Gå til innhold

Ny jobbtelefon - iPhone eller Touch HD ?


Anbefalte innlegg

Surfe

 

Denne er mer nyansert enn man skulle tro.

 

I utgangspunktet så har Touch HD all grunn til å skulle ta hjem denne lett. Det føler jeg imidlertid at den ikke gjør. For min del surfer jeg mindre fra telefonen etter å ha byttet til Touch HD. iPhone sin browser er enklere og har ikke like mange muligheter, men er til gjengjeld vesentlig lettere i bruk og også kjappere i mange situasjoner. Opera tar en del tid å starte og bruker lang tid på å laste sider.

Enig at Opera Mobile som følger med ikke er den raskeste. Nå har det imidlertid kommet nyere som man kan få tak i, som også har innebygget flash-støtte. Jeg bruker allikevel Opera Mini, som fungerer kjempebra. Mye raskere og billigere i bruk enn Safari og Opera Mobile, samtidig som man slipper zooming og det blir minimalt med scrolling. Ellers så finnes det jo et lite utvalg av nettlesere til Windows Mobile, så man er ikke tvunget til å bruke Opera Mobile eller Internet Explorer.

 

 

 

Kamera

 

Ingen vinner her. Begge telefoner har røtne kamera hvis man sammenligner med en OK kameratelefon. HD sitt kamera er tregere enn sirup og iPhone sitt har som kjent veldig lav oppløsning. Pest eller Kolera?

Tregt? Hva tenker du på der? Jeg syns det funker greit til å ta bilder med, og syns ikke kameraet er så elendig til å være et mobilkamera på en businesstelefon. Kan selvsagt ikke måle seg med de beste mobilkameraene og kompaktkameraene, men helt ubrukelig er det ikke. Postet et link til noen bilder lenger oppe, så får man bedømme selv. :)

 

En ting jeg liker veldig godt med HD (og Windows Mobile), er synkroniseringsmulighetene. Man trenger ikke noe spesielt program, man kan bruke den som en flyttbar disk eller et modem, alt uten å klundre med instillinger og/eller programvare.

 

Jeg tror nok også man blir godt fornøyd uansett hvem man velger, men jeg ville venta en drøy måned hvis valget faller på Iphone, da det mest sannsynlig blir lansert en ny da.

 

Hva er en jobbtelefon i disse dager? En telefon som benyttes i jobbsammenheng? Eller en telefon som jobben betaler?

Godt spørsmål. Noen brukere det til prating, andre er postbud der kunden skriver under med navnet sitt på telefonen, andre sender mye mail osv. så det kan være så mangt.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...