Fred7555 Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Hei Ville teste benchmark på disken min (Samsung F1 1TB), men det funker ikke helt. Prøvd 4 ganger nå, og den stopper på 50% hver gang. Hva er galt? Ellers er det ikke noe galt med disken. Alt er "OK" i HD Tunes SMART, samme med EVEREST, og har ikke opplevd noe galt med den ellers Sånn ser det ut: Takker for hjelpen Endret 19. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Grafen så ikke helt bra ut men det er ikke sikkert at det er disken som er problemet. Har du backup?, hvis ikke ville jeg ha sørget for det før jeg testet videre. (man skal alltid ha backup) ;-) I HDTune kan du kjøre Error Scan som eventuelt vil fortelle deg om det er noe galt fatt. Kan du legge opp SMART status, helst fra SpeedFan. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2009 (endret) Nei, har ikke backup helt enda, har egentlig ikke giddet det, selvom jeg vet det er smart, nesten selvfølge Skal skaffe en 1 TB Ekstern HDD som backup snart. Tok Error-testen i HD Tune og alt gikk fint, se bildet under: Skulle gjerne postet fra Speedfan, men Speedfan har aldri funnet disken min, prøvd reinstallere, fiksing osv. men den dukker aldri opp. Her kan du se fra Everest om det er til noe hjelp: Takk for hjelpen Endret 19. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Disken ser jo helt OK ut den så det er merkelig at du får "Read Error" fra HDTune. Du kan jo prøve en tilsvarende test med HDTach bare for å se hva den sier. Kan ikke si at jeg har vært borti noe lignende men meldingen kommer jo så noe må det være som forstyrrer. Uansett, du bør ha backup selv om disken tilsynelatende er frisk ;-) Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2009 Skal sjekke med HDTach senere idag, når jeg kommer hjem Ja, har egentlig bare vært lat med backup, men med endel bilder og en film-samling på 500GB som jeg ikke vil miste, burde jeg vel ha backup Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 Skulle installere HDTach nå, men det støtter vist bare Windows 2000 og XP står det. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Du kan kjøre HDTach i kompabilitetsmodus. Høyreklikk og velg Egenskaper (Properties) deretter Compatibility og velg deretter XP. HDTach er utdatert etter min mening. Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2009 (endret) Tror HDTach funket fint, ser hvertfall sånn ut Ser grafen "frisk" ut? Er det bare HDTune som det er noe galt med da? Takker for hjelpen Endret 21. mai 2009 av Fred7555 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå