sdf123 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Skal til Berlin neste fredag til mandag. Ble en impulsbestilling:) Var der for mange mange år siden, men husker ikke stort derfra. Det blir nok en del shopping, spising og sightseeing. Kanskje litt drikking også. Vi flyr Rygge - Schönefeld. Enkelt å komme seg derfra og inn i byen? Hva burde vi få med oss? Hvor burde vi handle(klær, mote). Hvor burde vi spise. Hva er billig? Har også tenkt å kjøpe meg nytt digitalkamera, burde jeg vente med å kjøpe det i Berlin? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Prismessig ligger vel Berlin på samme nivå som i Norge. KaDeWe er jo artig å få med seg, men billig er det definitivt ikke. Vil hvertfall anbefale å ta en titt på Berlin-muren og/eller Checkpoint Charlie Det jødiske minnemerket er også en severdighet! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Fra Schönefeld er det enkleste å ta toget gjennom sentrum. Jeg bruker å bo ikke langt fra toglinjen gjennom Berlin og bruker da toget for å nå det meste. Ellers har Berlin et veldig bredt spekter av ting å se og du må nesten bare se hva som passer det. Det er hundrevis av severdigheter der. Noen smakebiter: -"Eastside gallery". Et stykke av muren som står igjen. Start fra stasjonen Warschauer Strasse. -Fernsehturm på Alexanderplatz. Du kommer over 200 meter opp i tårnet og har god utsikt derifra. De har også en roterende restaurant der. -Gaten Unter den Linden. Se også utstillingslokalet til Peugot der, de har flere morsomme prototyper. -Reichstag. Spesielt ombygd klassisk bygning som har fått diger lyssjakt/observasjonsdom. -Kaiser-Wilhelm-Gedächtnis-Kirche, utbombet kirke midt på shoppinggaten Kurfürstendamm som du sikkert har sett bilde av. Elektronikk er faktisk billig i Norge. Endret 20. mai 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå