Gå til innhold

Nidelv 14 fot med 40 hk


Anbefalte innlegg

Hei, nå er båt sesongen for anmarsj og pussingen er ferdig.

men så har jeg et problem jeg mangler en orginal skrue til kalesjen stangen min og ingen av båt forhandlerene her i byen har den.

Båten er en Nidelv 14 fot fra 1970 med orginal karlesje med en Suzuki 40 hk DT motor fra 1986.

+ et spørsmål til, denne båten tåler den 40 hk ? og hvor mange knop eventuelt vil den klare ?

fikk 22-23 knop med 20 hk Evinrude fra 1983.

(legger ved bilde i morgen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står vel ett godkjenningsmerke bakerst på båten, om hvor stor motor du tåler.

Ikke nødvendigvis alltid det stemmer. Jeg har dobbelt så stor motor som det står båten skal tåle, og klarer meg heelt fint.

 

Ang den skruen, får du prøve og finne noen mål på ca hvor stor den er, og stikke innom mekk/biltema/en eller annen jernvarehandel og høre :) Trenger vel ikke original skru, bare du har en någenlunde lik ;)

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg 7 timer fra nermeste biltema og har hørt med alle jernvare forrteningene her i byen og de har aldri sett maken...

jeg mener hvor stor fart jeg vil få på denne båten med 40 hk :p

Det står ikke noe godkjennings merke bak på båten

bare en plate hvor det står årstall den er produsert i og hvem som har bygget den..

Endret av Ghostredier
Lenke til kommentar

Har V-skrog med 3 riller på hver side men en "flaps" på hver side som går på en måte ned i sjøen igjen, den gikk i plan med en 20 hk, to pers og 300 kg fisk :)

Den "nye" 40 hk motoren har fått seg et slag i drivhuset og propellen har fått seg et kakk, den finnen som går ned av drivhuset er nesten borte og propellen har fått seg et dypt merke, lurte på om noen vet om en bra propell som anbefales ? ;)

Helst stål..

Endret av Ghostredier
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...