Beef Supreme Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Som tittelen sier er det en harddisk som har fått en liten smell. Det er en 2.5" som har stått i en laptop. Har nå koblet den til den stasjonære, og den finner disken, men på egenskaper står det bare 0kb ledig, 0kb brukt. Har ganske mange bilder her som jeg ikke vil miste. (har backup, men den er litt gammel) Det skal bare være filsystemet som har kræsja regner jeg med. Finnes det noen gratis eller "gratis" programmer jeg kan bruke? PM om du vet om noe i piratbukta, eller post her hvis du vet om noe gratis lovlig. Edit: Den har vært i en HP, og recoverypartisjonen er fortsatt fullt intakt, så den er ikke død. Edit2: RAW filsystem? Aldri sett før... Endret 19. mai 2009 av Beef Supreme Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Du bør prøve å lage deg en image av disken før du gjør noe så har du muligheten til å gjøre flere forsøk. (eks TrueImage eller lignende, det finnes sikkert noen gratisverktøy) Deretter kan du prøve f.eks GetDataBack NTFS eller Partition Recovery Endret 19. mai 2009 av Anvil Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Et fritt og gratis program er Testdisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå