JohannesClimacus Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Her nettopp kjøpt en Acer Aspire 4937G som jeg har installert Windows XP Professional 64-bit på. Maskinen fungerer greit og OSet starter opp som normalt. Men når jeg skal installere en av de viktigste driverne, skjermdriveren, blir det problemer. Går til nVidia sine hjemmesider og søker etter driveren til mitt skjermkort og mitt operativsystem, og får det resultatet at det er en bestemt fil jeg må laste ned og installere. Har inntrykk av at denne filen er den samme, uansett hvilket skjermkort eller operativsystem jeg har, bare det er en laptop. Så langt går det som på skinner. Men når jeg skal installere fila jeg har lastet ned, virker det som om komponentene til skjermdriverne ikke "eksisterer", jeg får bare det valget at jeg kan installere noen lyddrivere, hvis jeg vil. Skjønner ikke en døyt, må jeg si. Har gjort forskjellige justeringer her og der, men ingenting skjer. Hvis jeg går inn i mappa der driverne ble pakket ut, og kjører setup derfra, får jeg bekjsed om at installasjonsprogrammet ikke finner driverne... Har også sjekket at min PC-modell støtter XP 64-bit. Har noen peiling på dette? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hva slags skjermkort har du? Lenke til kommentar
JohannesClimacus Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) I følge brukerhåndboka: GeForce 9300M GS* GeForce G 105M* * Only for certain models Installerte 32-bits XP Professional i stedet. Akkurat samme resultat der og, gitt. Endret 20. mai 2009 av JohannesClimacus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå