Gå til innhold

[Løst]b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Facepalm til hver tråd du poster :mad::wallbash:

Seriøst, du har fått svar allerede. Du kjører stronglifts LENGRE enn 6 uker, du trenger IKKE å trene skråbenk, du trenger IKKE å bytte ut noen av øvelsene og du trenger heller IKKE å legge til andre øvelser som brystpress, bicepscurl og annet tull. Hva er det du ikke skjønner? Du spør om råd, folk bruker sin tid på å svare deg men du ignorerer innspillene totalt. Hvorfor i all verden spør du om veiledning hvis du uansett velger å gjøre det du føler for?

Lenke til kommentar

Og der var denne tråden redigert ja. Om jeg har skjønt dette riktig fredd, så oppretter du 2-5 forskjellige tråder med det samme spørsmålet vinklet forskjellig, og når du får svar forandrer du førstepost + alle dine innlegg i tråden til "[" slik at verken deg selv eller andre kan få se hva tråden handlet om senere?

Synes faktisk det snart er på vippen til å begynne å snakke om ban fra forumet, om så en liten periode.

Endret av NwLife2
Lenke til kommentar
Og der var denne tråden redigert ja. Om jeg har skjønt dette riktig fredd, så oppretter du 2-5 forskjellige tråder med det samme spørsmålet vinklet forskjellig, og når du får svar forandrer du førstepost + alle dine innlegg i tråden til "[" slik at verken deg selv eller andre kan få se hva tråden handlet om senere?

Synes faktisk det snart er på vippen til å begynne å snakke om ban fra forumet, om så en liten periode.

Noe galt i å slette innleggene etter de er løste? :p

Lenke til kommentar

Med fare for å virke frekk men kan oppsummere innleggene dine som følger fred5050: Du spør om noe for å få bekreftet det du selv tror, når svaret du får ikke stemmer med din forventning\ønske så skriver du at emnet er løst og oppretter en ny og nesten identisk post hvor du spør om det samme. Det kan virke som du fisker etter alt som stemmer med din egen oppfatning og vil fortsette med det helt til du finner noen som er enige med deg.

Noen enkle råd jeg håper du kan ta med deg:

- Om du skal kjøre et program kjør det som du står! Ikke endre ting fordi du ahr en oppfatning om ditt og datt. Tror mannen bak stronglifts må føle seg temmelig flau over at han presterte å glemme bicepscurl og triceps push-downs fra programmet. Her har han laget en meget god nettside som har lest av mange titusener årlig, mange har fulgt programmene hans med fantastisk fremgang også viser deg seg at han helt har glemt disse 2 øvelsene som faktisk er langt viktigere enn knebøy, markløft og stangroing tilsammen, og av alle var det du som fant ut at han hadde glemt de!!! Eller kanskje "glemte" han dem med vilje fordi de faktisk ikke er nødvendige når du har gode baseøvelser som gir musklene enormt med stimuli? Hva tror du på sikt gir best stimuli til biceps? Å curle 30 kg eller å stangro 70 kg?

- Ta imot rådene du får her. En gang var jeg som deg og visste alt best selv, kjørte på meg benkpress, bicepscurl, sit-ups, jeg sykla da litt så da trengte jeg ikke trene bein eller? Hva gav det meg? Jeg kom meg såvidt over 100 kg i benken, jeg veide 75 kg og hadde fettprosent på rundt 15%, jeg kom ikke videre, null fremgang! Jeg hadde tidvis vondt i ryggen, dårlig kroppsholdning og hadde liten glede av treninga. Idag veier jeg 93 kg, tar 140 i benken, fettprosenten er lik, ryggen er fin, kroppsholdninga er mye bedre og jeg gleder meg til hver trening! Hva gjorde jeg annerledes? Jo jeg begynte faktisk å innse at jeg ikke visste en dritt, jeg begynte å lese artikler om trening på gode nettsteder som t-nation, jeg kom i kontakt med Eirik Sandvik som gav meg mange nyttige tips. Jeg begynte å lese om hvilke styrketreningsformer som var mest effektive. Leste studier på hvilke øvelser som gav mest muskler og styrke raskest og som samtidig ikke utsatte kroppen for stor skaderisiko. Jeg har ikke tatt sit-ups, trent push-downs eller bicepscurls på over et år nå. Ironisk nok er jeg mye sterkere nå enn for et år siden. Hva er hemmeligheten? Jo, baseøvelser! Forskning gjort på baseøvelser viser at med fokus på gode beaseøvelser får man større fremgang og mer muskler enn med isolasjonsøvelser og apparattrening.

- Kort oppsummert, et program bør inneholde følgende:

1. Øvelser for bakside lår\setemusklene\korsrygg som markløft\sumo markløft\boksbøy

2. Øvelser fremside lår som knebøy\frontbøy

3. Trekkøvelser for biceps\rygg og bakside skuldre som chins\stangroing\sittende roing

4. Pressøvelser for bryst\triceps\fremside skulder som benkpress\dips\militærpress

5. Øvelser for core\kjerne\mage\korsrygg som stangrulle\planken\sideplanken\pallofpress

Om du velger 2 øvelser fra nr 1 og 3 og 1-2 øvelser fra nr 2 og 4 og et par coreøvelser har du i praksis et meget godt oppsett ift øvelser som gir meget god trening til hele kroppen, masse stimuli til triceps\biceps og de andre musklene i tillegg! Sett dem inn i et godt opplegg som f.eks 5x5 og vips har du et program farlig likt stronglift 5x5.

- Hvis du velger å tro på meg de andre som gir deg råd her på forumet idag så kan jeg love deg at du kommer til å være svært takknemlig etter noen års trening og glad for at du ikke gikk i den kalssiske nybegynnerfella som ofte fører til skader, lite fremgang og dårlig kroppsholdning.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...