Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke nok gnist på Rieju RS2!


Anbefalte innlegg

Jeg har en Rieju RS2 03 mod. Jeg får litt gnist, men ikke nok til at den vil starte, den har startet før, men mistet mye av gnisten 5 minutter etter den ene gangen. Har 2 splitter nye coiler som skal være i orden, og ny plugg. Trenger bare mer gnist, men vet ikke hva som kan være feilen, noen som har peiling?

Takker for alle svar!;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde samme problemet med min rs2 125 06 modell. Det viste seg å være batteriladeren min som var dårlig. lånte en ordentlig lader av en kamerat og fikk den igang etter gode 15 min. med prøving.

 

Ellers har det spanske rieju fått mye klager ang. dårlig elektronikk. Spanjolene er rett og slett ikke gode nok med ledninger...

Lenke til kommentar
hadde samme problemet med min rs2 125 06 modell. Det viste seg å være batteriladeren min som var dårlig. lånte en ordentlig lader av en kamerat og fikk den igang etter gode 15 min. med prøving.

 

Ellers har det spanske rieju fått mye klager ang. dårlig elektronikk. Spanjolene er rett og slett ikke gode nok med ledninger...

 

Jeg lot sykkelen stå urørt en uke, så fikk jeg nok gnist til å starte den en gang, men da "døde" den igjen, samme som sist gang, kan prøve å lade den med en annen lader;) Tusen takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar

rieju rs2 er en fin sykkel, men det virker faen meg som om alt går galt med dem :thumbdown: de er deilige å kjøre, men FAEN så mange timer man må legge ned for å få den kjøreferdig... det er rett å slett en drittsykkel. skruene blir ødelagte, allti noe med motoren eller elektriske...

 

btw

bytt batteri!!

hvis du tror det har noe med det å gjøre:S

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg ikke har fåt det samme problemet som deg nå.

Har funket helt fint siden jeg fikk den igang etter litt problemer i våres.

Startet sykklen og dro for å kjøpe boksere. Da jeg kom til bake var det ingen reaksjon i startknappen. Alt jeg kunne høre var et lite klikk idet jeg trykket inn knappen, det hele endte med en tung "dytte/løpe-start"

Nå går syklen på service for å finne den defekte delen.

 

Jeg legger inn et innlegg om feilen og hvordan den kan fikses så snart service gutta har funnet det ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Okei, trenger serriøst hjelp her, riejuen min (03 modell) funka for 20 min siden, men så skulle jeg fjerne vann under batteriet etter reinværet og etter å ha fjernet dette (kom kansje henni en ledning eller to) vil den ikke starte eller vise tegn til at det er mer strøm på den.. noen tips anyone? :S

Lenke til kommentar

problemet er start releet. det er ikke vanntett og ruster der det skal bli kontakt. dette er lett og fikse selv. bare skru opp den ene skruen som holder på tanken og vippe den opp for å komme til under. da ser du releet yil høyre øverst. det ser ut som en liten stikkontakt. en ny koster 330 kr, men de nye er vanntette da.

Lenke til kommentar

om det er strøm på batteriet eller ikke har ikke noe med å gjøre at det ikke er gnist

hvis det ikke er gnist så er det feil med coilen eller tennspolen, evt ledningene mellom dette, eller plugg eller ledningen eller hetta til pluggen, batteriet og sikringen(e) er kun til lys, el start osv

Lenke til kommentar

prøv å ta av plasten på releet og dytt "jerntingene" sammen manuelt da ser du tydelig om det er strøm eller ikke. jeg kan legge ut noen bilder på dagtid får å vise. vis det ikke blir gnist. følg ledningen med et volt-meter får å finne ut hvor strømmen stopper. i værste fall er det noe galr med startmotoren. jeg skal se om jeg ikke kan få filmet en rask toturial.

Endret av Eikeflisa
Lenke til kommentar

Som Eikeflisa sier så er det mye problemer med elektronikken, men sykkelen viser seg å være kjempegod å kjøre samt driftsikker til tider. Om vinteren anbefaler jeg å starte sykkelen å la den gå en stund hver mnd hvis mulig!

Endret av KenMH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...