Gå til innhold

Bruk av z-index evt andre overlapping løsninger

Anbefalte innlegg

http://www.pstrophyhunting.com/test/game?gamename=Worms

<--- her kan dere se problemet, venstre siden blir skjøvet ned av høyre siden, har prøvd å bruke z-index: -1; men dette løste ikke problemet, jeg kan ikke bruke margin-top: -??; ettersom description kan være veldig lang eller veldig kort noe som ville krevd at jeg lagde egen div til hver eneste description til hvert eneste spill, og ettersom description hentes automatisk fra databasen er dette ikke en løsning, så andre løsninger tas gledelig imot

note: siden er bare styled for firefox så langt

Endret av Slugge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar og skal se å få rettet opp i dette, første gang jeg driver med php koding (lærer som jeg går) og derfor fokuserer mest på det og velger egentlig de letteste utveiene for html/css, men jeg ser forsatt ikke hvor det er fikset at venstre-siden skal bli mer skjøvet oppover

Lenke til kommentar
takker for svar og skal se å få rettet opp i dette, første gang jeg driver med php koding (lærer som jeg går) og derfor fokuserer mest på det og velger egentlig de letteste utveiene for html/css, men jeg ser forsatt ikke hvor det er fikset at venstre-siden skal bli mer skjøvet oppover

Du ser ikke hvor det er fikset eller er det sånn at jeg har misforstått og ikke løst problemet du hadde ?

Endret av Alslinet
Lenke til kommentar

problemet er ikke løst nei, men har begynt å fikse opp i kodingen nå da...

greien var at jeg vill ha venstre kollone linet opp med høyre kolonne, uten at de skal være avhengig av hvor lange de er

Lenke til kommentar
problemet er ikke løst nei, men har begynt å fikse opp i kodingen nå da...

greien var at jeg vill ha venstre kollone linet opp med høyre kolonne, uten at de skal være avhengig av hvor lange de er

Linet opp hvordan? Kan du bare tegne noe i paint elns og laste opp her. Fire bokser som viser nå og 4 bokser som viser hvordan du vil ha det.

Det er mulig du har rotet deg borti en velkjent og veldig irriterende ting rundt css, jeg vil anbefale deg å prøve å finne en løsning rundt problemet hvis dette er tilfellet. Man får noe av samme problemet når man har en nettside med menyen på høyresiden og innholdet ved siden av og vil ha begge like lange.

Endret av Alslinet
Lenke til kommentar

jeg tester i firefox, og hvorfor fungerer ikke IE8 for deg? har jeg muligens brukt noe koding som IE8 ikke klarer å lese? :)

edit: nå er siden btw helt ute av styr, så du får ikke sett siden skikkelig, grunnen er at jeg driver å cleaner opp i kodingen som du anbefalte :)

Endret av Slugge
Lenke til kommentar
jeg tester i firefox, og hvorfor fungerer ikke IE8 for deg? har jeg muligens brukt noe koding som IE8 ikke klarer å lese? :)

edit: nå er siden btw helt ute av styr, så du får ikke sett siden skikkelig, grunnen er at jeg driver å cleaner opp i kodingen som du anbefalte :)

Okei ikke tenk på det så lenge du bruker firefox så er det okei. Jeg vet ikke hvordan det vil se ut i Internet Explorer 7 nemlig. Skal se om jeg rekker å prøve å få til det du spør om litt senere i dag.

Lenke til kommentar

Jeg legger ved en html fil hvor jeg har løst problemet, jeg har testet i IE7 og 8 + firefox og chrome og det ser akkurat ut som du vil ha det. Kan du legge opp ett screenshot om det ikke ser ut som du vil hos deg??

index.html

Endret av Alslinet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...