Goophy Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 I stedet for en restarte hele maskinen så kan du trykke CTRL+ALT+BACK SPACE for å kun restarte X. Det funker dårlig, GDM bare restarter seg selv. Gjør du det ~ti ganger fort vil GDM gi opp. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 I stedet for en restarte hele maskinen så kan du trykke CTRL+ALT+BACK SPACE for å kun restarte X. Det funker dårlig, GDM bare restarter seg selv. Gjør du det ~ti ganger fort vil GDM gi opp. Fant nettopp ut at den funksjonen er deaktivert i Ubuntu Jaunty. Slik kan du aktivere det igjen: How to Restore Ctrl + Alt + BackSpace In Ubuntu Jaunty Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jøsses, deaktivert helt faktisk. Ubuntu gjør det virkelig vanskelig for de som har brukt linux før. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Jøsses, deaktivert helt faktisk.Ubuntu gjør det virkelig vanskelig for de som har brukt linux før. Det er deaktivert i x.org 1.6, så alle distroer som direkte implementerer x.org 1.6 uten noen modifikasjoner vil få ctrl+alt+backspace deaktivert som default. Lenke til kommentar
WD- Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Angående det med hakkete scrolling, noe jeg har vært nødt å gjøre med begge mine nvidia-drevne maskiner er å følge denne guiden for å få jevn animasjon av effekter og alt det der. http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=110854 Uten disse endringene er det masse tearing og ujevn animasjon. Synes å huske at fedora hadde samme problemet (og samme løsning). Lenke til kommentar
macmanlady Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Angående det med hakkete scrolling, noe jeg har vært nødt å gjøre med begge mine nvidia-drevne maskiner er å følge denne guiden for å få jevn animasjon av effekter og alt det der. http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=110854 Uten disse endringene er det masse tearing og ujevn animasjon. Synes å huske at fedora hadde samme problemet (og samme løsning). Har samme problemet med mitt Radeon X1900XT når jeg beveger åpene vinduer, har deaktivert det aller meste av Compiz funksjoner. Installerte Ubuntu 9.04 for 2 dager siden så er helt ny for linux (brukt OS X/Windows til nå), såvidt jeg har forstått er Radeon driverene discontinued og ikke støttet med nyeste kernel - så får ikke installert de, selv om jeg tror det er der problemet ligger. Tenkte jeg kunne hijacke og spørre om dette i samme farten, det er den eneste negative opplevelsen jeg har med linux så langt. Er en skam at de ikke kan dele litt intellectual property så communityen kan få lage drivere til eldre maskinvare (snart 3år), når de alikevel discontinuer supporten sin. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Last ned driverne fra ati.com Lenke til kommentar
macmanlady Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Last ned driverne fra ati.com Som sagt, gjorde det - men får en feilmelding om at versjonen ikke er støttet. Da jeg googlet det var det endel threads som sa at den siste Catalyst/driverene ikke funker med nyeste kernel oppdateringen, og siden driverene er discontinued er vel det et problem? Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Last ned driverne fra ati.com Som sagt, gjorde det - men får en feilmelding om at versjonen ikke er støttet. Da jeg googlet det var det endel threads som sa at den siste Catalyst/driverene ikke funker med nyeste kernel oppdateringen, og siden driverene er discontinued er vel det et problem? Den frie radeonhd driveren skal være inkludert i jaunty. Grunnen til at AMD har avsluttet støtten for X1900 og tidligere er at de mener radeonhd har nådd et slikt nivå at det er unødvendig for dem å støtte disse kortene i fglrx. Isteden støtter de radeonhd prosjektet som lager en fri driver. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Last ned driverne fra ati.com Som sagt, gjorde det - men får en feilmelding om at versjonen ikke er støttet. Da jeg googlet det var det endel threads som sa at den siste Catalyst/driverene ikke funker med nyeste kernel oppdateringen, og siden driverene er discontinued er vel det et problem? Du lastet ned riktig driver? velge linux -> radeon -> x1900 så kommer du til legacy 9.3? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Last ned driverne fra ati.com Som sagt, gjorde det - men får en feilmelding om at versjonen ikke er støttet. Da jeg googlet det var det endel threads som sa at den siste Catalyst/driverene ikke funker med nyeste kernel oppdateringen, og siden driverene er discontinued er vel det et problem? Du lastet ned riktig driver? velge linux -> radeon -> x1900 så kommer du til legacy 9.3? Catalyst 9.3 er ikke støttet i Ubuntu 9.04 pga ny X-server-versjon. Det er derfor den ikke dukker opp under Hardware Drivers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå