john_a Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg har Soundblaster Audigy 2 Platinium som jeg skal bruke mest til å spille inn musikk med, men når jeg kobler til gitaren og skal ta opp blir det nesten bare skurring! Hører ganske lite av gitarlyden! Dette kan vel ikke være riktig? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hvilken inngang kobler du til? Kjører du gitaren gjennom noen effekter (som amp simulator, e.l)? Er det clipping du hører? Lenke til kommentar
john_a Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Det er jo egen dedikert jack-inngang til gitar/mic foran. Jeg kjører den direkte inn på lydkortet uten effekter, og eqaliseren er nullstillt. Og hva mener du med clipping? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 For høyt signal gir digital clipping. Skalaen for digitale signaler går fra -96 dB (lavest) til 0 dB (høyest) for et 16/44 kort. Når du prøver å spille inn med mer volume enn 0 dB får du clipping... "Digital distortion" rett og slett. Jeg kjenner desverre ikke så godt til bruksegenskapene for LiveDrive'en. Men kanskje du spiller inn for høyt... Lenke til kommentar
john_a Skrevet 4. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2003 Men uansett hvor lite signal jeg gir fra gitaren og inn til drivebayen til lydkortet, så blir det skurring og til slutt blir lydsignalet så lavt at man ikke kan høre gitaren uten å bruke masse digitale kompressorer ol. som i allefall gjør at det blir en masse skurring! Bahhh. Veldig irriterende... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Kanskje inngangen er ødelagt? Men jeg ville uansett brukt en effekt-prosessor eller en ekstern mic.preamp, og brukt Line In på kortet, siden dette er den minst støyende inngangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå