Meraphi Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Heisann. Har seg sånn at jeg fikk oppgradert adsl linjen min for en uke siden. Det høres kanskje veldig trivelig ut, å det er det sikkert også. I mitt tilfelle har det derimot ført til at jeg har mistet muligheten til å logge inn på internett. Har snakket med 0500 rundt 6 ganger nå. Samme greia hver gang. Løp og reset modemet - prøv å logg inn - Connection could not be established: User disconnected Har vel gjort dette rundt 15 ganger nå, med 6 forskjellige kundebehandlere. Noen som har en anelse om hva som kan være galt her? Noen som har vært gjennom noe av det samme, som kanskje har fått en kundebehandler som faktisk kunne hjelpe? Har prøvd å sagt at jeg tror problemet ligger før adsl er kommet inni huset. Dvs at det er noe fra deres side som er feil. Har forresten ikke forandret noe siden før oppgraderinga. - Internet lyset lyser ikke på modemet. Ethernet, ADSL og Power har stabil grønn lampe. - Har ingen problemer med å komme meg inn på routeren. Adsl modem/routeren jeg bruker er den trådløse varianten av typen Thomson Speedtouch 780 WL. Kjører også en DLink DIR 655 imellom modem og pc'er som trådløs Switch/router Setter pris på alle tilbakemeldinger Endret 19. mai 2009 av Meraphi Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Heisann.Har seg sånn at jeg fikk oppgradert adsl linjen min for en uke siden. Det høres kanskje veldig trivelig ut, å det er det sikkert også. I mitt tilfelle har det derimot ført til at jeg har mistet muligheten til å logge inn på internett. Har snakket med 0500 rundt 6 ganger nå. Samme greia hver gang. Løp og reset modemet - prøv å logg inn - Connection could not be established: User disconnected Har vel gjort dette rundt 15 ganger nå, med 6 forskjellige kundebehandlere. Noen som har en anelse om hva som kan være galt her? Noen som har vært gjennom noe av det samme, som kanskje har fått en kundebehandler som faktisk kunne hjelpe? Har prøvd å sagt at jeg tror problemet ligger før adsl er kommet inni huset. Dvs at det er noe fra deres side som er feil. Har forresten ikke forandret noe siden før oppgraderinga. - Internet lyset lyser ikke på modemet. Ethernet, ADSL og Power har stabil grønn lampe. - Har ingen problemer med å komme meg inn på routeren. Adsl modem/routeren jeg bruker er den trådløse varianten av typen Thomson Speedtouch 780 WL. Kjører også en DLink DIR 655 imellom modem og pc'er som trådløs Switch/router Setter pris på alle tilbakemeldinger Hvsi du har prukernavn og passord nednotert, prøve en factory reset på SpeedTouchen, reboote, Legge inn ppeoe og påloggingen på nytt og prøve. Poste loggen fra speedtouchens event log hvis ikke funker. Lenke til kommentar
Meraphi Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Hvsi du har prukernavn og passord nednotert, prøve en factory reset på SpeedTouchen, reboote, Legge inn ppeoe og påloggingen på nytt og prøve. Poste loggen fra speedtouchens event log hvis ikke funker. Mener du å å kjøre setup på nytt? Har prøvd dette med både ppeoe, dhcp og bridge. Funker ikke. Jeg fikk lys på internet lampa men den vil ikke connecte. Om jeg ikke husker helt feil så ble det lys på internet lampa, men den ville ikke connecte. Jeg kjørte dette mens jeg hadde kundeservice på telefon. Edit. Glemte å si at når jeg kjører Connectivity test får jeg beskjed at PPP ikke virker. Får samme feilmelding som denne fyren: Endret 19. mai 2009 av Meraphi Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Virker som om modemet/ruteren ikke vil synce mot Dslam (sentralen), til hvilken hastighet oppgraderte du? Nå er Telenor svært bekjent for å slite på "høye" hastigheter, da de ikke lar ruteren synce mot sentralen om den ikke når den hastigheten den skal, med andre ord ingen nett. Lenke til kommentar
Meraphi Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 Virker som om modemet/ruteren ikke vil synce mot Dslam (sentralen), til hvilken hastighet oppgraderte du?Nå er Telenor svært bekjent for å slite på "høye" hastigheter, da de ikke lar ruteren synce mot sentralen om den ikke når den hastigheten den skal, med andre ord ingen nett. Heisann. Oppgraderte til 16000/800 noe. Har snakket med en kundebehandler som virket å ha litt mer peiling nå, han kunne visst se at det var noge som ikke var som det skulle. Så det blir besøk av en reperatør imorgen formiddag. Cheers.. Lenke til kommentar
Meraphi Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Var vel ganske naivtav meg å tro at reperatøren faktisk skulle komme. Sitter uten nett enda.. Irriterende. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Var vel ganske naivtav meg å tro at reperatøren faktisk skulle komme. Sitter uten nett enda.. Irriterende. Telenor glemt at det er hellig dag i dag ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå