Gå til innhold

Ny prosessor til hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en server stående og bruker den i hovedsak til å streame musikk til min ps3. I det siste har jeg prøvd å streame 720p filmer til ps3en, men jeg får ikke buffret hurtig nok med prosessoren jeg har. Jeg har en Amd Athlon 64 3200+.

Det jeg lurer på er om det er mulig å kjøpe en kraftigere prosessor, gjerne med flere kjerner, som vil passe i socketen på hovedkortet eller om jeg må investere i nykk hk og cpu. Hva trenger jeg i så fall for å transcode 720p filmer? Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker at du har et Socket 939 hovedkort, stemmer det? For da må du nok investere i nytt hovedkort også. Og minne, siden Socket 939 bruker DDR1 brikker.

Men gi oss gjerne litt specs på hva du har, så kan vi hjelpe til! :)

Lenke til kommentar

om jeg ikke tar feil, var den første sokkelen til vanlige desktop pc'r som støttet flerkjerne 939.

så om du har en retail versjon av windows, eller et opent OS , så er det mere lurt å kjøpe nytt hovedkort cpu og minne. eller prøve deg på å overklokke den nåværende cpuen nok til at den klarer å streame 720p.

Lenke til kommentar

I og med at dette primært er en filserver så tror jeg neppe jeg orker å legge for mye tid og penger i overklokking eller helt nytt oppsett. Jeg hadde egentlig bare et ørlite håp om at det fantes en hurtigløsning som gjorde at problemet mitt på magisk vis ble løst.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...