different Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Men det blir vanskelig å få i seg rett mengde protein til absolutt alle måltider. Som jeg tror mange andre også sliter med. Bruker du pulver different? Det er litt dyrt med mye kjøtt ja. Bruker pulver, men det smaker helvette hvis jeg ikke blander i melk, og jeg holder på å fase ut melken fra dietten så da forsvinner pulveret også. Må bare kvitte meg med resten. Det er fint mulig å erstatte litt kjøtt med pulver, men personlig er jeg ikke begeistret for melk så det gidder jeg ikke. Endret 22. mai 2009 av different Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 Då prøver å fjerne melken fra kostholdet? Derfor må du også slutte med protein? Skjønner, men da blir det jo kjøtt og egg til alt da. Stakkars deg. Melk er jo guds gave til kropssbyggere. Hvorfor kvitte seg med melk egentlig? Lenke til kommentar
different Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Då prøver å fjerne melken fra kostholdet? Derfor må du også slutte med protein? Skjønner, men da blir det jo kjøtt og egg til alt da. Stakkars deg. Melk er jo guds gave til kropssbyggere. Hvorfor kvitte seg med melk egentlig? Får allerede i meg plenty protein fra kjøtt, spiser omtrent 1kg magert kjøtt hver dag. Hvis jeg bestemmer meg for å spise mindre kjøtt tar jeg bare noen egg ved siden, og jeg har fortsatt nok. Jeg spyr blod av å tenke på proteinpulver i vann, derfor forsvinner pulveret med melken. Råmelk er bra, men vanlig melk som har gått igjennom tusen prosesser og kommer fra kyr som går på antibiotika og veksthormoner for at de skal kunne spy ut melk er ikke noe særlig å putte i seg. Det er vel en grunn til at kalver får melk fra moren sin, og ikke moren din. Endret 22. mai 2009 av different Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Du spiser kua, men ikke melka den produserer Du får jo strengt tatt økologisk melk i butikken og. Lenke til kommentar
different Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Du spiser kua, men ikke melka den produserer At jeg har holder på med datteren betyr ikke at jeg må holde på med moren, om du skjønner? Jeg klarer meg med dritten jeg får fra den ene parten. Jeg siterer noe av det Jonny Bowden skriver i "The 150 Healthiest Foods on Earth" on melk. I realize this goes against generations of amazingly effective public-relations campaigns from the dairy industry, including the one with beautiful, healthy-looking, sexy, milk-mustachioed models smiling “got milk?” and warnings about how we will all get osteoporosis if we don't drink a quart of the stuff a day (not true), but this book is about facts, not about spin. And though there are many ways to read the facts on milk – it's a complex subject involving not only food but agribusiness, economics, and politics as well as nutrition – my job is to give you my reading of those facts, and my reading is this: Cow's milk is a great food if you're a baby cow, and even if you're a human – provided it comes direct from grass-fed cows untreated with antibiotics, steroids, and hormones, and is raw, unpasteurized and unhomogenized – but even calves probably wouldn't touch the stuff we get in supermarkets. In the modern factory farm – which is truly a farm in name only – cows are milk-and-beef production machines that exist to turn corn and grain (their main source of food) into milk and meat as quickly as possible. Since the natural food of cows is grass, the resultant situation is no less than a biological absurdity, akin to keeping lions alive on a diet of chocolate chip cookie. As Michael Pollan wrote of the situation in his utterly brilliant book The Omnivore's Dilemma, “animals exquisitely adapted by natural selection live on grass must be adapted by us – at considerable cost to their health, to the health of the land, and ultimately to the health of their eaters – to live on corn, for no other reason than it offers the cheapest calories around.” “Considerable cost” is putting it mildly. A concentrated diet of corn can give a cow acidosis, which can lead to a general weakening of the immune system that leaves the animal vulnerable to a host of horrible feedlot diseases. Cattle rarely manage to live on these diets for more than 150 days. Between 15 and 30 percent of them are found at slaughter to have abcessed livers. Some estimates are considerably higher. In addition, with intensive production schedules (they don't call them “factory” farms for nothing), it's common for modern diary cows to produce many times the number of pounds of milk they would produce in nature. Growth hormones and unnatural milking schedules cause dairy cows' udders to become painful, heavy, and infected. To prevent this, factory -farmed cows are routinely given large doses of antibiotics, the residue of which, along with that of the steroids and growth hormones they are given, invariably wind up in the milk and meat they produce. If you think all those don't have any impact on your health, consider this: A study in the prestigious Journal of the American Academy of Dermatology in February 2005 demonstrated a significant positive association between milk drinking and teenage acne. The researchers suggested the most likely explanation was the presence of hormones and “bioactive molecules” in the milk. So if hormones, steroids, and antibiotics weren't enough – and they are – the resultant milk is then pasteurized and homogenized. Both procedures destroy vitally important health-giving compounds in the milk. As Dr. Joe Mercola accurately points out, “Pasteurizing milk destroys enzymes, diminishes vitamins, denatures fragile milk proteins, destroys vitamins B12 and B6, kills beneficial bacteria and promotes pathogens”. Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Som sagt, du får kjøpt økologisk melk og. For min del holder jeg meg til melk med anbiotika, veksthormoner og steroider. Genene mine er ikke all verden, så jeg tar med meg all hjelp jeg kan få på veien Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 “Pasteurizing milk destroys enzymes, diminishes vitamins, denatures fragile milk proteins, destroys vitamins B12 and B6, kills beneficial bacteria and promotes pathogens”. Føler dette blir litt som å si "Melken kunne vært mye bedre." Kanskje det, sier jeg, men selv om den kanskje er realtivt dårligere enn den kanskje kunne ha vært betyr jo ikke det at det er dårlig for kroppen? Greit nok, det er mettet fett, som det er i de fleste melkeprodukter pga det er animalsk, men hva er det egentlig som er så galt med kuer på steroider/ vekstshormoner? Hva spesifikt i melken har spor av dette? Lenke til kommentar
different Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Som sagt, du får kjøpt økologisk melk og. Økologisk melk er ikke mye bedre. “Pasteurizing milk destroys enzymes, diminishes vitamins, denatures fragile milk proteins, destroys vitamins B12 and B6, kills beneficial bacteria and promotes pathogens”. Føler dette blir litt som å si "Melken kunne vært mye bedre." Kanskje det, sier jeg, men selv om den kanskje er realtivt dårligere enn den kanskje kunne ha vært betyr jo ikke det at det er dårlig for kroppen? Greit nok, det er mettet fett, som det er i de fleste melkeprodukter pga det er animalsk, men hva er det egentlig som er så galt med kuer på steroider/ vekstshormoner? Hva spesifikt i melken har spor av dette? Hva med å lese det som blir skrevet; To prevent this, factory -farmed cows are routinely given large doses of antibiotics, the residue of which, along with that of the steroids and growth hormones they are given, invariably wind up in the milk and meat they produce. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Mitt forsøk på en oversettelse: For å forhindre dette, blir fabrikkgård-kuene gitt store doser antibiotika rutinemessig, restene av dette, ved siden av de steroider og vektsthormoner som er gitt, vil sirkulere rundt i melken og kjøttet som kuen produserer. Forbeholdt at jeg har oversatt nogenlunde korrekt og forstår det jeg selv skriver, så er det altså rester av steroider, antibiotika og veksthormoner i melk? Nekter å tro at myndighetene ville tillatt noe sånt. Lenke til kommentar
different Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Mitt forsøk på en oversettelse: For å forhindre dette, blir fabrikkgård-kuene gitt store doser antibiotika rutinemessig, restene av dette, ved siden av de steroider og vektsthormoner som er gitt, vil sirkulere rundt i melken og kjøttet som kuen produserer. Forbeholdt at jeg har oversatt nogenlunde korrekt og forstår det jeg selv skriver, så er det altså rester av steroider, antibiotika og veksthormoner i melk? Nekter å tro at myndighetene ville tillatt noe sånt. Riktig. Det er på grunn av hormonene i melken at enkelte folk får problemer med kviser hvis de drikker melk. Jeg lider personlig av det problemet, så jeg trenger ikke mer bevis på at melk er dårlig for kroppen min. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Men om du ikke hadde hatt det problemet, ville du fortsatt med melken? Lenke til kommentar
different Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Men om du ikke hadde hatt det problemet, ville du fortsatt med melken? Niks. Jeg får i meg plenty med "rein" næring uten å drikke melk. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Men om du ikke hadde hatt det problemet, ville du fortsatt med melken? Niks. Jeg får i meg plenty med "rein" næring uten å drikke melk. Hva? Var det ikke du som spiste en kg med kjøtt om dagen fra disse "farlige" kuene? Kjøtt som har vært på dette dyret må da vel ha et mye høyere innhold av disse stoffene enn melk som tross alt blir produsert på en dag? Fortell meg hvorfor kjøttet skal være en "renere" næringskilde enn melka. Lenke til kommentar
different Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Men om du ikke hadde hatt det problemet, ville du fortsatt med melken? Niks. Jeg får i meg plenty med "rein" næring uten å drikke melk. Hva? Var det ikke du som spiste en kg med kjøtt om dagen fra disse "farlige" kuene? Kjøtt som har vært på dette dyret må da vel ha et mye høyere innhold av disse stoffene enn melk som tross alt blir produsert på en dag? Fortell meg hvorfor kjøttet skal være en "renere" næringskilde enn melka. Hvis du leser så skriver jeg at jeg begrenser meg til kjøttet fra kyr. Jeg har aldri sagt at kjøttet er bedre enn melken. Og det vil på ingen måte si at jeg spiser kjøtt eksklusivt fra den kilden. Dette kan umulig mistolkes: At jeg har holder på med datteren betyr ikke at jeg må holde på med moren, om du skjønner? Jeg klarer meg med dritten jeg får fra den ene parten. Endret 24. mai 2009 av different Lenke til kommentar
JUL Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 At jeg har holder på med datteren betyr ikke at jeg må holde på med moren, om du skjønner? Jeg klarer meg med dritten jeg får fra den ene parten. Hvorfor velger du da parten med mest dritt i? Jeg tror at jo lenger kjøttet er på kroppen desto mer uønskede stoffer blir det lagret i kjøttet slik vi ser næringskjeder der rovdyrene på toppen har mest innhold av tungmetaller. Melk blir byttet ut hver dag, dermed er det ikke tid for noen opphoping av uønskede stoffer. Jeg tror også du har en overdreven frykt for melk med innhold av steorider og antibiotika, kall meg naiv men jeg er av den oppfatning at det i Norge er strenge kontroller på hvilken mengde av giftige stoffer det er i maten. Hvorfor skal du få mer kviser av å drikke melk fra kua enn å faktisk spise kua? Lenke til kommentar
different Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 At jeg har holder på med datteren betyr ikke at jeg må holde på med moren, om du skjønner? Jeg klarer meg med dritten jeg får fra den ene parten. Hvorfor velger du da parten med mest dritt i? Jeg tror at jo lenger kjøttet er på kroppen desto mer uønskede stoffer blir det lagret i kjøttet slik vi ser næringskjeder der rovdyrene på toppen har mest innhold av tungmetaller. Melk blir byttet ut hver dag, dermed er det ikke tid for noen opphoping av uønskede stoffer. Jeg tror også du har en overdreven frykt for melk med innhold av steorider og antibiotika, kall meg naiv men jeg er av den oppfatning at det i Norge er strenge kontroller på hvilken mengde av giftige stoffer det er i maten. Hvorfor skal du få mer kviser av å drikke melk fra kua enn å faktisk spise kua? Når det gjelder kvisene så er de ikke noe problem så lenge jeg ikke inntar melk. Kjøtt blir stekt, så jeg rekner med evt avfallstoffer forsvinner i prosessen. Det er hvertfall ikke noe problem med kjøtt fra kyr, så ikke spør meg hvorfor, jeg bare observerer og lager mine egne konklusjoner. Hvis melk fører til at jeg får kviser så vet jeg at det er noe kødd i melken, så simpelt ser jeg det. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Unnskyld at jeg blander meg inn her, men det ble snakket om at det var hormoner i melka, som bl.a. ga different kviser. Men er ikke hormoner bra for muskelbygging? Tenkte på f.eks ZMA; Zma har lenge blitt brukt av utøvere for å sikre høyest mulig naturlig produksjon av oppbyggende hormoner. Eller er det noe jeg ikke skjønner helt kanskje? (Stor sjangse for det, vil jeg tro) Lenke til kommentar
different Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Unnskyld at jeg blander meg inn her, men det ble snakket om at det var hormoner i melka, som bl.a. ga different kviser. Men er ikke hormoner bra for muskelbygging? Tenkte på f.eks ZMA;Zma har lenge blitt brukt av utøvere for å sikre høyest mulig naturlig produksjon av oppbyggende hormoner. Eller er det noe jeg ikke skjønner helt kanskje? (Stor sjangse for det, vil jeg tro) Her er det snakk om hormoner som ikke finnes naturlig i menneskekroppen. Altså, hormoner som ikke har noe der å gjøre. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Hvilke hormoner som ikke finnes naturlig i menneskekroppen er det som finnes i melk og hva gjør disse hormone? Alle hormoner som ikke blir direkte innsprøytet i kroppen er vel naturlige siden det er kroppen som lager disse? Det eneste jeg fant etter litt kort søking var dette: Jod Jod er nødvendig for at hormonet tyroksin skal kunne dannes i skjoldbruskkjertelen. Dette hormonet er viktig for stoffskiftet. Mangel på jod vil kunne gi struma. Inntaket ev en halv liter melk dekker omtrent halvparten av behovet hos en voksen person. Sink Sink er nødvendig for produksjonen av flere viktige hormoner, er også viktig for sårtilheling og reproduksjon. Inntaket ev en halv liter melk dekker omtrent en tredjedel av behovet hos en voksen person. I dag er det faktisk verdens melkedag Endret 1. juni 2009 av JUL Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Verdens melkedag you say? Hmm, da burde jeg jo egentlig gå og drikke alt av melk i hele kjølseskapet. Men det går ikke, pga må ta ZMA-en min Og er ikke lenge til leggetid. Men i morgen tidlig...! De som tar ZMA får btw Sink derfra. Did someone say win win? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå