Gå til innhold

BK: 17. mai, Karl Johans gate

mge

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig tenkt å legge inn i 17. mai tråden, men misset fristen.

Selve motivet og settingen er vel ikke av det mest originale og trenger vel ingen videre forklaring. Håper i det minste noe av stemningen er videreformidlet.

post-117901-1242768676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns bildet var kjempe bra. En ting jeg la merke til var jo at de 3 hodene fremst utenfor fokus tok litt mye oppmerksomhet. Det er jo en problem som man ikke bare kan kvitte seg med på en dag som 17 mai.

Dessuten virker det for meg litt feil siden den ikke en helt symetrisk. Slottet tenker jeg kunne vært helt i midten, men det ville kanskje igjen skape problemer siden byggningene på høyre side er høyere enn trærne på venstre.

Jeg er fersk i bildekritikk, men det er hva jeg tenker.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

Større blender? Tja, kanskje hvis tanken hadde vært at slottet skulle være spesielt i fokus, men føler helheten og alle de andre detaljene (folkemengden, flaggene osv) var viktig her.

Når det gjelder folkene i forgrunnen så kan det jo sies at de er med på å tilføre dybde i bildet. Ungen synes jeg i tillegg er med på å tilføre bildet noe interessant og konkret for øyet å feste seg på samtidig som at det er relevandt å forhold til settingen og stemningen i bildet. Bakhodet på mannen kunne je derimot gjerne unngått.

At slottet ikke er i midten av bildet synes jeg bare er en positiv ting. Om noe kunne det muligens vært enda mer ut til siden, nærmere det gyldne snitt. Øyet liker symetri, men 100% symetri blir også fort kjedelig og statisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...