Zeph Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Eg er ikkje så glad i maskeringstape, finnes det metodar som fungerer til å male lister eller hjørner utan å kome borti veggen som har ein anna farge? Primært 90º vinklar. Fram til siste strøk betyr det ikkje stort, eg har kome fram til at det er lurast å ta siste strøk på listene til slutt, men må framleis unngå å male på veggen. Å ta ned listene er ikkje eit alternativ. Lenke til kommentar
vladdlen Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Eg er ikkje så glad i maskeringstape, finnes det metodar som fungerer til å male lister eller hjørner utan å kome borti veggen som har ein anna farge? Primært 90º vinklar. Fram til siste strøk betyr det ikkje stort, eg har kome fram til at det er lurast å ta siste strøk på listene til slutt, men må framleis unngå å male på veggen. Å ta ned listene er ikkje eit alternativ. Kan dette være noe? Jeg foretrekker den fremfor maskeringsteip. Stiwex som leverer akkurat den der. Koster en slikk og ingenting i en fargehandel. Stiwex produktkatalog Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Mulig jeg holder den dingsen feil (for flatt og klint inn mot veggen?), men malingen har en tendens til å trekke oppover på baksiden uansett (pga kapillar-virkning?). Må i alle fall tørke av kanten før man setter den imot veggen igjen lenger bort. En bred stålsparkel, som f.eks. denne fra Biltema, gjør ellers samme nytten (og er lengre, så den ikke må flyttes like mange ganger), men altså: Tørk av den hver gang du flytter den lenger bortover veggen. Endret 20. mai 2009 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå