bonaqua Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Hei Har ein nyinnstallert WHS, med powerpack2. Har win 7 på pcen, og går til http://server:55000 for å finne siste connector pakke. Den innstallerer, finner serveren, og spør etter passord. der stopper det. er 250 % sikker på at passordet er rett, men alikevel så seier den at passordet er feil. Nokon som har ein ide kva eg kan gjera? Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Har Win7 selv, og funker fett her. Har selv lagt inn F-Secure sin beta antivirus / firewall, måtte åpne en del programmer her, men test evt å deaktiver firewall om du har det. Hvis ikke kan du åpne hosts fila til Windows 7, Start - run (windows tast + r) " %systemroot%\system32\drivers\etc " Åpne hosts fila i notepad og legg til under siste linje med # ipadressen og servernavnet slik som "127.0.0.1 localhost" er skrevet inn. Se om det funker Edit: Du skriver inn administrator passordet til serveren og ikke ditt eget? Endret 19. mai 2009 av TheGizmo Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) det fungerer på den andre pcen min (stasjonær) med windows 7 BETA, men funker ikkje på den bærbare med windows 7 RC.. Programmet finner WHS serveren, når eg trykker på passordhint så gir den det hintet eg har tastet inn under innstallasjonen av WHS. Passordet funker som sagt på ein annan pc, så eg er sikker på at det er rett også. Prøvde det med host fila uten suksess... Fleire tips? edit: firewall = off administrator passord er det som blir brukt ja! Endret 19. mai 2009 av bonaqua Lenke til kommentar
TheGizmo Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Merkelig, bruker selv RC. Har gjort dette med to server, og ikke møtt på slik du nevner, kun at den ikke finner serveren. Eneste tips jeg har er om du oppretter bruker på serveren manuelt, med samme brukernavn og passord som den brukeren på på Windows 7, og sjekk at den er administrator. Kjør også evt fila rett fra serveren, og ikke via web: \\servernavn\\software\Home Server Connector Software\WHSConnector\WHSConnector.msi (om det er 32 bit, 64 er også i mappen) Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 e det forskjell på powerpack 1 og powerpack 2 connector softwaren? ser det står power pack 1 i EULAen. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Ser ut som om dette gjelder windows 7 rc (7100) versionen. Har samme problemet på 2 pcer med den windowsen innstallert. Nokon fleire enn meg med det problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå