cdrom Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 det rocker garantert de pinglete b&w høyttalerne! du vil få mye mer glede av cerwin vega Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Designet spiller ingen stor rolle. Så på noen høytalere på Hi-Fi-klubben, B&W DM602 S3 høyttaler, hadde de vært noe? Hvis jeg ikke husker feil her nå så har disse høytalerne blitt slaktet i diverse tester! Kan se om jeg finner noe dokumentasjon i morgen... BW lager imidlertid gode høytalere og! Men til 14000,- Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Fant også disse høytalerene Cerwin Vega V-12F høyttaler - men de er mer party aktige? All vekta legges på bassen høytalere Eller? Her kan du regne med mye bass, og det er lagt klart mindre vekt på raffinement, kontroll og dynamikk! Moro i begynnelse, men så går man lei? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Designet spiller ingen stor rolle. Så på noen høytalere på Hi-Fi-klubben, B&W DM602 S3 høyttaler, hadde de vært noe? Hvis jeg ikke husker feil her nå så har disse høytalerne blitt slaktet i diverse tester! Kan se om jeg finner noe dokumentasjon i morgen... BW lager imidlertid gode høytalere og! Men til 14000,- Hvis du absolutt må ha små høyttalere så prøv mission m-71 hos elkjøp til 1990,- De ha vunnet utallige tester og ha blitt sammenlignet med høyttalere til mangedobbelt pris Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Så jeg bør gå for Cerwin Vega høytalerene? De selges i par, ikke sant? Summering: Forsterker: NAD C370 Høytalere: Cerwin Vega V-12F Høytalerkabler: Tara Labs Nexa -------------------------------------- Blir jeg fornøyd da? Mvh, Lasse Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Mange gode tilbakemeldinger Har kommet frem til at det nok blir en NAD forsterker, hvilken modell er en annen sak. Hva betyr det at forsterkeren leverer 2x60W osv. ? Noen flere ideèr til høytalere? Ikke dårlig valg, men du bør som kjent i hifiverdenen HØRE produktene! Feks. også harman/kardon sine! 2x60W er effekten forsterkeren leverer til høytalerne. Altså 60W til pr. kanal. Men Watt som jeg skrev tidligere ikke alt.. Og du skal også vite at NAD ofte underspesifiserer produktene som andre produsenter med respekt for seg selv, og ikke tro at 2x100W fra Sony som koster 1500,- mindre (bare et eksempel her nå!) spiller noe bedre! Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 hvis du skal kjøpe alt på hifiklubben er vel det der så vidt som jeg skjønner det naturlige valget for deg Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg synes klarheten og skarpheten i lyden er viktigere enn basse, blir jeg skuffet hvis jeg velger Cerwin Vega da? Lenke til kommentar
corcky Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Designet spiller ingen stor rolle. Så på noen høytalere på Hi-Fi-klubben, B&W DM602 S3 høyttaler, hadde de vært noe? Hvis jeg ikke husker feil her nå så har disse høytalerne blitt slaktet i diverse tester! Kan se om jeg finner noe dokumentasjon i morgen... BW lager imidlertid gode høytalere og! Men til 14000,- Hvor har du fått dette fra? B&W har blitt rost opp i skyene for B6W 602 høytalerene. De vinner omtrent alt av tester i sin prisklasse. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hvor stort er lytterommet, musikksmak?? Dette er viktige spørsmål du må stille deg selv! Du ønsker et anlegg som du imponerer, ikke som blir slitsomt å lytte til! Og nok en gang, det nytter ikke bestemme seg på forhånd for produkter! Det er kjempebra å gjøre seg kjent meg markedet og produktene på forhånd, men til slutt er det lytteopplevelsen som bestemmer hva du bør kjøpe... (og pris da.. :oops: ) Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Designet spiller ingen stor rolle. Så på noen høytalere på Hi-Fi-klubben, B&W DM602 S3 høyttaler, hadde de vært noe? Hvis jeg ikke husker feil her nå så har disse høytalerne blitt slaktet i diverse tester! Kan se om jeg finner noe dokumentasjon i morgen... BW lager imidlertid gode høytalere og! Men til 14000,- Hvor har du fått dette fra? B&W har blitt rost opp i skyene for B6W 602 høytalerene. De vinner omtrent alt av tester i sin prisklasse. Mulig jeg tar feil her, så skal ikke stå fast på noe! Mulig jeg blander med noen andre høytalere... I morgen skal jeg se om jeg ikke finner noe dokumentasjon, eller noe som kan avkrefte "påstanden" min. NÅ derimot skal jeg sove... Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Nå blir jeg veldig forvirret her - hvilke høytalere skal jeg gå for? Er Cerwin Vega bare no dritt så kjøper jeg jo ikke det. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg synes klarheten og skarpheten i lyden er viktigere enn basse, blir jeg skuffet hvis jeg velger Cerwin Vega da? JA!! CV kan 2 ting det er å spille høyt med mye bass.. Dersom du ønsker klar ufarget lyd går du ikke for cv. Sjekk ut disse høytalerene http://www.avhifi.no/shop/htmlDetaljer/BLA...ACKDI%20IMG.asp (Audio PRO Black Diamond) Kanskje litt dyre for ditt budsjett, men er så absolutt verdt pengene. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Jeg synes klarheten og skarpheten i lyden er viktigere enn basse, blir jeg skuffet hvis jeg velger Cerwin Vega da? JA!! CV kan 2 ting det er å spille høyt med mye bass.. Dersom du ønsker klar ufarget lyd går du ikke for cv. Sjekk ut disse høytalerene http://www.avhifi.no/shop/htmlDetaljer/BLA...ACKDI%20IMG.asp (Audio PRO Black Diamond) Kanskje litt dyre for ditt budsjett, men er så absolutt verdt pengene. jah, de er mye bedre en både b&w og cv til sammen Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 6000,- jaja, kan da slå ut håret litt! Du mener det er klassehøytalere som gjengir en skarp, men også dyp lyd? Høytalerene må på en måte blande diskant og bass slik at det blir bra Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Endelig liste: Forsterker: NAD C370 Høytalere: Audio PRO Black Diamond Høytalerkabler: Tara Labs Nexa Blir jeg nå fornøyd? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Endelig liste: Forsterker: NAD C370 Høytalere: Audio PRO Black Diamond Høytalerkabler: Tara Labs Nexa Blir jeg nå fornøyd? du vil ikke angre! dette er et meget godt valg men jeg er litt usikker på de kablene da... hva er det for noe??? Lenke til kommentar
corcky Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Endelig liste: Forsterker: NAD C370 Høytalere: Audio PRO Black Diamond Høytalerkabler: Tara Labs Nexa Blir jeg nå fornøyd? du vil ikke angre! dette er et meget godt valg Så enig så enig. Til den prisen kan jeg nesten garantere deg at du ikke får noe bedre. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Ok, da går jeg for det Det er ikke no problem å koble flere høytalere til forsterkeren, selv om det står bare 2x.. ? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 bare husk at hvis du kobler til to høyttalere til vil impedansen synke. hvis du har to høyttalere på 8 ohm paralellkoblet vil impedansen totalt bli 4 ohm. PÅ forsterkeren står det feks 4-16 ohm. bare hold deg innenfor de oppgitte verdiene! god fornøyelse 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå