Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spise kun når du er skikkelig sulten - ned i vekt

3nity

Anbefalte innlegg

Hei , tenkte å bli kvitt litt magefett og sånn før sommeren setter inn for fullt, og en venninne av meg bruker en diett der du kun spiser når du er skikkelig sulten , altså romle i mage sulten.

Jeg lurer da på hvor effektivt dette kan være? Bedre forslag?

Trenger ikke energi til så altfor mye, og trener sjelden (1 gang i uken)

Takk for innspill : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei , tenkte å bli kvitt litt magefett og sånn før sommeren setter inn for fullt, og en venninne av meg bruker en diett der du kun spiser når du er skikkelig sulten , altså romle i mage sulten.

Jeg lurer da på hvor effektivt dette kan være? Bedre forslag?

Trenger ikke energi til så altfor mye, og trener sjelden (1 gang i uken)

Takk for innspill : )

Er ikke så flink med dietter, men vil tro at hvis du følger denne typen diett vil du ende opp med og spise så mye når du først spiser, vil heller anbefale og spise til normale tider slik at magen ikke får noe problemer :p Vet ikke hvor effektivt etc. det er, men jeg ville ikke fulgt en sånn type diett. Jeg spiser som en hest, men trener mye, så holder meg slank.

Lenke til kommentar

Absolutt en dårlig idé å sulte. Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt meg 2-3 lange joggeturer i uka. Jogg ca. 1 time pr. gang elns, så bør du få i deg proteiner, men ikke spis mer mat enn du trenger. Hold deg litt under hva dagsbehovet er, så vil du nok få progresjon. Men det er helt nødvendig med jogging/sykling/svømming/you name it for å gå ned i vekt (å gå mye sulten er ikke bra). Svømming er veldig bra for hele kroppen.

Men skal ikke si for mye, for har ikke alt for mye peil på kosthold.

Men i hvertfall, tren!! Husk frukt og grønt, kutt ned på sukkerinntak/godis. Drikk mye vann.

Håper det hjalp! :)

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar
Men det er helt nødvendig med jogging/sykling/svømming/you name it for å gå ned i vekt (å gå mye sulten er ikke bra). Svømming er veldig bra for hele kroppen.

Tja, man går ned i vekt så lenge man holder kaloriinntaket lavere enn det man forbrenner hver dag. Men er enig med deg at man bør trene.

Trådstarter: Tren mer enn 1 gang i uka og spis mat med med mye proteiner. Vet ikke hvor mye du spiser sånn generelt, men man klarer seg fint uten den ekstra porsjonen med mat til middag. Ikke spis deg stappa mett. En dårlig ide å sulte seg til en lavere vekt.

Lenke til kommentar

Kan jo ta en kjapp gjennomgang på hva jeg spiser og drikker:

Mandag : Frokost (07.50) 1 knekkebrød uten pålegg

lunsj : (11.30) 1 Calzone kjøpt på Coop Mega i varmdisken med vann

middag : (15.30) Kalkun med saus(uten smør og fløte) asparges og ris.

kveldsmat : 20.00) Loff med hvitost (Hadde sinnsykt lyst på dette i går :innocent:

Tirsdag :

Frokost 07.50 1 knekkebrød uten pålegg

lunsj 11.30 1 calzone fra Mega, vann

middag 15.30 Salat som jeg småspiste av stort sett hele tiden til 17.00

kveldsmat : Grovt brød , 3 stykk med div pålegg

Lenke til kommentar

De diettene jeg har sett fungere best (sett, aldri utført selv da jeg ikke har måteholdet til slikt :p) er diettene hvor du måler opp antall kalorier du får i deg osv.

Et normalt menneske som ikke bedriver noen særlig form for fysisk aktivitet trenger spiser normalt 2500kcal om dagen.

Om du kutter ned 500kcal hver dag ( og ikke noe mer, for å unngå underernæring), så vil du kunne kvitte deg med oppimot en halvkilo fett hver uke.

Da må du veie maten, telle kalorier, og rasjonere måltidene jevnt utover dagen (5-6 måltider).

Tommelfingerregelen er vel at du skal forsøke å spise hver 3. time, og ikke rett før du legger deg.

Jeg vet ikke hva du trener, men den ene dagen i uka burde du forbrenne minst 6-700kcal (45min jogging).

En vil ofte gå å føle seg sulten i starten av slike dietter, men det vil gå delvis over etter en ukes tid.

Og for å ikke gå helt fra hektene, så er det full lov å ta seg et kaloririkt måltid i uka.

Lenke til kommentar

Venter du til du blir så sulten er sjangsen for at du sprekker langt større.. Når blodsukkeret faller skriker kroppen etter raske karbohydrater og du ender fort opp med å spise mer mat og mer usunn mat enn du ville gjort ellers.

Gå ned i vekt er veldig enkelt egentlig.. Regn ut din BMR, tell kalorier på det du spiser og spis mindre enn du forbrenner.

Søk hvis du lurer mer på hvordan, dette er det veldig mange tråder om. Stikkord er BMR, kaloriunderskudd og fettprosent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...