Gå til innhold

Nytt objektiv til Nikon D40X. *Flyspotting*

Anbefalte innlegg

Har en Nikon D40X som jeg hovedsakelig bruker til å ta bilder av fly med.

Nå har jeg to objektiver 18-55mm og 55-200mm. Er nå på jakt etter et nytt fordi jeg syns ikke at jeg har lang nok zoom og er ikke helt fornøyd med kvaliteten på 55-200mm objektivet. Bruker det stort sett til å ta bilder av fly og siden jeg jobber på en flyplass er det litt irriterene å hele tiden skifte objektiv når jeg tar bilder av fly på gate og de som tar av.

Har sett litt på dette: http://www.japanphoto.no/product/objektive...xr-di-vc-nikon/

Er dette og anbefale?

Har noen andre forslag og komme med? Setter pris på alle tilbakemeldinger og hjelp.

EDIT: Fikset link.

Endret av vede
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det du er ute etter heter tele eller telezoom.

- På beskrivelsen synes jeg det heller virker som om han har en telezoom, pluss en normalzoom, men er lei av å bytte objektiv. Det han vil ha da er vel heller en superzoom.

Angående spørsmålet hans, er jeg ikke helt stø i Tamrons forkortelser, men jeg ville nok ha gått for noe med både bildestabilisator og fokusmotor i objektivet. Det siste er rimelig påkrevet for D40x. Vet ikke om dette objektivet har dette.

Endret av EldorBoye
Lenke til kommentar
Tamron bruker VC (Vibration Compensation) for å beskrive stabilisator.

Tamron 28-300 har både AF-motor og stabilisator.

Tamron 70-300 har AF-motor men ikke stabilisator.

Mens 18-270VC har AF-motor og stabilisator - og går ned til 18mm. Det er langt, langt større forskjell på 18 og 28mm enn 270 og 300mm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...