Gunfreak Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ja, la oss fjerne all vitenskap, så kan vi gå tilbake å dø av nedslipte og råttene tenner i en alder av 25(viss du er så heldig å leve så lenge) Viste du at brød er vitenskap? eller komplisert matlaging er det, tenk at noen måtte finne opp brød en gang før alle andre og det er vitenskap Den harde kjernen av vitenskapsmenn er ateister. De mener vel at siden Gud ikke er bevist, kan man ikke tro på ham. Iallfall det inntrykket jeg har fått. I tillegg har jeg ikke noe tro på å forene evolusjonslæren og Bibelen. Så derfor velger du å forkaste evolusjon ovenfor noen bronse alder myter? WOW bra valg Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Den harde kjernen av vitenskapsmenn er ateister. Det er fordi de vet hvordan verden fungerer. Når det viser seg at Bibelen ikke stemmer overens med fakta, betyr det at faktaene er feil eller at Bibelen inneholder faktafeil? Det er der du må gjøre et valg. Hva som er rasjonelt er vel rimelig opplagt. Endret 31. mai 2009 av Gapwick Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Vitenskap betyr egentlig kunnskap, og slik sett står den for mye nyttig. Men vitenskapen har gjort sin store tabbe når den har omfavnet ateismen. Gjør heller slik som munken Gregor Mendel. Be til Gud samtidig som man oppnår store resultater forskningsmessig, og priser Guds skaperverk og det Han har lagt ned i naturen. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Vitenskapen har ikke omfavnet ateismen. Det er mange som aksepterer evolusjon, men som også er religiøs. Og du velger fortsatt å fornekte vitenskap, til fordel for religion, fordi du personlig mener at vitenskapen i seg selv omfavner ateismen? PS: Frankline, hvis du ikke liker vitenskapen, kom deg ut av diskusjon.no, skru av PCen, kle deg naken og flytt ut i skogen. Endret 31. mai 2009 av Zeke Lenke til kommentar
nilox Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Som sagt, vitenskapen har ikke omfavnet ateismen. Den stiller seg fullstendig likegyldig til slikt. Så det er feil at du må forlate Gud til fordel for vitenskapen. Hvorfor bruker du aktivt produkter som er et direkte resultat av vitenskapen hvis du mener den er gudsstridig? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Hvorfor bruker du aktivt produkter som er et direkte resultat av vitenskapen hvis du mener den er gudsstridig? Hvilke produkter mener du konkret er et resultat av vitenskap? Oppfinnere er ikke identiske med vitenskapsmenn. Går du ut fra at alle apparater vi bruker i dagliglivet er oppfunnet av ateistiske vitenskapsmenn? Louis Pasteur var kristen. Munken Gregor Mendel regnes som genetikkens far. Skal vi deretter undersøke hva som var Alexander G. Bells tro, hvem oppfant dataen osv.? Hva trodde herr Röntgen på, og hva trodde herr Kneipp? Endret 31. mai 2009 av Frankline Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 (endret) Newton oppfant ikke lyspæra Han var ikke kristen han var deist. Så du tar bare i mot hjel og teknologi fra kristene? Så om noen raner deg kan bare kristene politi men hjelpe deg, eller du tar bare i mot medisinsk hjelp fra kristene leger? Så det er greit for deg å bruke pensilin siden det var oppdaget av en kristen, mens gen terapi kan du ikke bruke da DNA var oppdaget av ikke kristene? Endret 31. mai 2009 av Gunfreak Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Tanken om at det er visse produkter kristne ikke kan bruke, kom ikke fra meg selv men fra noen andre her! Men som kristen vil jeg ha betenkeligheter med endring og klussing med DNA, kloning, forskning på befruktede egg eller fostre. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Så du TROR på DNA? Hvordan vet du at det ikke er en konspirasjon fra ikke kristene for å fabrikere bevis for evolusjon? har du noen gang sett dna? Kan du ta på DNAet dit? Så du vil velge å dø som 50 åring som en god kristen i stede for å leve 300 år ved hjelp av ikke kristene medisiner og vitenskap? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Så du TROR på DNA? Mener du at det fins en religiøs sekt som ikke tror på DNA? Jeg har ikke hørt om den. Kristne benytter tvert imot det fantastiske DNAet til å begrunne at livet på jorda må ha hatt en Skaper. Hvordan vet du at det ikke er en konspirasjon fra ikke kristene for å fabrikere bevis for evolusjon? har du noen gang sett dna? Kan du ta på DNAet dit? Dersom DNA var en konspirasjon ville det vært ganske vanskelig å opprette DNA-registre for eksempel. Og bruke disse i juridisk sammenheng. Så du vil velge å dø som 50 åring som en god kristen i stede for å leve 300 år ved hjelp av ikke kristene medisiner og vitenskap? Hvis det innebærer at alle organer i kroppen må skiftes ut jevnlig, så ja. Da foretrekker jeg heller å være meg selv. Hei, her kommer vi med din nye hjerne, liksom. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Siden hjernen er deg, så er det umulig å bytte den, men ved hjelp av genteknologi er det snakk om at det er mulig å gjøre mennesker mer eller mindre udødlige, vi snakker ikke om å bytte organer, bare å fjerne alderdom og finne kurer for all sykdomer, på den måten er den eneste måten å dø på ved hjelp av skader. Faktisk er det flere leger som mener det første menneske som lever til de blir 1000 allerde lever i dag og kan være så mye som 50 år Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 vi snakker ikke om å bytte organer, bare å fjerne alderdom og finne kurer for all sykdomer. Faktisk er det flere leger som mener det første menneske som lever til de blir 1000 allerde lever i dag og kan være så mye som 50 år Men man har naturligvis ikke funnet en måte å "fjerne alderdommen" på. Eller en kur for alle sykdommer. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Nei, men noe tyder på at vi vil knekke koden på begge i løpet av 15-20 år Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Hvorfor bruker du aktivt produkter som er et direkte resultat av vitenskapen hvis du mener den er gudsstridig? Hvilke produkter mener du konkret er et resultat av vitenskap? Oppfinnere er ikke identiske med vitenskapsmenn. Går du ut fra at alle apparater vi bruker i dagliglivet er oppfunnet av ateistiske vitenskapsmenn? Louis Pasteur var kristen. Munken Gregor Mendel regnes som genetikkens far. Skal vi deretter undersøke hva som var Alexander G. Bells tro, hvem oppfant dataen osv.? Hva trodde herr Röntgen på, og hva trodde herr Kneipp? Mer eller mindre alle nyere produkter. Det har ingenting å si hvilken vitenskapsmann som lagde tingene (ofte er det veldig mange som jobber sammen), og alle er et produkt av vitenskap, den vitenskapelige metode, og finne praktisk bruk for teori, for eksempel relativitetsteorien og GPS-satellittene. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Viste du at brød er vitenskap? eller komplisert matlaging er det, tenk at noen måtte finne opp brød en gang før alle andre og det er vitenskap Mener du at Dawkins og Co og andre erke-evolusjonister skal ha æren for oppfinnelsen av brødet? De laget mye brød i Bibelen, både syret og usyret. Selv tror jeg ikke at forskerne kommer til å stoppe aldringen. Det er jo slik her på jorda at alt eldes, både klær, hus, mat... så det ville blitt rimelig spesielt dersom menneskene skulle levd evig i en forfallen verden. Vi kan ikke rømme fra forfallet uansett. Og hvis vi skulle ha levd så lenge måtte det ha endret hele livsstrukturen. Hvis mange personer stoppet aldringen måtte vi ha valgt ut visse personer som ikke fikk føde barn, så det kunne bli plass til alle. altså, hvis hele jordas befolkning begynte å leve evig på et blunk ville vi ikke ha trengt barn og heller ikke familier. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Eneste grunnen til at vi eldes er fordi kroppen naturlig eldes, fikser vi det vil vi leve evig så lenge vi ikke blir skadet eller syke. Klær og hus eldes fordi det blir påvirket av vind og bakterier og fugt, de kan ikke fikse seg selv noe kropper kan. Faktisk har du en helt ny kropp hvert 10år da har ALLE celler i kroppen din blitt fornyet og den eneste grunnen til at vi ikke gjør det i evig tid er fordi kroppen eldes. fjerner man det vil kroppen fornye seg så lenge den får næring. Jeg sier ikke at Dawkins skal få æren for brødet, jeg sier bare det er vitenskap som lagde det første brådet, og man gjør vitenskap hver gang man baker en brød Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Les litt innlegg Frankline. Og selv med din fantasitankegang at hver eneste teknologi og oppfinnelse her på Jorden har én oppfinner, og ikke kan være et resultat av et helt team, så sier jo du faktisk at du tar avstand for all forskning, alle oppfinnelser og all ny informasjon vi tilegner oss fra personer som ikke tror på en gud? Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Mer eller mindre alle nyere produkter. Det har ingenting å si hvilken vitenskapsmann som lagde tingene (ofte er det veldig mange som jobber sammen), og alle er et produkt av vitenskap, den vitenskapelige metode, og finne praktisk bruk for teori, for eksempel relativitetsteorien og GPS-satellittene. Nå har jeg ikke gått til angrep på noen oppfinnelser, men på vitenskapens ateisme. Mange klassifiserer faktisk Gud som uvitenskapelig. Rimelig hovmodig... Og det trenger ikke ha noen innflytelse på mitt dagligliv. Ellers er tanken om at bare visse grupper skal ha tilgang på oppfinnelser, ganske usmakelig. For eksempel kunne man sagt at bare Vest-Europa skulle bygge fabrikker, fordi industrialiseringen startet der. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Går du ut fra at alle apparater vi bruker i dagliglivet er oppfunnet av ateistiske vitenskapsmenn? De fleste nyere produkter, deriblant datamaskinen du sitter på nå er et produkt av vitenskapen. Hvilket livvsyn vitenskapsmennene som er involvert har, er irrelevant. Tanken om at det er visse produkter kristne ikke kan bruke, kom ikke fra meg selv men fra noen andre her! Ikke fra meg iallefall. Hvorfor skulle ikke kristne benytte seg av produkter som er et resultat av vitenskapen? Jeg henvendte meg til deg spesielt som en som virker til å ta avstand fra vitenskap, og dermed alle fruktene den bærer. Men nå beveger vi oss farlig OT. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Ellers er tanken om at bare visse grupper skal ha tilgang på oppfinnelser, ganske usmakelig. Det er ingen som har fremmet denne tanken. Men interessant at du har tolket det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå