Gå til innhold

Får ikke lyd gjennom HDMI

Anbefalte innlegg

Dette er casen:

Fikk pcen fra multicom. Installerte vista og drivere som fulgte med, bortsett fra skjermdriver ( sto at den ikke var støttet av maskinvaren). Lastet da nd driver fra Nvidias side. Alt fungerte feilfritt, med både lyd og bilde gjennom HDMI.

Men så:

Harddisken krasjer, og må sende den inn til multicom. Får pcen igjen med ny harddisk, og gjør nøyaktig det samme over.

Men når jeg nå kobler til HDMI kabelen, og skal skifte til Nvidia hdmi lyd i kontroll panel, står det at den ikke er tilkoblet.

Har støvsugd nettet for svar, og prøvd en haug av drivere.

Reinstallert vista 3 ganger.

Så, før jeg henger meg selv i fortvilelse. Noen som vet råd?

Btw, har en multicom Kunshan m860 med 9800GTS skjermkort.

Mvh en frustrert kar....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du prøver å få lyd gjennom HDMI på skjermkort?

Via adapter?

Det går nok ikke.

Pcen har en hdmi port, og har koblet kabel herfra til tven. Hvis du leste første post så har jeg jo hatt lyd der.

kjenner ikke skjermkortet ditt, men noe skjermkort skal ha en kabel fra SPdif utgangen på lydkortet på hovedkortet til skjermkortet. Sjekk om det er en slik og iplugget ?

Andre skjermkort har digital utgangen bygd direkte i skjermkortet og da er spøsmålet er det riktig skjermkort som står i etter retur og sjekk at det var rett driver du reinnstalerte ;)

Lenke til kommentar

kjenner ikke skjermkortet ditt, men noe skjermkort skal ha en kabel fra SPdif utgangen på lydkortet på hovedkortet til skjermkortet. Sjekk om det er en slik og iplugget ?

Andre skjermkort har digital utgangen bygd direkte i skjermkortet og da er spøsmålet er det riktig skjermkort som står i etter retur og sjekk at det var rett driver du reinnstalerte ;)

Det er en bærbar, så regner ikke med at de har byttet skjermkort. (Glemte kanskje å sette en M i modellnavnet :) )

Har bare lastet ned nyeste driver fra Nvidia. Skulle ikke tro man kunne gjøre så mange feil der.

Lenke til kommentar
Litt greit om du sier at det er bærbar :) Jeg kan ikke alle modellnavnene der ute.

Fjerna du de gamle driverne før du installerte de nye?

Ja. Men da lydenheten heter nvidia hd audio, er det vel bare nvidia drivere som kan gjøre noen forskjell? Eller er det et søtt lite samspill mellom realtek hd audio og nvidia hd audio....`?

Lenke til kommentar
Du må ha drivere til alt selvfølgelig :)

Skjekk at alt er på plass, eventuelt bare slett alle og installer på nytt :)

Alle drivere er installert. Nyeste hd audio fra realtek, og nyeste fra Nvidia. Syntes bare det er så rart at det står at kabelen ikke er koblet til på avspillingsenheter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...