Christopher Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hei Jeg har nettopp satt sammen en pc: Asus A7S333 AMD Athlon 2000XP TwinMOS PC2700, 256 mb ram, CL2.5 Seagate Barracuda V 60gb Sapphire Radeon 7500, 64 mb ram Problemet er det at under instalasjonen av windows xp, så "besvimer" pc'en ved det samme punktet hver gang. Jeg kommer akkurat til "Installing Devices" helt i begynnelsen av installasjonen av win xp (pro). Skjermen blir bare svart, og jeg må starte pc'en på nytt. Jeg har prøvd det meste av klokkefrekvenser. Er det noen som kan hjelpe meg, det haster litt. Er svært taknemmelig for alle svar. Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Sett alt på hk til default prøv å kjør en enkel installasjon av win 98, kjør deretter en oppgradering til xp har selv aldri hatt problemer med dette. SR Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 har ikke lyst til å gå den lange veien innom win 98. Men takk for tipset! Jeg er tom for ideer til hva jeg kan gjøre, alt virker som det skal og jeg har ikke masse unødvendig utstyr i pc'en. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Hmm, har hatt samme problemet selv, kom til installing devices så sløkna det, men jeg fikk bluescreen i tillegg (tror jeg) da var det rammen... Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 ok, interesant Jeg får som sagt bare svart skjerm, og det virker som pc'en går i dvale. Jeg har prøvd en rekke med instillinger for minne og cpu, og det har ikke hjulpet! Andre som kan hjelpe? Lenke til kommentar
SR1Data Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Ingen lang vei å gå for å installere en enkel versjon av win 98 tar bare ca 15 - 20 min. det er jo vært et forsøk. XP kan være veldig kresen på hardware etc. (riktig drivere) SR Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 men blir det ikke tungvint å gjøre alt om til NTFS osv? Men takk for tipset, skal prøve dette hvis ikke noen andre glupinger kommer med et bedre forslag Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. mai 2003 Del Skrevet 3. mai 2003 Du har ikke noe RAID-kort eller SCSI-kort som trenger egene drivere? ta å napp de ut og så installere. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 3. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2003 Takk for hjelpen gutta. Jeg prøvde med en annen win xp cd og da funket det. hmmm, litt rart, jeg stilte forresten også inn partitionen til primary, kanskje det hadde noe å si. Ja ja, nå funker det Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Takk for hjelpen gutta. Jeg prøvde med en annen win xp cd og da funket det. hmmm, litt rart, jeg stilte forresten også inn partitionen til primary, kanskje det hadde noe å si. Ja ja, nå funker det Skulle akkurat til å svare "prøv med en annen CD" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå