Gå til innhold

Verkstad/Forhandlar nektar heving av kjøp, og påstår at telefonen er vasskadd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i snitt har vel deltaservice ca 4-5% rerep saker, der problemet ikke har blitt løst.

Det er veldig lite, husk at mobiltelefoner er meget teknologisk, med mikroskopiske komponenter som kan være defekte.

Hadde det vært prosentvis 10-20% hadde vi kunnet snakke om dårlig.

I denne statistikken finnes det mange personer som bare leverer inn på pur faen, og sier at det ikke er reparert. Og det er mange.

Deltaservice rydder også opp etter seg, så mister de en telefon i bakken, så fikser de det også, koster dem ingenting, deksel på telefon koster liksom 50 spenn.

Lenke til kommentar
Post dokumentet ditt du så kan vi ta der derifra. Apparatet ditt er væskeskadet. Det har skjedd i ditt eie. Et verksted har ingenting å vinne på å lyge på seg en væskeskade. Du har alt å vinne på å påstå det motsatte. Så det er DU som kommer med falske beskyldninger her. Kun du.

Hva er problemet?

Tåler ikke produktet normalt bruk pga kondens er det jo defekt og er ansvaret for produsenten.

Tempratursvingninger fra -30C til 25C er jo normal bruk i dag så såpass må det jo tåle, leverer man produkter i arktiske strøk er dette hverdagen.

Ville man ha akseptert havari eller driftstopp på en ny bil fordi man kjører inn i en fuktig tunnel på høyfjellet på kalde vinteren?

Lenke til kommentar

hehe, kanskje ikke det ;)

Men jeg synes kanskje bransjen slipper alt for lett, og tilpasse produktet til klimaet er jo noe som svært mange andre må gjøre som skal selge produkter.

Og lakkere kretskortet ville antagelig ha fjernet mye av disse problemene, vil tro det neppe hadde kostet så mye og hatt en slik option ved produksjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe videre ønske, eller vilje i å overbevise dere om at verkstedet er inkompetent eller at forhandleren useriøs (og nå finnest der minst en rettskraftig dom som sier dette). Jeg har nå delt mine erfaringer i denne saken - nå når saken er løst er jeg lykkelig og fornøgd. Dokumentene er offentlige, og kan derfor anskaffes av de som måtte være interessert.

Det eneste dere nå har oppnått, "dere som jobber i bransjen", er gjennom postene deres har jeg fått svært lite til overs for dere.

Lenke til kommentar

Ja, slik jeg ser det så kunne denne gått i favør Amentio hvis verkstedet kunne dokumentert at de hadde åpnet telefonen før uten å se skaden og når de nå åpnet den igjen var den der. På den måten har de hvertfall påvist en fuktskade som ikke var tilstede tidligere. Alt under 6 måneder er ikke så lett å vinne for forbrukeren. Mulig at neste ledd i rettsprosessen hadde sett annerledes på saken? FTU holder seg til samme bedømming i de fleste saker ser det ut til.

Lenke til kommentar

Dersom det er samme feil/symptomer alle gangene, og væskeskaden kun var til stede tredje gang, er det sansynliggjort at væskeskaden ikke er årsak til feilen, og kunden ville hatt krav på avhjelp. Så jeg tror ikke det hadde hjulpet dem. Skulle vært interessant å lese akkurat hva Amentio har skrevet. Synd disse pdf-ene ikke inneholder følgeskriv og dokumentasjon. Publiseres de for seg, eller publiseres de ikke i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Dersom det er samme feil/symptomer alle gangene, og væskeskaden kun var til stede tredje gang, er det sansynliggjort at væskeskaden ikke er årsak til feilen, og kunden ville hatt krav på avhjelp. Så jeg tror ikke det hadde hjulpet dem. Skulle vært interessant å lese akkurat hva Amentio har skrevet. Synd disse pdf-ene ikke inneholder følgeskriv og dokumentasjon. Publiseres de for seg, eller publiseres de ikke i det hele tatt?

Alt sammen er offentlige dokumenter, men er ikke publisert.

Jeg skrev en mail til dokumentansvarlig for vedtaket for å få tilsendt en kopi.

Lenke til kommentar

Jeg synes de kunne gjøre alt tilgjengelig, får ofte lyst å få hele historien når jeg leser et vedtak, men ikke så mye at jeg kan bry noen med det, synes jeg. :p Sannsynligvis har jeg glemt saken før jeg får dokumentene uansett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...