Gå til innhold

problemer med å innstallere connector pakken på WHS

Anbefalte innlegg

Hei

Har ein nyinnstallert WHS, med powerpack2. Har win 7 på pcen, og går til http://server:55000 for å finne siste connector pakke. Den innstallerer, finner serveren, og spør etter passord. der stopper det. er 250 % sikker på at passordet er rett, men alikevel så seier den at passordet er feil. Nokon som har ein ide kva eg kan gjera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Win7 selv, og funker fett her.

Har selv lagt inn F-Secure sin beta antivirus / firewall, måtte åpne en del programmer her, men test evt å deaktiver firewall om du har det.

Hvis ikke kan du åpne hosts fila til Windows 7,

Start - run (windows tast + r) " %systemroot%\system32\drivers\etc "

Åpne hosts fila i notepad og legg til under siste linje med # ipadressen og servernavnet slik som "127.0.0.1 localhost" er skrevet inn.

Se om det funker

Edit: Du skriver inn administrator passordet til serveren og ikke ditt eget?

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

det fungerer på den andre pcen min (stasjonær) med windows 7 BETA, men funker ikkje på den bærbare med windows 7 RC..

Programmet finner WHS serveren, når eg trykker på passordhint så gir den det hintet eg har tastet inn under innstallasjonen av WHS. Passordet funker som sagt på ein annan pc, så eg er sikker på at det er rett også.

Prøvde det med host fila uten suksess...

Fleire tips?

edit: firewall = off

administrator passord er det som blir brukt ja!

Endret av bonaqua
Lenke til kommentar

Merkelig, bruker selv RC.

Har gjort dette med to server, og ikke møtt på slik du nevner, kun at den ikke finner serveren.

Eneste tips jeg har er om du oppretter bruker på serveren manuelt, med samme brukernavn og passord som den brukeren på på Windows 7, og sjekk at den er administrator. Kjør også evt fila rett fra serveren, og ikke via web: \\servernavn\\software\Home Server Connector Software\WHSConnector\WHSConnector.msi (om det er 32 bit, 64 er også i mappen)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...