Gå til innhold

Treg oppstartstid på nyinstallert system


Anbefalte innlegg

Har nylig installert en Intel SSD X-25M i maskina og kjørt en scratch install uten noe forberedelse av partionene på noen måte (aligning m.m.)

 

Nå opplever jeg systemet ser ut til å kjøre tregere og treger for hver gang jeg booter. Det snodige er at jeg opplevde omtrent det samme på den forrige WD RAID EDITION 500GB disken jeg brukte som systemdisk her. Så det er mulig jeg bør se bort ifra at det er noe feil med disken men heller kanskje filsystemet/oppstartsprogrammer osv, selv om dette er minimalt installert. (NOD32 og Steam som starter opp, og kun Windows "essentials"). Jeg opplevde og mange ganger på WD disken at oppstartssekvensen stoppet helt opp også og skrivebordet låste seg.

 

Så noen hadde et fint verktøy som het BootTimer som viste hvor langt tid oppstarten tok.

 

Systemet mitt skal ellers takle ting ganske bra:

Intel E8500 [email protected] OC

OCZ Reaper @1081MHz DDR2 RAM

750W PSU

ATI HD4670

Systemet har vært klokket på dette i flere måneder.

Jeg kjører XP 32bit Professional.

 

Det jeg nå egentlig er på utkikk etter er et logg-program som viser så og si alt som skjer ved oppstarten og hvorfor det er værre og værre delays på hver oppstart jeg gjør.

Endret av mogie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opplever fortsatt problemet etter et nyinstallert system. Intel X-25 disken gjør ingen nytte. "Velkommen" bilde ved bootup henger seg i godt og vel 15-20 sek før det går videre.

 

Harddisk-aktiviteten blinker på LED hvert 2 sek ca når dette skjer.

 

Bump!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...