Gå til innhold

Hvordan funker Pay Pal?


direkte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du fører over pengene til en konto, og paypal viderefører de til selgeren. Du kan registrere deg her.

 

Paypal skal være veldig trygt (min oppfatning) og de fleste store selgerene (nesten alle) på ebay krever at du bruker dette, som en sikkerhet for dem og deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
IKKE bruk PayPal.

 

Tok betaling for en iPhone jeg solgte via PayPal, samme dagen ble kontoen stengt, og jeg har ikke sett de 6000 kronene siden. Dette var i januar i år.

Bare pga. en negativ erfaring? Er en av de mest brukte betalingstjenestene på nettet.

 

Men kan vel være litt tryggere å kjøpe enn å selge med paypal.

Lenke til kommentar
IKKE bruk PayPal.

 

Tok betaling for en iPhone jeg solgte via PayPal, samme dagen ble kontoen stengt, og jeg har ikke sett de 6000 kronene siden. Dette var i januar i år.

 

Dette hørtes da fryktelig spesielt ut.

 

Jeg og de jeg kjenner som bruker PayPal er alle fornøyde. Vi bruker dog denne tjeneste for betaling, og bare det.

Lenke til kommentar

Altså, har aldri hørt om at paypal har stengt en kontu uten grunn, men stenger de kontoen er vel sjangsen liten for at du får tilbake pengene :hrm: Når det er sagt så stenger de ikke kontoen uten at du har brutt brukeravtalen som du ved registrering av konto lover å ha forstått og akseptert..

Lenke til kommentar
Når jeg kjøper noe og betaler de med Pay Pal, hvordan skal det være sikrere enn om jeg bare overfører penger til de fra nettbanken min?

 

De har en klageordning. Forhåndsbetaler du med nettbank har du ingenting du skulle sagt.

 

Men den største fordelen er at det er en billig og rask måte å betale mindre beløp over landegrenser.

Lenke til kommentar
Paypal skal være veldig trygt (min oppfatning) og de fleste store selgerene (nesten alle) på ebay krever at du bruker dette, som en sikkerhet for dem og deg.

Nå er jeg veldig fersk på ebay, jeg kjøpte min første dings der idag, men da brukte jeg kun kredittkortet mitt til å handle gjennom paypal, altså jeg slapp å registrere noen paypalkonto, tror jeg iallfall.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har svært gode erfaringer med PayPal. Men, vis det er noen som vil lure deg, så klarer de det. Pay-pal fungerer svært godt til sitt bruk. Mye bedre enn rene pengeoverføringer. Måten man unngår å bli lurt på er å bare kjøpe av selgere med høy troverdighet. Dvs. gode karakterer.

 

zennox: Hvis pengene er motatt av PayPal, er det bare å ta kontakt så får du de utbetalt. Sendte du telefonen før betalingen var bekreftet derimot sliter du...

Lenke til kommentar
IKKE bruk PayPal.

 

Tok betaling for en iPhone jeg solgte via PayPal, samme dagen ble kontoen stengt, og jeg har ikke sett de 6000 kronene siden. Dette var i januar i år.

Dette er jo nettopp grunnen til at han SKAL bruke PayPal. PayPal er ekstremt sikkert for KJØPER. Så "sikkert" at du i mange tilfeller kan få varen gratis hvis du er slem.

 

For selgere er PayPal et mareritt. En ting er frykten for at Paypal plutselig stenger kontoen og tar pengene. En annen er at dersom du ikke sender varer som leveres til Posten med sporingsnummer, kan kjøper si at han ikke fikk varen eller tjenesten, og da vil kjøperen uansett få pengene tilbake. Kjøperen må ikke komme med en eneste antydning av bevis til påstanden sin, men PayPal krever omfattende bevis av selger for at selger har levert varen. I praksis er eneste godtatte bevis sporingsnummer. Så hvis du har solgt en digital vare, har du tapt.

 

Bare for å understreke hvor sykt det er:

1. Du leverer tjeneste til kjøper

2. Kjøper kontakter kortselskap og sier han ikke kjenner til transaksjonen.

3. Paypal gir deg beskjed om å dokumentere, med sporingsnummer at varen er levert.

4. Paypal tar fra deg pengene, og refunderer kjøper.

5. Paypal tar deretter ytterligere $10 fra kontoen din for å dekke kostnadene de hadde :ohmy:

Endret av John-B
Lenke til kommentar
Bare for å understreke hvor sykt det er:

1. Du leverer tjeneste til kjøper

2. Kjøper kontakter kortselskap og sier han ikke kjenner til transaksjonen.

3. Paypal gir deg beskjed om å dokumentere, med sporingsnummer at varen er levert.

4. Paypal tar fra deg pengene, og refunderer kjøper.

5. Paypal tar deretter ytterligere $10 fra kontoen din for å dekke kostnadene de hadde :ohmy:

 

Synes ikke dette er sykt, det er helt rimelig og normal praksis, slik er det alltid når du handler med VISA/MasterCard. Bevisbyrden ligger alltid på selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...