noe med den enda :p

Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg ikke til Experts avtale, men ihvertfall hos Elkjøp og Lefdal er du dekket mot alle typer uhell - Lynnedslag, TV-en faller ned fra veggfestet, skjermen blir skadet av et skrujern under montering etc etc, og du betaler ingen egenandel. I tillegg skal du få det samme eller tilsvarende produkt. De vil si at om TV-en du kjøpte er tilgjengelig på det tidspunktet du benytter deg av forsikringen, får du den samme modellen tilbake. Er den derimot erstattet av en nyere, oppdatert modell, er det den du får. Regner med at Expert har noe av det samme. Kan være kjekt å ha i tilfelle noe skulle skje, selv har jeg det på min TV, men det har ikke skjedd noe med den enda :p

Jeg kan bekrefte at dette er samme type forsikring som Expert tilbyr. :)

Lenke til kommentar

FBI konkluderte dette som en "idiotforsikring" flere har vært veldig enige om dette.

 

Undersøker man garantivilkå, reklamasjonretten i Norge pluss innboforsikring så kan man i grunn like gjerne kaste pengene i dass. Er jo i grunn det man gjør uansett... 5 års forsikring på en skjerm som koster ny drøye 5 tusen og som man mulig du får igjen et par lapper for om et års tid gjør matten :no:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
FBI konkluderte dette som en "idiotforsikring" flere har vært veldig enige om dette.

 

Undersøker man garantivilkå, reklamasjonretten i Norge pluss innboforsikring så kan man i grunn like gjerne kaste pengene i dass. Er jo i grunn det man gjør uansett... 5 års forsikring på en skjerm som koster ny drøye 5 tusen og som man mulig du får igjen et par lapper for om et års tid gjør matten :no:

 

Du skjønner ikke greia. Forsikringene hos de store kjedene gir deg enten det samme produktet eller arvtageren til produktet du kjøpte uavhengig av pris, tidspunkt og årsak og uten egenandel.

 

Garantivilkårene + reklamasjonsretten dekker kun produksjonsfeil/at produktet slutter å fungere før forventet levetid og der er Norge svært godt dekket. Dette er heller ikke noe disse forsikringene prøver å dekke. Garanti/Reklamasjonsrett dekker ikke lynnedslag, en unge som bestemmer seg for å "kjøre bil" med en stein på skjermen eller lignende ting.

 

Mange innboforsikringer har verdiavskriving, og kunde ender da opp med å få igjen f.eks. 2000 kr til ny TV. Kunden må da uansett cashe ut 3000 for en ny TV. Hadde derimot kunden lagt f.eks. en tusenlapp på bordet for en forsikring da han kjøpte tven, ville han fått en TV innenfor samme produktserie, men oppgradert og forbedret fra den han hadde, uten noen ekstra utgifter.

 

FBI er ofte så opptatt av forbrukernes rettigheter at de ikke skjønner forbrukernes beste..

Lenke til kommentar

Bortkastede penger som skrevet gjør matten dette burde være forklart god nok. Det er mange som kaller dette for ren svindel av kunden og at man blir lurt trill rundt til å kjøpe et produkt som man slett ikke trenger TV2 hjelper deg bla annet (synd du gikk i fella)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Bortkastede penger som skrevet gjør matten dette burde være forklart god nok. Det er mange som kaller dette for ren svindel av kunden og at man blir lurt trill rundt til å kjøpe et produkt som man slett ikke trenger TV2 hjelper deg bla annet (synd du gikk i fella)

 

Hvis en kunde får valget mellom å få en splitter ny, like god eller bedre TV kostnadsfritt og tinærmet innsatsfritt (må bare ringe forsikringsnummeret) når den gamle blir ødelagt ved uhell, eller å få tilbake under halvparten av hva TV-en kostet som ny for å kjøpe ny TV og i tillegg måtte gjøre store deler av jobben selv for så å måtte punge ut i store summer for å få en god TV, hva tror du folk flest ønsker da? De vil ha det enkelt, raskt og smertefritt, og ikke minst kostnadsfritt. Det tilbyr de store kjedene gjennom sine avtaler. Å kalle det svindel er håpløst.

 

Som sagt. FBI & co er for opptatt av rettighetene til folk til å skjønne hva folk faktisk ønsker.

Lenke til kommentar
Bortkastede penger som skrevet gjør matten dette burde være forklart god nok. Det er mange som kaller dette for ren svindel av kunden og at man blir lurt trill rundt til å kjøpe et produkt som man slett ikke trenger TV2 hjelper deg bla annet (synd du gikk i fella)

 

Jeg ser deg igjen og igjen prøve å yppe til krangel. Skjerp deg.

 

Har forsikringen selv og har allerede fått bruk for den, fikk ny TV på dagen. Forsikringen blir forøvrig heller ikke "brukt opp", den varer ut tida. Jeg betalte 500 kroner for 3 år.

Lenke til kommentar
Bortkastede penger som skrevet gjør matten dette burde være forklart god nok. Det er mange som kaller dette for ren svindel av kunden og at man blir lurt trill rundt til å kjøpe et produkt som man slett ikke trenger TV2 hjelper deg bla annet (synd du gikk i fella)

 

Jeg ser deg igjen og igjen prøve å yppe til krangel. Skjerp deg.

 

Har forsikringen selv og har allerede fått bruk for den, fikk ny TV på dagen. Forsikringen blir forøvrig heller ikke "brukt opp", den varer ut tida. Jeg betalte 500 kroner for 3 år.

 

Lær deg forskjell på diskusjon/uenighet og krangel dette er faktisk et "diskusjonsforum" og liker du diskusjoner så er du faktisk på feil sted (skjerp deg)

Lenke til kommentar
Bortkastede penger som skrevet gjør matten dette burde være forklart god nok. Det er mange som kaller dette for ren svindel av kunden og at man blir lurt trill rundt til å kjøpe et produkt som man slett ikke trenger TV2 hjelper deg bla annet (synd du gikk i fella)

 

Hvis en kunde får valget mellom å få en splitter ny, like god eller bedre TV kostnadsfritt og tinærmet innsatsfritt (må bare ringe forsikringsnummeret) når den gamle blir ødelagt ved uhell, eller å få tilbake under halvparten av hva TV-en kostet som ny for å kjøpe ny TV og i tillegg måtte gjøre store deler av jobben selv for så å måtte punge ut i store summer for å få en god TV, hva tror du folk flest ønsker da? De vil ha det enkelt, raskt og smertefritt, og ikke minst kostnadsfritt. Det tilbyr de store kjedene gjennom sine avtaler. Å kalle det svindel er håpløst.

 

Som sagt. FBI & co er for opptatt av rettighetene til folk til å skjønne hva folk faktisk ønsker.

 

Jeg skjønner du forsvarer et produkt du selv har kjøpt men det er faktisk ikke et godt produkt som bør anbefales videre.

 

Elkjøps informasjonssjef innrømte selv på Tv2 hjelper deg at denne forsikringen egentlig var noe smør på flesk og jeg fatter egentlig ikke at man går på dette.

 

Jeg har hatt feil på elektriske apparater og enten har jeg fått varen reparert eller fått et nytt produkt dette kalles garanti.

 

Har man for vane å miste tv-er i gulvet så er denne veldig kjekk enig der og mulig derfor også ordet idiotforsikring kommer opp når dette diskuteres.

 

Seriøst hvis man gidder å betale 1400,- for dette på en tv som koster ny drøye 5 lapper så bare klin til :thumbup: Svindel var det faktisk tv2 hjelper deg/dinside.no som kalte denne forsikringen så klag videre til de hvis du ikke liker ordet.

 

Jeg setter penga mine på TV2, dinside.no og FBI kontra et par stk her inne som har blitt overtalt til å kjøpe denne artige forsikringen.

 

Hadde den virkelig vært så fantastisk så hadde den blitt reklamert for hver eneste dag men det finnes jo de som kjøper oppslagsverk til 20,000,- uten å bruke det også dette kalles da gode selgere kontra smarte kunder...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ser ikke helt vitsen med en slik forsikring på en tv, da den som oftest står på en plass hele tiden og på den måten ikke er så utsatt for "hærverk"

Men på mobiltelefoner, bærbare pcer, kameraer, osv kan det jo være kjekt hvis man er av den klomsete typen.

Lenke til kommentar

Forretningene har jo alltid priset forsikringene med god fortjeneste i snitt. I tillegg må ærlige og forsiktige kunder betale my penger som utbetales til forsikringssvindlere og utrolig klumsete personer med forsikring.

Forsikring bør derfor bare benyttes for uhell som vil bli en total katastrofe, etter min mening. For eksempel hvis hele huset, som står på lån, skulle brenne ned. Dersom et uhell skulle skje med en TV, så skal ikke det totalt ødelegge økonomien.

Lenke til kommentar

Når man er ute på tur med fotoutstyr eller lignende så dekker reiseforsikringen det meste.

 

edit: men snakker vi rådyrt kamera som du nevner så er det jo greit å forsikre dette ekstra da reiseforsikringen bare dekker inntil en viss sum. (15 000,- holder for mitt kamera.. :wee: )

Endret av phax
Lenke til kommentar

Når jeg kjøper ny tv nå så spytter jeg nok i 500-600kr for å få "idiot"-forsikring i 3 år! Den dagen jeg "uheldigvis" smeller borti tv'en med støsugeren sånn at den går i gulvet så er det greit å ha en forsikring som dekker det! Usikker på om innboforsikringen min dekker slike uhell i hjemmet..

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på hvilken innboforsikring du har det, og er gjerne en egenandel du må ut med.

 

Har man en plasma-TV så kan jeg forsåvidt forstå at folk forsikrer de, for de går jo i stykker bare du ser litt for hardt på de. :p

Lenke til kommentar

Å kalle det direkte svindel er å snakke ut i lufte uten å vite hva du snakker om.

 

Reklamasjonsrett bla bla, hjelper ikke mye det. Dekker kun funksjonsfeil. Oppstår det en feil, vrir de det alltid slik at det er din egen feil at produktet ikke funker lengre.

 

Ser vi på innboforsikring. superdupervilla forsikring bla bla, så vil jeg nesten kalle det mer svindel. Her har du egenandel som begynner på 1500kr, og opp til 8000kr. I tillegg har du avskrivninger på opptil 20% + i året. I tillegg er det en rekke ting dem ikke dekker, som f.eks slitasje/fuktskader bla bla.

 

Ser du på Expert sin, så har du 0 avskrivninger de årene du har den. Si du kjøper en tv til 1200kr, 5 års forsikring koster 1200kr. 1200/5 år = 240kr i året. Da har du en utvidet vanlig garanti(har ikke noe å si), å du har 5 år sikret reparert/ny tv. Blant annet for unge, som har en fest hjemme, er det fort gjort at noe skjer. Har du da bare innbo, å tven er 2 år gammel, har du 40% avskrivnigner, + egenandel fra 1500-8000kr.

 

Har du da en Expert forsikringn / trygghetsavtale, så har du vips den samme modellen, eller den nye modellen som har kommet. Ser vi da på matten til dem som mener det er svindel, så bør de nesten ta opp faget igjen.

 

Selvfølgelig er ikke tver de mest utsatte produktene, men aldri si aldri.

Prisforskjellen på innbo forsikringen og expert sin er ikke så mye iløpet av året, men hvilken du får mest igjen for, er nemling den expert selv tilbyr. Selvfølgelig tilbyr de den for å tjene extra penger, men hadde det vært svindel, hadde de ikke satt sitt gode rykte på spill.

 

Så ikke kall kjedene sin egen forsikring svindel, for det er det langt ifra!

 

Selv har jeg hatt det på en rekke produkter, og fikk nettopp en helt ny og mye bedre pc etter 2 år:)

Lenke til kommentar
Når man er ute på tur med fotoutstyr eller lignende så dekker reiseforsikringen det meste.

 

edit: men snakker vi rådyrt kamera som du nevner så er det jo greit å forsikre dette ekstra da reiseforsikringen bare dekker inntil en viss sum. (15 000,- holder for mitt kamera.. :wee: )

 

 

I tillegg så har også reiseforsikring avskrivninger på verdien, og dem dekker blant annet ikke fuktskader. Reiseforsikringer dekker heller ikke uhell uten ytre forutsette årsakger, og dem dekker heller ikke produktene hvis du har med deg en mp3 spiller på jobb/skole etc.

 

Alt dette gjør derimot expert sin trygghetsavtale

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...