Gå til innhold

CSS gaming pc - 20.000 ?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke MAX 20.000kr på ny stasjonær pc til gamingå (css), vil ha fast fps på ca 150-200, GJERNE bruke mindre enn 20.000 også :p, sett sammen pcen, fixer skjerm,tastatur ol selv.

* CSS pc 150-200 fast fps

* Helst under 20.000

* Sett sammen pcen, ikke med mus,headset,tastatus,skjerm ol

Takk skal du ha x]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt jeg vet:

En normal god skjerm har 60Hz på 1920x1080. Det vil dermed også bety at maksimal synlig FPS er 60.

En PC som klarer 80-90 på CSS vil du aldri merke noen lagg på. For å oppnå det, skulle du ikke trenge stort mer enn en selvbygget pc til 7000. Kjøper du ferdigbygget HP/DELL/ACER e.l. må du dessverre regne med en god del mer.

Til sammenligning: En selvbygget PC til 15000 kan ta Crysis på full grafikk uten problemer.

Jeg har ingen planer å skreddersy en PC til deg, men anbefaler deg å se på ferdigpakkene til f.eks komplett.no

Lenke til kommentar

Jeg har en ferdig kjøpt laptop som drar CSS totalt laggfritt til 10k...

Så det holder nok med 10k maks

Edit: På LCD skjermer har ikke Hertz noe å si, fordi de oppdaterer de pikslene som endrer seg, ikke som på CRT skjermer der hele bildet oppdateres f.eks. 60ganger pr.sek.

LCD oppererer med ms, millisekund.

Såvidt jeg har skjønt er det sann i alle fall, si ifra hvis jeg er helt ute på jordet...

Endret av Zero-
Lenke til kommentar
Så langt jeg vet:

En normal god skjerm har 60Hz på 1920x1080. Det vil dermed også bety at maksimal synlig FPS er 60.

En PC som klarer 80-90 på CSS vil du aldri merke noen lagg på. For å oppnå det, skulle du ikke trenge stort mer enn en selvbygget pc til 7000. Kjøper du ferdigbygget HP/DELL/ACER e.l. må du dessverre regne med en god del mer.

Til sammenligning: En selvbygget PC til 15000 kan ta Crysis på full grafikk uten problemer.

Jeg har ingen planer å skreddersy en PC til deg, men anbefaler deg å se på ferdigpakkene til f.eks komplett.no

Iallefall i "gamle" cs så var mye av poenget med å ha 100fps at det var optimalt i forhold til nettverksmotoren og hitboxene, men vet ikke om det er det samme med CSS.

Var iallefall forklaringen jeg fikk når jeg stilte samme spørsmål i andre tråder.

Litt semi offtopic men men, tilbake til pcdelen: Enig med de andre i tråden her, handler du smart og kun har 150-200 fps i cs som krav så får du maskin til 7000-9000 som gjør jobben, ser bra ut og ikke bråker som et middels Boing 747.

Lenke til kommentar

Her har du en PC med grei ytelse og gode oppgraderingsmuligheter.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97473

Uansett, du greier deg med en PC til max 5k for og kjøre CSS med god fps (100+)

Eizon: Stå på ditt du, men prøv spillet først med max fps, så senere sett limit til 60. Det er forskjell både på flyt i spillet og du merker store forskjeller med raske bevegelser.

Prøvde 1.6 med Vsync og 60 fps i to runder og det var helt forferdelig.

Endret av Ovnsbakt
Lenke til kommentar

Beklager off-topic, men jeg står på mitt. En 60Hz LCD vil fortsatt bare vise 60FPS. Finner flere forumer som bekrefter det (google).

Men hovedpoenget var som sagt prisen. 7000 skal være mer enn nok til CSS.

Lenke til kommentar
Beklager off-topic, men jeg står på mitt. En 60Hz LCD vil fortsatt bare vise 60FPS. Finner flere forumer som bekrefter det (google).

Men hovedpoenget var som sagt prisen. 7000 skal være mer enn nok til CSS.

Litt OT igjen. Selvsagt viser den bare 60 eller 75 bilder i sekundet. Du vil likevel merke at spillet "glir" bedre om du kjører med 100fps og vsync off ingame til tross for at skjermen bare viser 60 bilder.

Lenke til kommentar
Så langt jeg vet:

Har selv nettop brukt 15K på hardware, (gtx 295, i7 920 @ 4ghz mm.) Og den drar ikke crysis på maks helt smooth, (full HD entusiast innstillinger) men det går greit, så vist du setter på gamer innsillinger som gir en mye smoothere spill opplevelse så funker det veldig bra! (merker nesten ikke forskjell på grafikken heller da). Rart det egentlig, at en flonka ny pc til 15K ikke klarer crysis på maks SMOOTH. Men som mange andre mener her er SSD tingen, og intel x-25 er et meget godt kjøp! Lykke til
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...